kymysys,käräjän haasteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täällä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täällä

Vieras
ku tulee kehotus saapua noutamaan haaste/lausumapyyntö haastemieheltä,ja ssin tulee postissa ensin 2kehotus ja sit 3 kehotus.3 kehotuksessa lukee että asiakirjat siirretään poliisille ellei haeta määräpäivään mennessä.
no mitäs nyt sit tapahtuu ku ne on siirretty poliisille,onko tietoa??
oon maannu sairaalassa 2kk liikenneonnettomuuden takia enkä oo tommosia pystyny hoitamaan...
kyllä mä sinne poliisilaitokselle meen kyselemään kunhan saan jalan kävelykuntoon.mut aattelin jos joku teist tietää?

Ei oo käyny mielen vieressäkään soittaa sinne käräjäoikeuteen?

Haaste jätetään kyttikselle ja se katsotaan siten tiedoksiannetuksi. Siitä lähtee se 2 viikon vastaamisaika ja jos et vastaa, tulee yksipuolinen tuomio. (olettaen että kyseessä on joku velkajuttu)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo,sori ei tullu mieleen et en oo ostanu viellä uutta puhelinta millä soittaa laitokselle,sekin meni muussiks autossa...
kiitos ruttis,tuli rakentava vastaus.

Oot ollu liikenneonnettomuudessa vai? Mikset soita sairaalan puhelimella, siellä on kyllä sellanen potilaiden käyttöön?

Liittyykö se haaste siihen kolariin?

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
joo,sori ei tullu mieleen et en oo ostanu viellä uutta puhelinta millä soittaa laitokselle,sekin meni muussiks autossa...

Oot ollu liikenneonnettomuudessa vai? Mikset soita sairaalan puhelimella, siellä on kyllä sellanen potilaiden käyttöön?

siis sairaalassa ollessani en tiennyt että oli haasteita tullut ja kun vihdoinkin kotiin pääsin niin huomasin et siin oli 3 haaste aika menny jo umpeen ja luultavasti lähetetty jo poliisilaitokselle.muuten olisin soitellu sairaalasta jos olisin ollut tietoinen postiini tulleisa kirjeistä.
ei liity kolariin vaan yhteen mun ex miehen tekemään vilppiin,ainakin luulisin niin.mulla ei ole velkoja eikä muutakaan,tai tää mun ex miehen vilppi on myös mun nimissä ja luultavasti joudun myös siitä vastuuseen.mun ex mies huijas pikavippi firmoilta tuhansia euroja,satanen sieltä satanen täältä.ja niit firmojakin on paljon.sen lisäks et mun nimeä niissä niin monen hänen kaverin nimeä myös...rikosilmotus on miehestä vireillä,mutta vippifirmat on pistänyt meistä uhreista myös kanteen.äh,ompas sekavaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:

siis sairaalassa ollessani en tiennyt että oli haasteita tullut ja kun vihdoinkin kotiin pääsin niin huomasin et siin oli 3 haaste aika menny jo umpeen ja luultavasti lähetetty jo poliisilaitokselle.muuten olisin soitellu sairaalasta jos olisin ollut tietoinen postiini tulleisa kirjeistä.
ei liity kolariin vaan yhteen mun ex miehen tekemään vilppiin,ainakin luulisin niin.mulla ei ole velkoja eikä muutakaan,tai tää mun ex miehen vilppi on myös mun nimissä ja luultavasti joudun myös siitä vastuuseen.mun ex mies huijas pikavippi firmoilta tuhansia euroja,satanen sieltä satanen täältä.ja niit firmojakin on paljon.sen lisäks et mun nimeä niissä niin monen hänen kaverin nimeä myös...rikosilmotus on miehestä vireillä,mutta vippifirmat on pistänyt meistä uhreista myös kanteen.äh,ompas sekavaa...

Jos oot rikosilmotuksen tehny niin soitapa sinne laitokselle än yy tee NYT ja selosta asia. Neuvovat sieltä kyllä ja asia etenee.

nyt välittömästi vaikka naapurista soittamaan! jos mies on sinun nimissäsi tehnyt vilppiä, on sinun tehtävä asiasta rikosilmoitus. otat heti yhteyttä ensin kyseiseen haastemieheen, ja kysy vaikka häneltä neuvoa asiassa.

Sulle tulee siitä poliisille jätetystä haasteestakin lappu kotiin. Mutta edelleen, SOITA SINNE KÄRÄJÄOIKEUTEEN. Et sä täältä apua saa. Soita naapurin, kaverin, sukulaisen tms. puhelimesta. Ihmisiä ne siellä käräjäoikeudessa on, ei ne vittuillakseen tee työtään. Jättävät ainakin ratkaisun tekemisen seisomaan, niin ei mene luottotiedot turhaan.

no mun äiteen pitäs tul käymään tääl iltapäivällä,ni sit voisin soittaa sen puhelimesta.hitto tämmösissä tilanteissa ei oo kiva asua korvessa.äitee käy kaupassa mulle kun kauppaan on 10km.en pärjäis muuten,mie oon nyt ihan yssin tääl metäs netti seuranain.
rikosilmotus tehty jo ennen onnettomuutta ja oikeusaputoimisto myös jo apuna,ja kyl kaik selviää.ex mies joutuu loppujen lopuks edesvastuuseen kaikista vilpeistä jos oikeus toteutuu...

no mun äiteen pitäs tul käymään tääl iltapäivällä,ni sit voisin soittaa sen puhelimesta.hitto tämmösissä tilanteissa ei oo kiva asua korvessa.äitee käy kaupassa mulle kun kauppaan on 10km.en pärjäis muuten,mie oon nyt ihan yssin tääl metäs netti seuranain.
rikosilmotus tehty jo ennen onnettomuutta ja oikeusaputoimisto myös jo apuna,ja kyl kaik selviää.ex mies joutuu loppujen lopuks edesvastuuseen kaikista vilpeistä jos oikeus toteutuu...

Hyvä juttu =) Kyllä ne asiat yleensä tapaa järjestyä.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Rikosasioissa näin. Mutta ap:lla on kyse siviiliasiasta.

On noita niissäkin nähty, että on otettu kiinni tavattaessa ja viety hakemaan haaste.

Joo en mä epäile, etteikö vietäisikin, mutta kun sen tuomion saa tehdä 2 viikkoa tiedoksiantopäivän jälkeen jos ei vastausta kuulu, niin yleensä se sitten vaan jätetään kyttikselle, koska tiedoksiannon katsotaan siten tapahtuneen. Eivät vaivaudu etsimällä etsimään mitään "pikavippi-ihmisiä".

Yhteistyössä