Kynnet liuskottuu, apuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja luvyah harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

luvyah harmaana

Vieras
Onko ideoita mistä johtuis ja mikä auttais kun sormenkynnet liuskottuu kokoajan. Kunnon lastuja vaan lähtee, suunnilleen 1/3 kynnen mitalta.. :( olis kiva kasvattaa kynnet nätin mittaseks mut eihän se näin onnistu..... Apuja?..

Minuakin kiinnostais tietää, mistä moinen johtuu.
Mulla ei ole ennen ollut moisesta vaivaa, mutta nyt tämän syksyn aikana olen huomannut, että kynnet ratkeilee liuskoina.
Voiko joku tietty kynsilakka aiheuttaa tätä?

Sama kävi itelläkin mielessä.. Käytän jonkun verran KoneHelsingin lakkoja. Ja rasvaan kädet (kynnet mukaanlukien) joka ilta hyvällä käsivoiteella.. Jollain tietoo/neuvoja? :)

Kiitos vinkeistä!
"jääkaappi" kerroppas mitä siellä jääkaapissa sitten pitäis/ei pitäis näkyä? ;) jos kuvittelet et oon lihava marisija joka syö ittensä huonoon kuntoon ni erehdyt, oon itseasias normaalipainon alarajalla..

[QUOTE="jääkaappi";30436682]Kurkkaus jääkaappiin voisi antaa selityksen.[/QUOTE]

Näinpä juuri. Sinkkiä ja kalsiumia tuokavalioon. Leseitä, -alkioita, seesaminsiemeniä, maksaa ja maitotuotteita.

Kiitos vinkeistä!
"jääkaappi" kerroppas mitä siellä jääkaapissa sitten pitäis/ei pitäis näkyä? ;) jos kuvittelet et oon lihava marisija joka syö ittensä huonoon kuntoon ni erehdyt, oon itseasias normaalipainon alarajalla..

Se, että on alipainon rajoilla ei kerro mitään siitä miten terveellisesti syö. Esim. siemenet, pähkinät ja leseet (monipuolisesti) on hyviä kivennäisten ja hivenaineiden lähteitä!

Sama kävi itelläkin mielessä.. Käytän jonkun verran KoneHelsingin lakkoja. Ja rasvaan kädet (kynnet mukaanlukien) joka ilta hyvällä käsivoiteella.. Jollain tietoo/neuvoja? :)

Mullakin on just noita KoneHelsingin lakkoja käytössä.

Kynsisieni aiheuttaa sellaisen vaalean, helposti murtuvan rakenteen. Mikäli kynsissä on värimuutoksia tms. niin kannattaa tosiaan tarkastaa ruokavalio. Kynsilakkakin voi toki aiheuttaa muutoksia pinnalle. Lisää vaikkapa tästä http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00253

Mulla loppui kynsien liuskoittuminen, kun lopetin kynsilakkojen ja samalla tietenkin kynsilakanpoistoaineen käytön.

Täytyypä jättää kynsilakan ja -poistoaineen käyttö kokonaan pois vähäksi aikaa ja katsoa, korjaantuuko tilanne.
Mulla tuskin mistään kalsiumin tmv. puutoksesta johtuu. Syön monipuolisesti.

Jep, hoikkuus ei tarkoita samaa kun terve, enpä muuta väittänykkään ;) senpä takia kysyinkin mitä vois ruokavalioon lisätä jotta sais hyviä rakennusaineita etenkin kynsille, hiustenlähtö myös ongelmana.. Joku yhteinen tekijä niillä varmasti on. En voi väittää syöväni tarpeeks monipuolisesti, silläpä neuvoja kyselenkin :) ja hyviä neuvoja onkin tullut, kiitos niistä :)

Mulle on tullut ensimmäistä kertaa elämässä suht vahvat ja kestävät kynnet, ja salainen aseeni on tämä

Original Silicea -piihappogeeli 500 ml - Sokos verkkokauppa

eli piihappogeeli. Sen tulokset tulee näkyviin vasta joidenkin kuukausien päästä, mutta kynnet todellakin joustaa ja kestää ihan eri tavalla kuin ennen. Mulla katkesi ennen aina, kun ne saavutti mun mielestä kivan pituuden, eli en ikinä saanut kivoja ja tasapitkiä kynsiä.

Lisäksi syön nykyään paljon kananmunia, luultavasti nekin vaikuttaa, koska keltuainen on erittäin ravintorikas ruoka-aine.

Mutta kyllä mä nääkin saan katkeamaan, jos lakkaan ja poistan lakkaa usein, pesen paljon käsiä saippuoilla sun muulla niin että kynnet haurastuu ym. Mutta kannattaa kokeilla tuota.

Yhteistyössä