kyselen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipiteitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipiteitä

Vieras
onko lapsien töminä ja kirkuminen/itkeminen ja raivoaminen teistä sallittua kerrostalossa kymmenen jälkeen illalla?
kun mua on todellakin alkanut häiritsee toi.
asuvat meidän yläkerrassa.
joskus siellä myös siirrellään huonekaluja,kolistellaan ja metelöidään.

tiedän että lapsien äänet on sallittuja ja lähtee meidänkin muksuista ääntä mutta minä yritän komentaa ja etteivät juokse sisätiloissa ollenkaan.

Jos on pienistä lapsista kysymys niin eipä siihen oikeen voi puuttua.Eri asia jos murkkuikäset sitä tekee.
Onhan se ärsyttävää.
Meillä asuu seinäntakana apinalauma jotka mitä ilmeisimmin päästetään häkeistään ulos puoli kahdeksan joka ilta ja sitä huutamista,juoksemista ja pauketta jatkuukin sitten joka päivä puoleenyöhön.
Viikonloppuisin siellä naputellaan vasaralla lauantaipäivät ja porakone käy sunnuntait.
Ihmettelen vaan mitä siellä häärätään kun vuokrasopimuksessa lukee ettei saa porakoneella tehdä ainuttakaan reikää mihinkään.
Mä en anna sisällä juosta enkä huutaa ja mun mielestä se on kohtuullista ettei muutkaan antais.

yöt on nukkumista varten ja kerrostalossa pitää huomioida naapurit.
omakotitalossa voi sitten tehdä mitä lystii ja pitää meteliä vaikka koko yön jos on pakko.

uskon että pienten lasten kanssa on joskus vaikeeta iltaisin ainakin,jos mies on töissä ja saa itse hoitaa kaiken.
ei ehdi joka paikkaan mutta siltikään ei saisi huudattaa lasta/antaa sen juosta ja metelöidä.

Onhan se tiettyyn pisteeseen saakka. Mikä on sitten se tietty piste, paha mennä sanomaan.

Mä itse olen käynyt keskustelemassa yläkerran kanssa siitä, miten meitä häiritsee herätä aamulla klo 6 pintaan siihen, kun heidän lapsensa kiljuvat ja raivoavat pää punaisina ja vanhemmat sitten tekevät samaa perässä. Teimme molemmat tuohon aikaan vuorotyötä ja lapsikin oli vuorohoidossa jopa klo 22 saakka, joten meitä häiritsi hyvinkin paljon herääminen aamulla klo 6.

Ensin äiti "tuli silmille" mutta rauhoittui sitten keskustelun edetessä. Hän kertoi että hänen toisella lapsellaan on eräs diagnoosi joka vaikuttaa asiaan ja jonka kautta minä puolestani ehkä ymmärrän heidän tilannettaan paremmin.
Toisaalta se ei poista sitä, että hiljaisuus talossamme päättyy vasta klo 8 aamulla ja että heidän mekkalointinsa klo 6 aamulla ei kuulu ns. normaalin elämisen ääniin. Tästä juttelin siis isännöitsijänkin kanssa sitten myöhemmin ja hän oli kanssani samaa mieltä.

Juttelu yläkerran emännän kanssa kuitenkin tuotti hieman tulosta, joten kannattaisikohan ap:nkin käydä keskustelemassa yläkerran kanssa asiasta?

No eikös lasten tulis olla nukkumassa jo kauan ennen klo 22? Meillä ainakin.... Meidän kamalimmat naapurit oli joku irakilainen perhe missä pennut juos ja mekasti aamuyöllä. porukat "puhu" huutaen ja ne saatanat peri veilä pyykkiäkin klo 2 aamulla!!! Ja niille ei saanu mennä mitään sanomaan kun ne oli vasta maahan tulleita ja ne vois säikähtää kun eivät osannu puhua kuin arabiaa... Vittu helsingistä piti ootella jotain tulkkia joka tulis ja kertois niille vähän miten suomalasiessa kerrostalossa eletään. Olipa namia kun omat lapset säikky sitä töminää ja älämölöä mikä sieltä yläkerrasta kaiku |O

Juokseminen, tömistely ja huonekalujen siirtely ei kuulu ilta kymmenen jälkeen suoritettaviin hommiin. Vaikka olisi kuinka lapsi, niin turhan tömistelyn voi vanhemmat kieltää.