Kymppitonni kuussa täyttää elämän perustarpeet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä,
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voiskohan Miksu taata ja luvata sen meille kaikille muillekin normielämästä pitäville?

Ja ehkä sen kannattaisi infota myös sossuja, jotta saadaan niitä toimeentulorajoja kohdilleen, noin normaali elämän tueksi.

[QUOTE="vieras";24784840]Voisi opetella lukemaan, eikä muna kädessä fantasioida olemattomia poliitikkojen elämästä vieraantuneisuudesta.[/QUOTE]

Maslow'n tarvehierarkia ei ehkä ole palstalaisten tutuinta huttua.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Mihin normaaleihin tarpeisiin menee kymppitonni kuussa, sillä saa jo paljon ylimääräistäkin :)

Artikkelissa ei puhuttu perustarpeista ja normaaliakaan ei laitettu lainausmerkkeihin, joten se voi olla toimittajan tekemää kärjistystä. Ehkä auttaa jos ajattelee että saa kaikki muut tarpeet täytettyä kuin epänormaalit? Eihän tuolla lähetä kuitenkaan kiertoradalle tai harrasteta hävittäjillä lentelyä :D

Mihin normaaleihin tarpeisiin menee kymppitonni kuussa, sillä saa jo paljon ylimääräistäkin :)
Niin, kyllä meillä vaan kalastetaan ja marjastetaan ja käydään ruotsinlaivalla lomalla ja hyvin tullaan toimeen paljon pienemmällä summalla. Kyllä nyt on Jungner puhunut ihan läpiä päähänsä. Sellaisia ne poliitikot ovat *vali vali*. =)

Mun mielestä on ok maksaa kovaa liksaa niille, joilla on suuri vastuu. Esim. noi yritysjohtajat. Tai jos missä tahansa firmassa kuka tahansa tekee hillitöntä tulosta, ni totta kai sille pitää maksaa paljon. Myös kansanedustajien työ on sen verran raskasta, että siitä pitää saada kunnon korvaus.
Mikael Jugner on monissakin asioissa osottanut olevansa hyvin "jalat maan pinnalla" ja järkevä ihminen.

Piika-äiti, minä ja vieras #10 osoittivat juuri olevansa jotain muuta.

Itse olen matalapalkkaduunari ja ylpeä siitä. Jos tästä vielä joskus ponnistan korkealle ja tienaan 10k/kk, niin aivan satavarmasti olen ylpeä siitäkin.

Maslowin tarvehierarkia
maslowpy.gif

Kaksi alinta tasoa täyttyy jo toimeentulotuella. Muita voi täyttää ilman rahaakin mutta raha auttaa varsinkin ylimmässä.

No sanamuodot on sellaisia mistä voi tietenkin väitellä, mutta tässä voi ehken harrastaa semmoista kevyttä rivien välistä lukemista, yristysjohtajien palkat on naurettavia tietyllä tasolla, se on fakta eikä mikään fraasi pelkästään.

Tarkemmin vielä, nämä ovat Jungnerin vinkit siihen, miten kuka tahansa voi rikastua:

1. Keskity siihen, missä olet ainutlaatuinen, koska ainutlaatuisuudesta maksetaan.

2. Ahkeruus yksin ei riitä. Jos pelkkä ahkeruus rikastaisi, kaikki olisivat rikkaita.

3. Vaihda työpaikkaa, koska parhaat palkankorotukset tulevat työpaikan vaihdon yhteydessä.

4. Jätä yhtiö, jossa sinua ei arvosteta. Jos sinua ei oteta vakavasti, et saa kunnolla palkkaakaan.

5. Ota osaa riskistä. Mene töihin, jossa saat palkan sijaan omistusosuuksia.

Ja jos ei nyt tuon jälkeen osaa hankkia itselleen kymppitonnin palkkaa ja millin omaisuutta, niin se on sitten ihan oma häpeä...

Yhteistyössä