Kyseenalaista toimintaa postimyyntiyrityksellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja possu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

possu

Vieras
Tilasin ostos-tv:stä 2 tehosekoitinta, ne sai yhden hinnalla. Postikuluiksi ilmoitettiin 39.90 euroa, ajattelin että jopas ovat suuret, mutta luulin että paketti tulee ruotsista koska nettisivut ovat ruotsinkieliset.

No paketti tuli, helsingistä! Soitin postiin ja kysyin että paljonko sen painoisen paketti maksaa, sanoivat että rapiat 11 euroa!Soitin sitte sinne firmaan, sieltä sanoivat että loput ovat "pakkauskuluja".Soitin kuluttajaneuvontaan, että pitääkö maksaa, aivan järjetöntä että pakkauskulut ovat liki 30 euroa. Pitää kulemma maksaa koska olin siihen tilatessa suostunut.

No, enpä olisi suostunut jos olisi tiennyt että paketti tuleekin suomesta, tuli sellainen olo että vetävätköhän vähän välistä?Eli miettikää hyvät ystävät ennenkuin tilaatte kyseiseltä firmalta mitään!

Tilaamisesta on jo muutama viikko aikaa, olen yrittänyt sinne kuluttajaneuvontaan soitella siitä asti vaan on koko ajan ollut varattu. Tänään vasta sain yhteyden. En palauttanut, koska ajattelin ettei tuollainen toiminta ole edes laillista kun pyytää postikuluista enemmän kuin mitä ne todellisuudessa ovat. Niin ja laskussa oli toimituskuluiksi merkitty 0 euroa, mielestäni ne pakkauskulut kuuluvat noihin toimituskuluihin

Alkuperäinen kirjoittaja outcider:
ostos-tv:llä ainakin mainostavat 30 pv:n palautusoikeutta

Kuluttajaneuvonnan mukaan ei voi enää palauttaa kun olen tuotetta jo käyttänyt. Luulin siis paketin saadessani, että ei edes tarvitsisi alkaa palauttelemaan

Luulit, ettei tarvi? Jos oli valmis maksamaan tuotteista ko. hinnan niin mitä väliä sillä on onko tuote lähetetty Ruotsista, Kiinasta vai naapuripitäjästä.

Kai ostopäätös tehdään kokonaishinnan eikä lähetyspaikkakunnan perusteellaÄ? Tai ainakin minä teen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos ne postikulut on ilmoitettu etukäteen, niin olet hyväksynyt ne tilatessas. Eipä taida valituksista olla hyötyä.
Nimenomaan näin. Olet ko. kulut hyväksynyt tilausta tehdessäsi. Sillä ei ole merkitystä, mistä luulit paketin tulevan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii-mustana:
Jos ne postikulut on ilmoitettu etukäteen, niin olet hyväksynyt ne tilatessas. Eipä taida valituksista olla hyötyä.
Nimenomaan näin. Olet ko. kulut hyväksynyt tilausta tehdessäsi. Sillä ei ole merkitystä, mistä luulit paketin tulevan.

Samaa mieltä.

MUTTA onhan tuo ihan huijausta, 2 yhden hinnalla, joo-o, mutta muissa maksuissa sitten kyllä peritään takaisin tuon 'ilmaisen' hinta.

Mielestäni sillä on sen takia merkitystä, että jos ne olisivat tulleet muualta niin postikulut olisivat todellisuudessa olleetkin isot. Mutta kun paketti tulikin täältä suomesta ja todelliset postikulut olivat pienet niin tulee mieleen että vetävätkö välistä sen loppuosan?Ja tämän mun aloituksen pointti oli se, että miettikää ennekuin tilaatte ko firmasta. Tai tilatkaa vaan jos haluatte maksaa postikuluja melkein puolet tuotteen hinnasta

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:

Samaa mieltä.

MUTTA onhan tuo ihan huijausta, 2 yhden hinnalla, joo-o, mutta muissa maksuissa sitten kyllä peritään takaisin tuon 'ilmaisen' hinta.

Näin minunkin mielestä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tämän mun aloituksen pointti oli se, että miettikää ennekuin tilaatte ko firmasta. Tai tilatkaa vaan jos haluatte maksaa postikuluja melkein puolet tuotteen hinnasta

Minä kyllä katson kokonaishintaa (tuotteen hinta + postikulut + kaikki mahdolliset maksut mitä tulee) kun jotain tilaan mistä tahansa. Jos kaikki kulut on selkeästi mainittu, niin silloin ei ole mitään syytä valittaa. On eri juttu, jos niitä ilmaantuu mainitsematta. Suosittelen jokaista mistä tahansa tilaavaa ottamaan huomioon kokonaiskulut. Monia tuotteitahan tarjotaan jopa pelkkien postikulujen hinnalla - minä lasken kyllä sen kokonaishinnaksi.

Entäs lause "Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen sinulla on 30 päivän palutusoikeus"
Muistan näin kuulleeni ja mielestäni se oikeuttaa kokeillunkin tuotteen palauttamisen.

Alkuperäinen kirjoittaja ananaskirsikka:

Samaa mieltä.

Eihän se ole huijausta, kun toimituskulut on rehellisesti kerrottu etukäteen. Sitten se olisi huijausta, jos toimituskuluja ei olisi kerrottu etukäteen tai ne olisivat isommat, mitä on ilmoitettu!

Alkuperäinen kirjoittaja outcider:
Entäs lause "Jos et ole tyytyväinen tuotteeseen sinulla on 30 päivän palutusoikeus"
Muistan näin kuulleeni ja mielestäni se oikeuttaa kokeillunkin tuotteen palauttamisen.

Mutta, ottakaa huomioon, että monestikaan posti- ja toimituskuluja ei palauteta, vain tuotteen hinta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja tämän mun aloituksen pointti oli se, että miettikää ennekuin tilaatte ko firmasta. Tai tilatkaa vaan jos haluatte maksaa postikuluja melkein puolet tuotteen hinnasta

Minä kyllä katson kokonaishintaa (tuotteen hinta + postikulut + kaikki mahdolliset maksut mitä tulee) kun jotain tilaan mistä tahansa. Jos kaikki kulut on selkeästi mainittu, niin silloin ei ole mitään syytä valittaa. On eri juttu, jos niitä ilmaantuu mainitsematta. Suosittelen jokaista mistä tahansa tilaavaa ottamaan huomioon kokonaiskulut. Monia tuotteitahan tarjotaan jopa pelkkien postikulujen hinnalla - minä lasken kyllä sen kokonaishinnaksi.

Ja vielä kerran: minua ei haittaa sinänsä isot postikulut jos ne ovat TODELLISET. Kyseistä tuotetta tilatessani toki punnitsin mielessäni kannattaako niin isoja postikuluja maksaa. Halusin kuitenkin tuotteen siitäkin huolimatta. Mutta se mikä minua vaivaa ja mistä valitan on, että postikulut olivat todellisuudessa vain neljäosa siitä mitä minulta niistä veloitettiin. Maksoin siis liki 30 euroa pahvilaatikosta ja siitä että joku laittaa tuotteen siihen ja vähän teippiä ympärille.

Alkuperäinen kirjoittaja Oonakamu:
30 pv palautusoikeus ostos tv.ssä tarkoittaa avokauppaa. Eli kyseisen tuotteen saa palauttaa sitä kokeiltuaan jos ei ole tyytyväinen.

Mutta postikuluja ei kaiketi saa takaisin. Menettäisin siis kaupassa aika paljon tyhjän takia

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Vanha kikka, saavat hinnat kuulostamaan halvoilta kun pistävät pakkauskulut just tohon 20-30? ja siihen vielä postimaksut päälle.

niinpä.siksi en ikinä tilaa mitään ostos tv:ltä koska en suostu maksamaan niin isoja postikuluja vaikka paketti tulisi indokiinasta.