Elämästä vieraantunut idiootti, Mikael Jungner laukoo taas lehdessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh...

Vieras
Kymppitonnin kuukausipalkka on Jungnerin mukaan taso, jonka jälkeen rahalla ei ole enää mitään väliä.
Sdp:n puoluesihteeri Mikael Jungner laukoo Talouselämässä, että 10 000 euron kuukausitulot ja miljoonan euron omaisuus riittävät täyttämään normaalin elämän tarpeet.

- Tietenkin kaikista ihmisistä, joilla rahasta on tiukkaa, tuntuu poskettomalta, kun sanoo, että raha on menettänyt merkityksensä motivaattorina. Silti isolle osalle on näin ja tulevaisuudessa yhä isommalle.

Jungnerilla on niksi rikastumista tavallisella palkkatyöllä tavoitteleville.

- Ota osa riskistä. Mene töihin, jossa saat palkan sijaan omistusosuuksia, Jungner vinkkaa Talouselämässä.

Toinen keino on työpaikan vaihtaminen, koska suurin liksan lisä tulee yleensä vaihdon yhteydessä. Huonoa johtamista ei myöskään kannata sietää.

Kuten aiemmassa keskustelussa pohdin, kaikille pitäisi maksaa työansioiden, vaativuuden sekä vastuullisuuden, tuloksen, työn vaativuuden yms mukaan. Sitten on ihan turha kenenkään olla kateellinen tai heittää ällöttävää, katkeraa paskakasa-kommenttia.
Itse olen matalapalkkaduunari.
Jos pitäisi altistaa oma työ ja sitä myötä persoona kaksplussan haukuttavaksi ja vihattavaksi, en tekisi ilman kovempaa korvausta.

Mun mielestä, toi juttu ymmärrettiin väärin. Siinähän nimenomaan otettiin kantaa siihen, että kukaan ei tarvitsisi ton isompia palkkoja eikä eläkkeitä, vaikka tekisi mitä.
Koska, jos ei tolla tule toimeen niin ei sitten millään. Toihan oli kannanotto ylipalkattujen yritysjohtajien ym. ylipalkkaamista vastaan. Että kukaan ei ole sentään niin tärkeä.
Kyllä mä tajusin, vaikka olenkin köyhä ja työtön.

Jännä homma että ne jotka tuota tekstiä täällä arvostelee, on sen puolesta että yritysjohtajilla ja isommilla palleilla istuvien yleensä pitää saada naurettavaa palkkaa.

Koska siitähän tuossa on kyse, ylisuurien palkkojen arvostelua Jungnerin osalta, miksi kaataa rahaa suhteettomasti johonkin kun vähempikin riittää, motivaatio kumminkin lähtee muualta tuolla tasolla kuin palkasta kun se nousee riittävän suureksi.

Moni taitaa luulla että rahanahneus on ainoa ominaisuus joka ajaa esimiehiksi ja yritysjohtajiksi, eihän sellainen yleistys voi pitää paikkansa kun järjellä ajattelee.

• Tykkää
Reactions: Jätkä
Kommentti on nyt irroitettu kontekstista. Eikös palstakin ole yleensä ollut yli-isoja palkkoja vastaan :D Ainakin muiden :D Mitenkähän toi kymppitonni? Riittääkö, jos perheessä on sen verran vai pitääkö olla henkilökohtainen tavoite :D

Yhteistyössä