kysely: millainen olit lapsena?

• Viestiketjun aloittaja peppilotta
  • Ensimmäinen viesti
peppilotta
alotan keskustelun kuten otsikossa jo sanoin "millainen olit lapsena?" olitko kamala kauhukakara vai kiltti naapurin tyttö/poika? nyt mietintämyssyt päähän et mitä se äiskä ja iskä on kertonut sinusta kun olit pieni..tai jos muistat itse jotain.

täällä kun aina puhutaan omista lapsista ni muistellaan nyt vähäsen omaa lapsuutta

minä olin tosi herkkä lapsi melkeinpä "yliherkkä" itkin hirveesti..se oli ihan ongelma minulle sitten isompana kun teki mieli itkeä mut ei enää kehdannut ku kaikki alkoi kiusaamaan.miulla oli aina yksi hyvä kaveri ja tykkäsin leikkiä enemmän poikien kanssa.

harmaannuin
Minä olin epäsosiaalinen, yhteistyökyvytön, pahantuulinen, ja ilkeä. Jos opettajilta tai vanhemmilta kysytään.
Tosiasiassa olin hirvittävän ujo, päiväkodista asti fyysisen vamman vuoksi kiusattu lapsi joka olisi tarvinnut psykiatrista apua viimeistään ala-asteella. Jotenkin vain aina kun yritin puolustaa itseäni kiusaajia vastaan, sain itse rangaistuksen ilkeilystä, ja kiusaaminenkin oli sosiaalista syrjintää jonka vuoksi minua pidettiin epäsosiaalisena koska en mennyt mukaan mihinkään ja jos menin, se ei sujunut.

Vauva-aikanani itkin lähes 24/7. Rääyin ja paruin surutta.
Taaperona ja leikki-ikäisenä olin hirveän mustasukkainen vanhemmistani (kun olin 3-vuotias, sain pikkusiskon) ja todella temperamenttinen olin jo silloin. Omapäisyyttä, lujaa tahtoa ja kiukuttelua kuului minun lapsuuteni luonteenpiirteisiin siis. Ja paljon!

peppilotta
Alkuperäinen kirjoittaja viviann:
Vauva-aikanani itkin lähes 24/7. Rääyin ja paruin surutta.
Taaperona ja leikki-ikäisenä olin hirveän mustasukkainen vanhemmistani (kun olin 3-vuotias, sain pikkusiskon) ja todella temperamenttinen olin jo silloin. Omapäisyyttä, lujaa tahtoa ja kiukuttelua kuului minun lapsuuteni luonteenpiirteisiin siis. Ja paljon!
sinä oot ku miun kuopus :) millanen oot nyt?!? ihan vaan et tiedän mitä odottaa tulevaisuudelta ;-D

Sosiaalinen,mutta tykkäsin kaikista eniten leikkiä yksin mitä ihmeellisimpiä leikkejä,pehmoelukat oli mun kavereita :D piirsin,luin ja tykkäsin esiintyä,mutta kouluun mennessä tuli opettajilta palautetta mun rauhattomuudesta..pöh! Mähän olin vaan innokas ja luova :whistle: :kieh:

muoks* näsäviisas unohtui..

Fleur de la Cour
Olin vauvana hyvin helppo lapsi, söin ja nukuin hyvin. Isompana lapsena olin aktiivinen, omapäinen, temperamenttinen, kovaääninen, mutta pohjimmiltaan hyvin kiltti ja loppujen lopuksi rehellinen. Kiero en osannut olla. Teini-ikäisenä olin edelleen temperamenttinen, ahdistunut ja menevä, mutta sen verran kiltti että olin kunnianhimoinen ja tarkka sekä suoritin aina kaikki minulle kuuluvat tehtävät ja vaikka konttasin yömenojen jälkeen esiintymikeikoille jos oli sellaiseen tarvis.

Kuulemma Vaahteramäen Eemelin naispuolinen vastine :ashamed: ... No, joo... myönnän... mutta kun mielikuvitus oli (ja on vieläkin) varsin vilkas ja kaikki mitä päähän pälkähti piti kokeilla... ja siitähän sitten kärsi perheen lisäksi muutkin... Tosin nyt mua taidetaan rangaista niistä ajoista omien lasten kautta :headwall: :whistle: :ashamed:

vieras
Vauvana olen kuulemma itkenyt 3 kuukautta yötä päivää. Olin erittäin erittäin vilkas, ja rasittava lapsi, mutta kuitenkin herkkä (sain nyt aikuisena adhd-diagnoosin, myös esikoisellani on). Muistan kuinka aina mietin mitä pahojani seuraavaksi tekisin, isommat sisarukset olivat helisemässä kanssani, niinkuin vanhempanikin. Se, että minulla oli voimakas oma tahto, on lievä ilmaisu, vaan kun halusin jotain niin tein kaikkeni että sen myös olisin saanut (onneksi vanhempani jaksoivat olla lujana). Minulla oli ihan liian hyvä mielikuvitus, ja pelkäsin ihan järjettömiä asioita. Ollessani murkkuiässä, äitini sanoi että toivottavasti saat itse samanlaisia kauhukakaroita, ja kun sellaisen sain, niin äitini on kyllä pyydellyt anteeksi. Onneksi kuopus on tullut isäänsä ja on todella rauhallinen.

PahaSilmä
Omituinen ja hiljainen. Omissa maailmoissani. Rakastin pahvia. Piirtelin paljon ja taitavasti. Ompelin pikkuisia pehmoeläimiä. Pelkäsin öisin hysteerisesti. nukuin äidin ja isän vieressä. Pitkään.

Yhteistyössä