Kyselin aamulla siitä 160 000?:n lainasta, jatkoa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äkkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Entäs ennakkoperintö?

Siitä menee veroa. Paljon järkevämpää on vanhempien lahjoittaa molemmille 3999 euroa (vielä jos molempien vanhemmilta?) ja sitten koroton laina.

Lisäksi on täysin luvallista lahjoittaa jatkuvasti rajoituksetta ruokaa, kodinkoneita jne joten omaa rahaa jää enemmän säästöön!

Alkuperäinen kirjoittaja ohis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sanna80: Eli otettaisiin lainaa 130 000-140 000e?

Miten vältyn siltä ettei tarttis maksaa lahjaveroa?

Saisiko sen verran näillä tuloilla sitten?

Et mitenkään välty lahjaerosta koska se kuuluu maksaa, jos joku lahjoittaa oliko se nyt yli 4000e 3vuoden aikana.

No varmasti välttyy, ku vanhemmat antaa sen käteen. Mun porukat anto 100 000? ja ei oo maksettu lahjaveroa.

Ja toiseksi, jos tuokin on laina, teillä tarkoitus maksaa takaisin... joskus...

Itse sen tiedätte, pärjäättekö vai ette. Toiset tykkää elää leveämmin, toiset elää luonnostaan nuukemmin. Pitää vaan tietää mitä menoja tulee, kun muutatte siihen uuteen asuntoon.

Olen ollut kotona 3 lapsen kanssa viimeiset 7 vuotta ja mieheni tienaa käteen n. 1500? ja saimme lainaa niin paljon kuin halusimme. Tarvitsimme 130 t? ja säästössä oli 40 000?. Ei ole ollut missään vaiheessa tiukkaa. Toki maksamme vain 750? kuukaudessa.

Meillä on kuukaudessa tulot 3100?, saimme lainaa max 130 000, Sampo pankki olisi myöntänyt vain 100 000 .

Eli vähän pelkään, että nuilla tuloilla ette saa. Meillä olisi ollut tuohon vielä nykyisestä asunnosta 20 000? voittorahaa, mutta se ei muuttanut mitään...

:o Meille luvattiin 250tht lainaa, koska olemme 6v hoitaneet asuntolainan moitteettomasti. Myimme asunnon ja omaa rahaa meillä on uutta varten 35tht. Tietenkään emme tuota 250tht ota, ehkä n. 150tht keskimäärin. Miehen peruspalkka 2800e (vaihtelee, joku kuukaus tulee peruspalkka, joskus jos on matkoja paljon niin saattaa tulla 4000e), minä kht. Pankkimme on pop.

Kaverin perheen tulot n. 1400e + kht ja viiden lapsen lapsilisät, niin niillä on 150tht asuntolainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on kuukaudessa tulot 3100?, saimme lainaa max 130 000, Sampo pankki olisi myöntänyt vain 100 000 .

Eli vähän pelkään, että nuilla tuloilla ette saa. Meillä olisi ollut tuohon vielä nykyisestä asunnosta 20 000? voittorahaa, mutta se ei muuttanut mitään...

:o Meille luvattiin 250tht lainaa, koska olemme 6v hoitaneet asuntolainan moitteettomasti. Myimme asunnon ja omaa rahaa meillä on uutta varten 35tht. Tietenkään emme tuota 250tht ota, ehkä n. 150tht keskimäärin. Miehen peruspalkka 2800e (vaihtelee, joku kuukaus tulee peruspalkka, joskus jos on matkoja paljon niin saattaa tulla 4000e), minä kht. Pankkimme on pop.

Kaverin perheen tulot n. 1400e + kht ja viiden lapsen lapsilisät, niin niillä on 150tht asuntolainaa.

Liekkö tämä aika tekee? Meille ainakin sanottiin, että ehtoja on kiristetty!! Meillä on 3v hoidettu moitteetta asuntolainaa.