Kynttilan poltto sisällä lasten aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ????
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

????

Vieras
Luin juuri että kynttilä on yhtä myrkyllistä poltettuna sisällä kuin tupakka.

Nykyään ei saa polttaa tupakkaa autossa lastenaikana ei vissiin saa kotona polttaa kynttilää sisällä lasten aikana kun kerta on yhtä myrkkyä kun rööki.

Höpöhöpö, tossa ei ole totuuden hiventäkään. Itse tunnelmoin kynttilöiden kanssa päivittäin - ja sekä vauvalla, kolmevuotiaalla että 10-vuotiaalla on täysin terveet keuhkot.

No on se tuollakin:

http://yle.fi/uutiset/tiede_ja_tekniikka/2011/12/kynttilan_polttaminen_saastuttaa_huoneilman_3077747.html

Tutkimukseen sinänsä en ota kantaa. Kynttilöiden poltto jatkuu.

• Tykkää
Reactions: Halikatti
Jaa-a. Mulla tulee joskus päänsärkyä kynttilöiden läheisyydessä. Tosin, olen ajatellut sen aiheutuvan siitä, että kyseessä on aina ollut tuoksukynttilä kun pääkipu on ilmaantunut.

Kyse on altisteesta, ei siitä että siitä jotakin selkeästi havaittavaa haittaa tulee. Perustelut ovat taas lajia, että ei meille ole kynttilöiden polttamisesta tullut keuhkosairautta.

Esim. sydänsairaille kaikki ylimääräinen kuormitus on haitallista ja ei muutenkaan ole varmaan tarpeellista altistaa itseään turhaan.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25164130:
kynttilöitä on poltetta ajat ja iät sisällä, ja kuinka monta keuhkosyöpä tapausta sen jälkeen tiedetään. tupakka on kyllä paljon vaarallisempi. meillä ei ainakaan muuteta mitään käytäntöä kynttilöiden suhteen

Tuo ei kyllä kelpaa argumentiksi mihinkään.

• Tykkää
Reactions: feger
[QUOTE="vieras";25163692]Jos olisit edes vaivautunut lukemaan linkin, niin olisit huomannut, että "asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle".[/QUOTE]

Jep. Täytyy tunnustaa, että noita lööppilehdistön juttuja tulee harvemmin luettua.

[QUOTE="Jonna";25164781]nuorin on" jo" 9 ja aion jatkaa kynttilöiden polttamista. Tosin en tee sitä joka päivä, aina edes joka viikko koska eniten huolettaa toi seniili kissa.[/QUOTE]
Syystäkin ehkä...kaverin seniili kissa poltti perskarvansa ekana, ja sitten kylkensä, kun ei tajunnut olevansa tulessa mentyään liian lähelle kynttilää :headwall:

Varsinaiseen aiheeseen; aion jatkossakin elää vaarallisesti, katsoa kuolemaa silmästä silmään, ja polttaa kynttilöitä sisällä. Yleensä ne palaa illalla kun muksut jo nukkuu, ja minä röhnötän sohvalla.

En oikeen osaa sanoa juuta enkä jaata tuohon uutiseen.. Kun nykyään ei ole olemassakaan sellaista asiaa joka ei olisi tappavan myrkyllistä, haitallista tai ties mitä. Jos jokaisen tutkimuksen tuloksia orjallisesti uskoo niin kuolee hetkohta ressiin :D

Me asutaan ison tien ja turvevoimalan piipun läheisyydessä. Luulen pitkässä juoksussa em. ilmansaastuttajien vaikuttavan enemmän kuin satunnaisten kynttilöiden polttamisen sisätiloissa.

• Tykkää
Reactions: Halikatti

Yhteistyössä