kymysyksiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loreliina harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loreliina harmaana

Vieras
työ ketkä synnyttäneet, oliko mitä olotiloja ennen synnytystä...siis ennen kovimpia suppareita tai veden menoo...? esim.pahaolo, ripuli, väsymys yms... jotain mistä vois päätellä onko aika lähellä....? onkos sillä merkitystä et vauva on kiinnittyny ja laskeutunu...? vk 39+2 menos.. ja en saanu nukutuks kunnolla, ollu pahaolo ja sellanen "töppö"olo koko päivän...neuvolassa sano et voi olla mahatauti tulos tai synnytys lähenee.....vai onko nyt taas miun vilkas mielikuvitus valloillaaa....?! :laugh:

Mulla ekan kanssa oli just että maha löysällä ja joteski epätodellinen olo koko päivän(päättyi tosin sektioon),seur.kerralla ei juuri mitään tommosia oireita,ainoostaan supistuksia 4 pvää peräkkäin ennen kun vauva sitten tuli.

mulla ei ollu mitään "oireita" ennen kun säännölliset supparit alkoi. rv oli tuolloin 39+6?, eli viimeisiä vedettiin.. supparit alko 8 mais illalla ja tyttö synty puol 12. eli ei menny ku 3 ja puol tuntii.. helppo homma :)
sain ilokaasua ja minispinaalipuudutunsen(erittäin lievä epiduraalin korvike). ilokaasun avulla aikakin juoksi..

pelkäsin synnytystä aikalailla.. mutta ihan turhaan...
ja sitten kun vaaveli vihdoin makaa rinnanpäällä, niin koko 9kk:n tuska ja synnytys unohtuu...

aamulla heräsin ja huomasin limulpan irroneen, sit alkoi säännölliset supistukset ja poika syntyi iltapäivällä... Yön sain nukkua eikä ollut aikomus lähteä vielä aamulla synnyttämään, oli muita suunnitlmia, mutta kuinkas kävkään :) .Raskaus meni viisi päivää yli LA:n

Edellisen päivän olin todella väsynyt, olisin nukkunut vaan..

Aamuyöllä neljän aikaan heräsin sellaiseen oloon, että kaikki ei ole ok ja pian alkoivatkin supistukset. Poika syntyi iltapäivällä.

Limatulppa oli mennyt viikkoa aiemmin.

mä olin edelliset päivät ennen vesien menoa tosi levoton... uni ei tullut eikä voinu mihkään keskittyä. Vesien menon jälkeen supistukset alko säännöllisinä, mut hiipu kun sain sairaalassa kipulääkkeen, alkaakseen taas uudelleen vajaan vrk:n kuluttua. Siitä n. 7 h ja typy oli maailmassa!

Oli muutaman päivän sisään kovempia suppareita jotka tuntui reisissä ja alaselässä puristuksena.
Kun synnytys alkoi, meni maha ripulille ja alkoi tulppa sulamaan(valui/tihkui vaal punasta limaa). Sitten heti alkoi kipeet ja kovemmat supparit säännöllisesti. Puristus tuntui reisissä, alavatsalla ja selässä.

Yhteistyössä