KYS:ssä synnyttäneet, kysymys teille..

millainen on tilanne osastoilla, oliko ruuhkaa? sattuiko millainen henkilökunta osastolle? ja millainen kätilö? ja miten imetyksen kanssa, oliko LIIANKIN imetysmyönteistä (lue: syyllistävää jos ei onnistunut/maito piisannut)

viimeksi itselle jäi hieman huono mieli ko. paikasta ja sinne kohtapuolin kuitenkin olisi uudelleen mentävä...

niin ja, koska synnytit =)

kiitos jos joku jaksaa vastata.
 
ei ollut ruuhkaa, kätilö oli aivan mahtava ja muukin henkilökunta :heart: ja ei syyllistetty imetyksen takia. ainut miinus oli kun nuori olen niin se paapominen että jos ei sillä sekunnilla syöttänyt vauvaa tai vaihtanut vaippaa niin alkoi hirvee valitus.. meinas tappeluks mennä että päästii sieltä ajallaan pois. ja viime kesänä synnytin
 
Minulle jäi tosi positiivinen mieli!

Osastolla ei ollut ruuhkaa (maaliskuu 2009) ekan vuorokauden sain olla yksin, sitten tuli mukava huonetoveri loppu ajaksi. Imetys onnistui hyvin, ja siihen sai kannustavaa apua, mutta myös pullosta suostuivat antamaan, ilman suurempia pyytämisiä.

Kätilö oli mukava, mutta kätilöopiskelija oli aivan huippu! Kävi vielä jälkikäteen minun kanssani osastolla synnytyksestä keskustelemassa.

Uudestaan menisin mielelläni koska vain.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teiniäiti:
ei ollut ruuhkaa, kätilö oli aivan mahtava ja muukin henkilökunta :heart: ja ei syyllistetty imetyksen takia. ainut miinus oli kun nuori olen niin se paapominen että jos ei sillä sekunnilla syöttänyt vauvaa tai vaihtanut vaippaa niin alkoi hirvee valitus.. meinas tappeluks mennä että päästii sieltä ajallaan pois. ja viime kesänä synnytin
Itsekkin nuori, mutta kaikki suhtautuivat aivan samalla tavalla kuin muihinkin äiteihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maalla on mukavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Teiniäiti:
ei ollut ruuhkaa, kätilö oli aivan mahtava ja muukin henkilökunta :heart: ja ei syyllistetty imetyksen takia. ainut miinus oli kun nuori olen niin se paapominen että jos ei sillä sekunnilla syöttänyt vauvaa tai vaihtanut vaippaa niin alkoi hirvee valitus.. meinas tappeluks mennä että päästii sieltä ajallaan pois. ja viime kesänä synnytin
Itsekkin nuori, mutta kaikki suhtautuivat aivan samalla tavalla kuin muihinkin äiteihin.
sanoinko jossain että kaikkiin nuoriin suhtauduttiin paapovasti? en vaan että minuun suhtauduttiin niin... :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teiniäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja maalla on mukavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Teiniäiti:
ei ollut ruuhkaa, kätilö oli aivan mahtava ja muukin henkilökunta :heart: ja ei syyllistetty imetyksen takia. ainut miinus oli kun nuori olen niin se paapominen että jos ei sillä sekunnilla syöttänyt vauvaa tai vaihtanut vaippaa niin alkoi hirvee valitus.. meinas tappeluks mennä että päästii sieltä ajallaan pois. ja viime kesänä synnytin
Itsekkin nuori, mutta kaikki suhtautuivat aivan samalla tavalla kuin muihinkin äiteihin.
sanoinko jossain että kaikkiin nuoriin suhtauduttiin paapovasti? en vaan että minuun suhtauduttiin niin... :kieh:
Ja minä kerroin oman kokemukseni, onko jotenkin pinna kireällä kun pitää tuollaisesta hermostua? Missä kohtaa väitin sinun yleistävän sen niin että koskee kaikkia nuoria synnyttäjiä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Teiniäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja maalla on mukavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Teiniäiti:
ei ollut ruuhkaa, kätilö oli aivan mahtava ja muukin henkilökunta :heart: ja ei syyllistetty imetyksen takia. ainut miinus oli kun nuori olen niin se paapominen että jos ei sillä sekunnilla syöttänyt vauvaa tai vaihtanut vaippaa niin alkoi hirvee valitus.. meinas tappeluks mennä että päästii sieltä ajallaan pois. ja viime kesänä synnytin
Itsekkin nuori, mutta kaikki suhtautuivat aivan samalla tavalla kuin muihinkin äiteihin.
sanoinko jossain että kaikkiin nuoriin suhtauduttiin paapovasti? en vaan että minuun suhtauduttiin niin... :kieh:
Onko joku niin väittänyt?
 
Synnytin KYSissä huhtikuussa -10 ja olin siellä kaikenkaikkiaan reilun viikon kun käynnistäminen ei oikein ottanut onnistuakseen. Kohtelu osastoilla sekä salissa todella ystävällistä. Imetykseen kannustetaan, mutta ei siellä kyllä mitään imetyspakkoa ilmennyt eli lisämaitoa kyllä sai vauvalle jos tarvetta oli. Ja tosiaan monta kätilöä ehdin nähdä tuolla reissulla kun synnytyssalissakin tuli vietettyä kaikkineen reilu 2 vuorokautta :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja maalla on mukavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Teiniäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja maalla on mukavaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Teiniäiti:
ei ollut ruuhkaa, kätilö oli aivan mahtava ja muukin henkilökunta :heart: ja ei syyllistetty imetyksen takia. ainut miinus oli kun nuori olen niin se paapominen että jos ei sillä sekunnilla syöttänyt vauvaa tai vaihtanut vaippaa niin alkoi hirvee valitus.. meinas tappeluks mennä että päästii sieltä ajallaan pois. ja viime kesänä synnytin
Itsekkin nuori, mutta kaikki suhtautuivat aivan samalla tavalla kuin muihinkin äiteihin.
sanoinko jossain että kaikkiin nuoriin suhtauduttiin paapovasti? en vaan että minuun suhtauduttiin niin... :kieh:
Ja minä kerroin oman kokemukseni, onko jotenkin pinna kireällä kun pitää tuollaisesta hermostua? Missä kohtaa väitin sinun yleistävän sen niin että koskee kaikkia nuoria synnyttäjiä?
selevä.
 
Mä synnytin heinäkuussa ja osastoilla oli juuri ruuhkahuippu purkaantumassa. Synnyttäneitä oli myös naistentautien osastolla vauvoineen. Kätilöt olivat aivan ihania.
Osastolla taas stressaannuin turhankin imetysmyönteisestä ilmapiiristä. Oma vauva oli pahoinvoiva ekan vuorokauden ajan, kun oli niellyt lapsivettä. Minun tissejä rutisteli yksi jos toinenkin väkisin vauvan suuhun ja vauvalta paineltiin akupunktiopisteitä jne jne...
Käytin vauvaa vaa´alla ennen jokaista syöttöä ja jälkeen. Vauva kyllä aloitti ruokailut, kunhan oli nälkäinen. Kotona syömiset on onnistuneet 100% :)
Tsemppiä matkaan- maalaisjärjelläkin pärjää imetyksessä...
T:lupu ja poika 3 vkoa
 
Itse synnytin nyt heinäkuussa ja miusta melkein kaikki (kahta lukuunottamatta) kätilöt ja hoitajat olivat aivan ihania, hirmu positiivinen kuva jäi :heart: Ruuhkaa oli, mutta silti sain suurimman osan ajasta asustella yksin huoneessa.. Imetykseen kannustettiin positiivisesti, mutta kahdesti jouduin itse pyytämään lisämaitoa ja se tuli ilman mitään lisäselityksiä.. En kokenut, että imetykseen olisi painostettu mitenkään.

Ihan uudelleen menen kyllä joskus mielelläni :D
 
Olin synnyttämässä kesäkuun alussa ja oli ruuhkaa. Siitä huolimatta pelkkää positiivista sanottavaa...Tai no, yksi kätilö oli epävarma ja sen kädet vapisi kun mie huusin tuskissani!Mutta muuten. Ja synnyttäneiden osastolla auttoivat imetyksessä, olisin tosin tarvinnut enemmän ohjausta, kun ei se paljon auttanut kun hoitajat kävi laittamassa tissin vauvan suuhun ja opastus oli siinä!Mut ei siis ylipaapomista olllenkaan. Ja lisämaitoa sain kun vain pyysin, kun ei imetys alkanut aluksi sujua.
Mut siis summasummarum, hyvä paikka ja huippu henkilökunta =)
 
Synnytin marraskuussa -09 esikoiseni ja tais sillon olla jonkun verran ruuhkaa. Synnytys kätilö oli oikein mukava ja kannustava =) Synnytyksessä oli myös mukana lääkärikandi, joka näytti olevan vähän pihalla kaikesta. Semmonen hiljanen hissukka mies ;) Osastolla hoitajat olivat niitä mukavimpia, mut pari osastokätilöö oli vähän semmosia et ei niille oikein uskaltanu mitään sanoa kun heti olivat vastaan sanomassa. Esim kun olisin halunnut mennä suihkuun 18 h synnytyksen ja parin tunnin aamu-unien jälkeen kun en ollut nukkunut yli vuorokauteen niin vastaus oli: Lapsen täytyy olla äitinsä kanssa! Noh kyllähän minä sen tiesin mut kai lapsenkin on parempi olla äitinsä niin ettei äiti ole enää "synnytysmehuissa" :/
Kyllä antoivat ihan mielellään lisämaitoa kun ei pikkunen tahtonut millään edes nukkua vaikka oli rinnalla tunnista toiseen. Tuli mulle itselleni vähän syyllinen olo kun aika usein hain maitoa vaikka hoitajat sanovat et hae vaan lisämaitoo jos siltä tuntuu
:ashamed:
Ens vuonna sit uudestaan :D
 
mä synnytin nyt toukokuussa ensimmäisen kerran.
kaikkee kauhu juttua olin kuullut.

mutta kaikki meni hyvin kätilöt oli mukavia (varmasti mua nuorempia mutta ihania) kyselivät koko ajan, hieroivat =)
ruuhkaa ei ollut ja hetken sain olla huoneessa yksinkin vauvan kanssa =)

toisin mun oletettiin muistavan kaikki kun lapsia entuudestaan ja edellisestä 4v mutta kertasivat ja katsoivat onnistuko se vaipanvaihto vielä.

osastolla hoitajat vaihtu tiuhaan mutta ihan ok olivat
 

Yhteistyössä