kypärä luistellessa 3 vuotiaille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

viksi

Jäsen
01.08.2008
617
0
16
Lähdemme huomenna 3 v tupliemme kanssa ekaa kertaa luistelemaan. Molemmilla on luistimet, mutta millaiset kypärät luistinradalle kannattaa laittaa?

Pyöräilykypärät, oikeat jääkiekkokypärät, muunlaiset?

Onko olemassa muita kevyitä kypäriä kuin noita jääkiekkokypäriä lapsille?

Käyttötarkoituksen mukaan kypärä, eli luisteluun luistelu/jääkiekko kypärä, niissä on yleensä niin et mitä kevyempi sen kalliimpi.
Jos tähänhätään et sellaista saa niin pyöräilykypärä nyt vähän auttaa tosin suojaa eri tavalla. Skeittikypärä on parempi jos sellainen löytyy

Niitä perus luistelu kypäriä myydään esim. prismoissa, siis perjaatteessa jääkiekkokypäriä, mutta ilman sitä ritilää.... Paljon turvallisempia ovat kuin pyöräily kypärät...!!

Meillä on Jofa-luistelukypärät lapsilla (saa urheilukauoista ja marketeistakin, itse hankkinut kirppikseltä ) Pyöröilykypäräkin kelpaa luisteluun. Pääasia että jokin suoja on päässä.

Meillä on ollut alusta alkaen ihan jääkiekkokypärät. Varmaan aluksi voi olla vaikka pyöräilykypärät jos ei muita siihen hätään ole. Pääasia että on kypärät päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Joo kunnon kypärät ja kaksi aikuista mukaan (molemmille oma "taluttaja"), muuten ne on koko ajan ketarat oikosenaan ja tulee vaan kiukku ;)

Hmm.. kyllä minä vaan olin luistelmassa yksinäni silloin 2 ja 3 vuotiaiden kanssa ja hyvin meni. Vuorotellen nostelin pystyyn ja loppujen lopuksi nopeasti oppivat itse nousemaan pystyyn. Eikä tullut kiukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnollinen:
Ihan oikea jääkiekkokypärä, ja mielellään vielä sillä "suojaverkolla" mikä tulee kasvojen eteen.

Näin!

Ehdottomasti näin! Oppii luistelemaan oikealla kypärällä. Pyöräilykypärä ei suojaa niin hyvin kuin jääkiekkokypärä...

Alkuperäinen kirjoittaja polgara:
Meillä on Jofa-luistelukypärät lapsilla (saa urheilukauoista ja marketeistakin, itse hankkinut kirppikseltä ) Pyöröilykypäräkin kelpaa luisteluun. Pääasia että jokin suoja on päässä.

Tällaisen Jofa luistelukypärän mekin ostettiin tytölle viime talvena. Kunnollinen kypärä se pitää olla. Ei pyöräilykypärä suojaa tarpeeksi.

Ihan oikea jääkiekkokypärä, ja mielellään vielä sillä "suojaverkolla" mikä tulee kasvojen eteen.

Sama juttu poika lähti isän kanssa jäähallille jokin aika sitten ja toi verkko otettiin pois, koska se oli menny rikki eikä pysyny enää kasvojen edessä. jänniittää miten käy....

Peesaan edellistä. Oikea jääkiekkokypärä on parempi kuin pyöräilykypärä ja suojaa paremmin oikeasta paikasta. Just perjantaina oltiin eskareiden kanssa luikkaamassa ja yksi kaveri kaatuili naamalleen ja ihan kivat jäljet tuli. Päässä oli liian pieni pyöräilykypärä (alla tietty pipo) joka ei sitten auttanu mitään, mutta jos olis kiekkokypärä ollu, niin naama olisi varmaan välttynyt ruhjeilta.

Me bongattiin Pikku Kakkosen luistelukoulusta hyvä vinkki: jos saa niitä sinisiä maitolaatikoita jostain ja laittaa nurinpäin kaksi päällekäin ne on juuri hyvän korkuinen luistelutuki lapselle. Siten riittää yksikin aikuinen luisteluttamaan useampaa lasta. Liukuvat hyvin jäätä pitkin ja meillä on ainakin kaksi isompaa lasta alkanut nopeasti painella hurjaa vahtia niitä työntäen. :D
Hauskoja luisteluhetkiä!

Jeps. Jofan luistelukypärään sitä EI saa muuten jälkikäteen kiinni verkkoa. Ainakaan siten, että takuu säilyy.

On päljon kätevämpi, jos vaikka kaatuu eteenpäin suorin jaloin alussa.