Kynsien leikkuusta

• Viestiketjun aloittaja Keinot lopussa
  • Ensimmäinen viesti
Keinot lopussa
Nyt olis hyvät neuvot kalliit! Tyttö 1v 4kk ei kertakaikkiaan tykkää kynsien leikkuusta. Joskus alle vuoden ikäisenä antoi vielä ihan hyvin leikata kynnet mutta sit alkoi tapella vastaan ja minä tyhmä luovutin ja aloin leikkaamaan kynsiä tytön nukkuessa. Nyt se on sit vähän vaikeempaa kun nukkuu päikkärit ulkona lapaset kädessä ja kun on yöunille vihdoin nukahtanu niin ei millään viittis mennä enää ärsyttäämään. Hereillä ollessa ei sitten anna suurinpiirtein koskeakaan käsiin jos mulla on kynsisakset kädessä. Telkkari ei kiinnostä pätkääkään et sillä ei pysty huijaamaan, ei myöskään kirjoilla. Syy ja seuraus -suhdetta ei vielä ymmärrä eli ei pysty vielä lahjomaankaa tyyliin: "Kun leikataan kynnet niin saat..." Joku uus lelu ehkä kiinnostais hetken aikaa mut vaikee leikata niitä sormien kynsiä kun on lelu kädessä. Varpaiden kynnet just ja just joskus niin saa leikattua. Eli kiinnostais tosi paljon tietää miten te muut olette asian hoitaneet? :)

Kaunis kiitos jo etukäteen. :flower:

Meillä oli myös yllättäen hiukan vaikeata leikata kynsiä ,vaikka aikaisemmin mennyt ihan sujuvasti. Kokeilin kaikenlaisia konsteja, joista paras oli että kylvyssä ollessa sai leikattua hyvin. Toiseen käteen vaan joku lelu, jolloin ei pääse huitomaan saksia siinä välissä. Viimeinen keino on ollut että molemmat vanhemmat pitää lapsesta kiinni.

Eli kokeile vaan kaikenlaisissa tilanteissa. Tiedän että jotkut leikkaavat esim lapsen hiukset silleen että antaa jäätelöä tai jäätelöpuikon (vaikka kotitekoinen tuoremehu jäätikku) käpälään, niin saa leikattua. Miksipä ei tuokin konsti käy kynsienleikkuusta, jos vaan jäätikku pysyy yhdessä kädessä?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 09:53 jepjep kirjoitti:
meillä onnistuu parhaiten silloin kynsien leikkuu kun poika(1v5kk) on juuri herännyt päikyltä, on visiin silloin vielä niin tokkurassa ettei pane paljoa vastaan :LOL:
Samoin meillä! Lisäks annan toiseen käteen sellaset nipsusakset, joilla voi leikisti ite leikata kynsiä samalla. ;)

Meillä poika (1 v. 4 kk) istuu sylissäni ja katselee tietokoneelta kaikenlaisia kivoja juttuja sillä välin kun mä leikkaan hänen kynsiään. Ja niitä kivoja juttujahan löytyy esim. seuraavasta viestiketjusta:

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=350380

mkf
TYTTÖ EI ANTANUT LEIKATA KYNSIÄ EI SITTEN MILLÄÄN KIERISKELI JA HUUSI SYLISSÄ, SITTEN KEKSIN ETTÄ LEIKKELEN KYNSISAKSILLA OMIA KYNSIÄ IHAN HITAASTI ENKÄ OLE HUOMAAVINANI TYTTÖÄ, VÄHITELLEN HÄNEN KIINNOSTUS HERÄSI ETTÄ MITÄ MINÄ TEEN, JA NYT HÄN OIKEIN TYRKYTTÄÄ SORMIA ETTÄ NE LEIKATTAISI SILLOIN KUN OTAN SAKSET KÄTEEN. TÄMÄ ON VARMAAN KÄÄNTEISTÄ PSYGOLOGIAA.

meidän poika ei kyl anna millää leikata kynsiä ns.huutaa kokoajan ja vetelee kättä pois mut ei saa :LOL: nii ja isi leikkaa minä en uskalla ku riuhtoo nii paljo :ashamed: =) vauvana anto leikata ihan hyvin,mut sit pikkase isompi ku oli et osas vastaa laittaa ni leikattii nukkuessa.nyt ei onnistu enää niin leikata,ku varmaa aavistaa ku vetää käden pois :)

Yhteistyössä