kysehän ei ole siitä mitä sanotaan, vaan siitä miten se sanotaan.. (tosta älä alistu jutusta )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keppälerttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

keppälerttu

Tunnettu jäsen
02.08.2005
18 153
53
48
KD nuoret huolissaan Älä alistu -kampanjan vastareaktioista

Keskiviikko 23.3.2011 klo 14.29

Kristillisdemokraattiset nuoret on huolissaan kapeasta suvaitsevaisuuskäsityksestä, joka on tullut ilmi erityisesti homovastaisen Älä alistu -mediakampanjan yhteydessä

Kristillisdemokraattisten nuorten mukaan myös konservatiivisesti ajattelevien tulisi saada kokea suvaitsevaisuutta.

Järjestö korostaa, että Suomessa jokaisella tulee olla oikeus ilmaista vapaasti mielipiteensä ja uskonsa.

Kristillisen nuortenmedian Nuotan homovastaisen Älä alistu -mediakampanjan mukaan homo- ja biseksuaalinen voi muuttua heteroseksuaaliseksi kristinuskon avulla.

KD nuoret huolissaan Älä alistu -kampanjan vastareaktioista | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi

miten ei voi mennä jakeluun, (muissakin yhtetyksissä kuin tässä ) et mielipiteitä saa ja pitääkin olla, mut ne voi ilmaista niinkin et niillä ei (tahallisesti ? ) loukata muita..

tämä kyseinen kamapanja olis esim mun mielestä ollut ehkä ihan aiheellinen ja sille varmasti olis ollut tarvetta monelle jos se olisi otsikoitu "en alistunut" tai "minun tarinani"
jolloin asia olisi kohdennettu niille, joita se koskee, niille jotka olisi olleet sen tiedon tarpeessa.

varmasti tässä maassa on monia jotka haluaa eheytyä, syystä tai toisesta, mutta on myös niitä, joille olis tärkeämpää kuulla se, et hei, sä olet just hyvä tollaisena, leuka pystyyn ja kohti elämän suuria seikkailuja.

tämä kyseinen kampanja (edelleenkin siis mun mielestä ) on siksi arveluttava, et se satuttaa pahiten niitä jotka eniten tarvitsisivat tukea syylistämisen sijaan ja saattaa aiheuttaa paljon haittoja nuoren elämässä.

vaikka ihmiset tarkoittais asian kuinka hyvänä juttuna tahansa, niin aina pitäis miettiä miten sen asian ilmaisee.

Mun puolesta saavat sanoa mitä haluavat kunhan mä saan sanoa siihen oman mielipiteeni :D Ja moni on tottakai sitä mieltä, etteivät kirkollisveroilla halua moista toimintaa rahoittaa.

Kristillisessä eheytysliikkeessä on nuoren kannalta kaksi vaikeaa asiaa... Uskovaisena nuori on jo valtavirtaa vastaan. Jos häntä ei hyväksytä omana itsenään siellä uskovaisten keskuudessa, on hän täysin yksin. Juuri se hänelle (ehkä) tärkein viiteryhmä onkin häntä vastaan. Vakken uskonnoista perusta niin on hyvä, että uskovaisille LGBT-henkilöille on yhteisöjä, esim Malkus, josta voivat löytää tukea niin uskolle kuin seksuaaliselle ja sukupuoliselle suuntautumiselleenkin.

Mutta kun ei siitä homoseksuaalisuudesta tai biseksuaalisuudesta voi "parantua". Seksuaalinen suuntaus on pysyvä ominaisuus. Oman seksuaalisuutensa voi yrittää tukahduttaa, mutta se on nähty lukemattomia kertoja, että sitä ei voi muuttaa. Kampajan aloittajien olisi kannattanut ensin pohtia sitä. Se on vähän niin kuin aloittaisi kampanjan "hei musta mies, muutu valkoiseksi", jossa kehottaisi vaan tahtomaan itsensä valkoiseksi, ja sitten ihmettelisi kun saa kritiikkiä... Voi Jeesus noita jeesustelijoita. Mitähän Jeesus sanoisi niiden puuhista? Missä on kristillinen rakkaus?

[QUOTE="vieras";23426285]Mutta kun ei siitä homoseksuaalisuudesta tai biseksuaalisuudesta voi "parantua". Seksuaalinen suuntaus on pysyvä ominaisuus. Oman seksuaalisuutensa voi yrittää tukahduttaa, mutta se on nähty lukemattomia kertoja, että sitä ei voi muuttaa. Kampajan aloittajien olisi kannattanut ensin pohtia sitä. Se on vähän niin kuin aloittaisi kampanjan "hei musta mies, muutu valkoiseksi", jossa kehottaisi vaan tahtomaan itsensä valkoiseksi, ja sitten ihmettelisi kun saa kritiikkiä... Voi Jeesus noita jeesustelijoita. Mitähän Jeesus sanoisi niiden puuhista? Missä on kristillinen rakkaus?[/QUOTE]

mä olen ihan samaa mieltä tuosta ettei siitä voi parantua, miten voisikaan kun en näe sitä sairautena..
mutta jos joku haluaa uskoa et siitä voi parantua, se on ihan hänen oma mielipiteensä, johon nämä tässä linkissä haluavat saada oikeuden..ja oikeus heille suotakoon, kunhan esittävät mielipiteensä loukkaamatta muita.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;23426422:
mä olen ihan samaa mieltä tuosta ettei siitä voi parantua, miten voisikaan kun en näe sitä sairautena..
mutta jos joku haluaa uskoa et siitä voi parantua, se on ihan hänen oma mielipiteensä, johon nämä tässä linkissä haluavat saada oikeuden..ja oikeus heille suotakoon, kunhan esittävät mielipiteensä loukkaamatta muita.

Heillä on oikeus esittää mielipiteensä, mutta he eivät voi vaatia muita hyväksymään sitä jos se on muiden mielestään typerä tai väärä, kuten tässä tapauksessa. Omista mielipiteistään pitää olla valmis vastaamaan vetäytymättä minkään perusteettoman suvaitsevaisuusvaatimuksen taakse. Mielipiteet ovat asioita, joita ei tarvitse suvaita hiljaa, vaan ne pitää saada kyseenalaistaa.

Yhteistyössä