kynttilät ja kissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Huoh, mulla on ongelma jota en osaa ratkaista. Kun lapset oli ihan pikkuisia, en uskaltanut polttaa kynttilöitä ennekun he olivat nukkumassa. Nyt kun lapset jo osaisi varoa, meillä on rasavilli kissa.

Miten te joilla on eläimiä uskallatte polttaa kynttilät? jossain seinätelineissä? Mä pelkään tulta ja tulipalon mahdollisuuksia ja mietityttää ne telineetkin, mistä tiedän mikä on turvallinen eikä kuumota seinää? Ja tuo kissa hyppää pahuksen korkealle ja kaikki kiinnostaa, kattoon astihan ne pitäisi iskeä. pöydillä en uskalla polttaa ollenkaan.
Vaikka olisi semmonen matala tuikkukippo mikä ei kaadu, niin pelkään että tuo hölmö tunkee nenänsä sinne ja käräyttää viikset. Tajuaako kissat varoa?

Harmittaa,kun kuitenkin tykkäisin tuikuista.

Meillä on joskus ollut häntähumaus. (nopea käännös kynttilän likellä ja säikähtänyt kissa juoksee tuli hännässä pakoon, onneksi se sammui heti) Ja nenää pitää työntää liekin lähelle kun se on niin ihanan lämmin, niin tulee viiksikäräys. Juu, kynttilät ja kissat vaan ei sovi yhteen. Ainakaan yksikään mun kissoista ei ole osannut varoa kynttilän liekkiä. Isompaa tulta ne varmaan välttäis? Tosin kynttilöitä ei muutenkaan kannata jättää hetkeksikään vahtimatta. Niin monta tuikkua on humahtanut isoon liekkiin, etten niihin luota enää yhtään. Mulla on sellainen iso raskas myrskylyhty, missä uskallan polttaa kynttilää. Lasit jokapuolella, tarpeeksi ilmatilaa ja suljettu ylhäältä, pieniä reikiä vain. Ja niin raskas ettei varmaan kaadu.

Meillä poltetaan ainoastaan paristolla toimivia tuikkuja. Nuo kissat välillä juoksentelee niin railakkaasti etten mitään varmasti turvallista paikkaa ole aidolle tulelle löytänyt.

[QUOTE="hmm";24876985]Kissa menee minne kissa tahtoo. Olisi kohtuutonta vaatia muuta. Tosin meillä myös koira saa olla sohvalla, paitsi jos se on märkä.[/QUOTE]
Tuskin se koirakaan missään pöydillä kulkee?

[QUOTE="hmm";24876985]Kissa menee minne kissa tahtoo. Olisi kohtuutonta vaatia muuta. Tosin meillä myös koira saa olla sohvalla, paitsi jos se on märkä.[/QUOTE] Niinhän se yleensä on, kyllä terveen kissan kuuluu kiipeillä ja olla vaikkapa pöydällä katselemassa ikkunoista maailman menoa :) mutta tosiaan nuo roikkuvat tuikkukipot ja erilaiset lyhty/maljahommat on varmaan ainoat vaihtoehdot ellei sitten vaikka seinään jotai irtohyllyjä tai tauluhyllyjä viritä tuikkuja varten..

Kyllä mulla on kaikilla pöydillä tuikkukippoja, eikä kissa mene niihin. Käräytti joskus viiksensä ja kerran häntänsä, istuutumalla niin, että häntä meni kyntilän päälle. Vähän aikaa rätisi ja haisi kamalan palanut, mutta kissalle ei tullut muuta kun säikähdys. Ei ole sen jälkeen ollut kiinnostunut kynttilöistä. Eikä juostessaankaan erehdy menemään kynttilöiden lähelle.

Meidän killi käveli kerran kynttilän päältä ja persekarvathan siinä paloi. Sen jälkeen ei ole kynttilän lähelle mennyt. Koira taas kävi pentuna haistaan kynttilää ja tuntui vissiin sen verran kuonossa, ettei sekään lähelle mene :)
Laita vaan kynttilät palamaan, kyllä noi elukat sen verran väistää. Muista vaan ettet jätä esim. pöytäliinaa alle ettei vaan kissa vedä sillä kynttilää lattialle.

Yhteistyössä