Kympin hoidot

Meg Kyllä mä ainakin vappuna otin reippaastikin vaikka oli jo zumenonit menossa ja pas tulossa.. jotenkin aiemmin nopeesti lukien tajusin eka että siirto oli tehty jo.. ehtiihän se alkoholi kuitenkin haihtua hyvissä ajoin ennen siirtoa, jos siitä pas-hoidossa haittaa onkaan..ivf-hoitoo se pienikin määrä voi haitata, mutten muista oliko siinä tutkimuksessa sanottu pas:eista mitään.
 
Meg


risupesä Jeps, eli mulla on vasta ma tulossa PAS, enhän mä ottaisi jos se olisi nyt tehty, vasta kun negaa näyttäis testi. Ja mulla ei siis ole nyt lääkkeitä tässä niin siksi mietin että tuskin siitä haittaa on jos tänään ottaisin:) En minäkään ottanut yhtään alkoholia IVF:n pitkässä hoidossa koska lääkkeet ovat kalliita niin en halunnut riskeerata sitä ja tutkimus oli jossain tehty just IVF:stä! Tosin kyllä jotkut ottavat pitkässäkin hoidossa kun luin eri keskustelu palstoja, pieni määrä ei varmaan niissäkään haittaa, kohtuus kaikessa:) Siirron jälkeenhän sitä ei kannattaisi ottaa. Ihan ekoissa hoidoissa eli inseminaatio kun tehtiin niin jopa poltin tupakkaa, joten hyvä ettei tule nyt sitä myrkkyä vedettyä..
 
Tuosta alkoholista.. enemmänkin mua askarruttaa miehen osuus. Mun miehellänihän oli silloin maalis/huhtikuussa todella huono simppatulos. Hän on kuitenkin siis kolmesti 2v sisällä saanut mut raskaaksi. Siittiöthän kehittyy kolmisen kuukautta, että olisikohan pitänyt olla 3kk vähintään juomatta ja muutenkin, tuntuu että olisiko pitänyt tehdä tai yrittää enemmän.. :/ Hän ottaa harvakseltaan mutta tyyliin silloin ku otetaan ni otetaan sit kunnolla.. eli on tässä parit juhlat hänelläkin ollut, enkä mä oo osannut kieltää häntä, aikuista ihmistä että et sit ota yhtään! Ja kyllä me molemmat viikoittain saunaoluet tai paritkin saatetaan nauttia. Ruvennut vaan tuntumaan että hulluahan se on todellakin tieten tahtoen heittää tuhansien eurojen hoidot hukkaan sen takia ettei voinut sitä paria vaivaista kuukautta olla absolutistina :( Jos tää epäonnistuu syystä tai toisesta niin varmasti seuraavaan yritykseen otetaan kaikki mahdolliset aseet käyttöön, täys tipattomuus, ja miehelle syötän vaikka väkisellä ne sinkit ja vitamiinit ja foolihapot ym. Nyt se on syönyt vain yhtä monivitamiiniporetablettia jota mä sille rupesin ostamaan sen simppa-analyysin jälkeen, siinä on vähän sinkkiä. Kalaöljykapselit foolihapolla se jättää useimmiten väliin kun sillä tulee kuulemma maha kipeäksi niistä :/ Tupakkaa ei onneksi polta, kumpikaan meistä.

Risupesä, kiva ett välillä tulee jtn positiivista! <3
 
Olen tässä jo hetkisen miettinyt, että oisko teistä Tampereen alueen pinolaisista kukaan halukas tapaamaan? =) Ihan siis vaan kahville vaikka torille tai johonkin kahvilaan. Tekis hyvää jutella kasvotusten toisten samassa tilanteesa olevien kanssa.
 
Mäkin oon välillä miettiny että pitäs kai koittaa löytää uusia tuttuja vaikka terassiseuraks omieni joukoista, kun on nyt sattumoisin välit viilenemään päin siihen viimesimpäänkin helposti raskaakstulleeseen kaveriin :snotty: oon vaan niin ujo, etten meinaa saada etenkään isommassa porukassa sanaa suusta....mutta rohkenen ilmottautua mukaan :wave: varmaan sitten niin ettei mahdollisia lapsia ois mukana vaan ihan aikuisten kesken..?
 
Täältä luottavaiset onnittelut Beritsille! Ja mukavaa, että risiksellekin on tullut hyviä uutisia. Se on jo paljon minusta, että putket toimii..silloin on kuitenkin mahdollisuus luomuraskauteenkin. =)

).( Aamulla kävin vikassa ultrassa ja hyvin oli follit kasvaneet. Isoin oli jo 20mm ja kolme 18mm ja useampi 10-14 mm. Lääkäri meinasi, että 4-5 on mahdollisia, joissa olisi solu sisällä. No maanantaina on punktio, joten pian sekin sit selvii...Hitsit, et jännittää ja toiveikkuus nostaa päätään. Kädet ristissä toivon sieltä löytyvän edes yksi siirtoon, joka kiinnittyisi ja kestäisi loppuun saakka..... Limiksestä ei puhuttu mitään, joten kaiketi se oli ok. Ainakaan koskaan ennen siitä ei oo mainittu, et sen pitäis olla paksumpi tai jotain. Tänään piikitän vikat hormonit ja huomenna 23:00 Pregnyl 10 000.

On tääkin hirveetä jännittää onko soluja vaiko eikö folleissa sisällä. Koetan valmistautua siihen, et niissä ei oo yhtään, vaiks ajatukset vaeltaa mahdolliseen siirtoon, joka tapahtuis keskiviikkona ja testipäivä olis 23.6.10. Jotenkin tuntuu, et ryminällä tullaan alas ja lujaa...Luulisi, et siihenkin jo tottuis.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Juu.. sitähän yks lääkäri sano että ei oo varmaa toimiiko johtimet silti vaikka ois aukikin.. eli pystyykö tekeen jotain liikkeitä että imasee solun sinne, kun endo voi vaurioittaa niiden systeemejä. Mutta onhan sekin tosiaan jotain ettei mitään aivan varmaa ja konkreettista estettä oo =)
 
toivorikas-72: Kiitos kun olet jaksanut päivittää listaamme ahkerasti :) Mulla on tippunut yksi piinapäivä johonkin, eli tänään pp10, kaunis kiitos jos ehdit sen päivittää listaan :)

Hyvää viikonloppua kaikille! B)
 
Kiitos vastauksista Nonna78 ja risupesä!! Kai mä sitten uskallan sitä Puregonia säilyttää huoneenlämmössä, kunhan ei oo auringossa... Hyvä kuulla et teilläkin pistämiskokemukset erilaisia eri kerroilla. Kyllä tää varsinaista stressaamista ja väkertämistä lääkkeiden kanssa on, huh huh :ashamed: Mut toisaalta ja toivottavasti kaiken vaivan arvoista :heart:

Miimii-75 Mulle sanottiin, että pitää pistää klo 20-21 välisenä aikana ja joka ilta suurin piirtein vielä samaan aikaan.

Risupesä Hienoa et pääsette jatkamaan hoitoja heti elokuussa!! :) Ja nyt sitten vaan kokeilemaan luomuonnea, kerran lääkärikin niin määräs ;)

Nonna78 Pidän peukut pystyssä että pääsette siirtoon!! Ja kovasti tsemppiä maanantaiseen punktioon!

Mites muuten Ragdollilla sujuu piikitykset?
Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Täällä taustailen taas.

Miimii Viimeksi juuri juteltiin lääkärin kanssa tuosta alkoholista, että ennen tuli otettua joka viikonloppu jotain, mutta että nykyään on koitettu olla molemmat tosi pienellä alkoholinkäytöllä jos vaikka vaikuttaisi simoihin...ja muutenkin katsottu ruokavaliota ja mies on alkanut syömään kasviksia ja hedelmiä ja kourallisen kaikenmaailman vitamiinejä jne jne... niin lääkäri totesi että ei usko että näillä on vaikutusta mihinkään :/ Että tuskin alkoholimäärät on olleet niin suuria että siitä meidän ongelmat johtuisi... Eli tuskin sinunkaan miehesi harvakseltaan juhliminen on haitannut, älä huoli. Me tosin yritetään vielä samaa rataa, jos vaikka sittenkin olisi vaikutusta, tosin kesällä varmaan tod.näk. repsahtaa kun on grillikausi ja juhlia joka käänteessä :ashamed:

Risupesä Onkohan lääkäreillä kevättä rinnassa kun usuttavat odottamaan luomuihmeitä? Meillähän on kanssa nyt pregnylavusteinen kotiyritys menossa ja verrattavissa neitseelliseen sikiämiseen jos onnaa :D

Tamperelaisten tapaamisesta: Mäkin lähtisin terassiseuraksi mielelläni :wave:

Tsemppiä kaikille kanssasisarille!
 
kertokaahan kokeneet ja viisaammat: leikin huviksee ovis testillä eilen ja halusin kokeilla mitä se sanoo ku testaan(liuska testi),ni se näytti extra himmeesti plussaa..ja oon käsittäny että ku vetää progynovaa ja lugesteronia,ni ovis jäis pois!eli mitä tarkottaa?raskaus plussaahan se ei voi viel näyttää,ku siirtohan oli vast 2.6 ja lääkäri sano että pienet kiinnittyy 5pv ikäsina eli eilen pe jos kiinittyy!!
kiitos onnen toivotuksista :flower:
kaikkille kanssa hirmusesti onnea :heart:
oon kans miettiny tota tapaamista,että olisko halukkaita tapaamaan täällä helsinki päässä?
 
nainen83 ovistestit näyttää kai useimmiten haalean haaleaa haamua ja sehän ei tarkoita mitään. Ihmisessä on kokoajan sitä lh-hormonia ja se vaan nousee oviksen aikaan testeissä havaittavaksi. Ovistestien on sanottu myös näyttävän joissakin tapauksissa raskauden, mutta silloin se näyttää kai vahvaa positiivista. Mutta siihenkään ei kannata sokeasti luottaa, vaan testata oikealla raskaustestillä, kun sen aika on.
 
nainen83 Ovulaatiotesteissä ei huomioida haaleita viivoja. Jos ovulaatiotakin pongaillaan niin viivojen pitää olla vähintään yhtä paksut. Ja sama raskauttakin testatessa, viivojen pitää olla yhtä vahvat. Itse testailin viimeksi huvikseni ovistesteillä ja sain haaleata viivaa, ja lopputulos kuitenkin nega. Mutta ovulaatiotestilla voi kuitenkin todeta raskauden, kunhan viivat ovat yhtä vahvat. Tsemppiä kovasti piinailuun. :hug: Toivotaan, että pikkuiset tarraavat kiinni, elleivät ole jo tarranneet. :)

).( Me kirjoitellaan piinisoireista Mimosahin kanssa kaksin tuolla piinailijoiden puolella. :LOL: Mutta kuitenkin täällä mennään nyt pp 9 ja kaikki kuvitellutkin oireet on kadonnut! :eek:

Risikselle Onniitelut nopeasta hoitoajasta! Kerrankin julkisella pääsee nopeasti. :hug:

Nonnalle isot tsempit punkioon. :hug:

Kaikille tsemppiä jokaiseen päivään! :hug:
 
Kaikille neganneille :) lohtuhalit. Se on vaan niin väärin, kun sitä plussaa ei tule.. Toipumista kuitenkin ihan jokaiselle, ja kesätauon jälkeen - ellei jollain jo ennen sitä ei muuta kuin paremmalla onnella uuteen yritykseen!

Ja kaikille piinistelijöille supertsempit ja peukutukset täältä! :heart: Kumpa sieltä nyt tulisi oikein roppakaupalla niitä plussia vielä ennen taukoja.

Beritsille alkoista: Me ollaan aina saatu aikaiseksi vähän ja suhteellisen hitaita alkioita icsi-hoidoissa. Alkion laadusta en muista kummempaa, mutta tähän asti tehty aina 2 pvän viljelyllä, ja tuloksena 2- tai 4-soluisia. Ja näistä tällaisista soluista siis kaksi onnistunutta raskautta - toisessa en edes tiedä, oliko "onnistunut" lähtöisin 2- vai 4-soluisesta, kun kumpikin siirrettiin yhtä aikaa. Eli kyllä näillä ei-maan-nopeimmillakin voi siis onnistua.

ON: Täällä odotetaan täti punaisen saapumista kuin kuuta nousevaa... Eilen kävin klinikalla tämän icsin (josta siis kemiallinen raskaus) jälkitarkastuksessa, ja samalla suunniteltiin tuleva PAS. Minähän olen tähän asti kuvitellut, että mulle on tehty x-määrä sekä luonnolliseen että lääkkeelliseen kiertoon PAS:eja. Mutta eipä lääkäri löytänyt merkintöjä kuin luonnolliseen kiertoon tehdyistä, joten uskottava se on - ja taas täällä petti muisti.. :/ No, nyt yritetään PAS:ia kuitenkin lääkkeelliseen kiertoon. Mikäli näin ei tehtäisi, niin todennäköisesti ovulaatio osuisi juuri niin, että siirto olisi juhannuksen aikaan, eli homma kaatuisi siihen. Eli pelataan nyt varman päälle. Lisäksi mikäli mikään kolmesta alkiosta ei selviä, voimme rauhassa kesän ajan miettiä, että oliko tämä sitten tosiaan se viimeinen yritys - luultavasti näin on. Kyselin lääkäriltä tästä luonnollinen vs. lääkkeellinen PAS, lähinnä sitä, onko onnistumisessa jotain eroja. Hänen (VL) mukaansa ovat tällä hetkellä sitä mieltä, että eroa ei (juurikaan) ole. Luonnolliseen kiertoon tehdyt PAS:it tuovat hiukan enemmän onnistumisia, mutta klinikalla ovat selittäneet tätä muilla tekijöillä, mitkä ratkaisevat sen, kumpi PAS tehdään. Eli siis lääkkeellistä PAS:ia tehtäisiin enemmän hlöille, joilla kierrossa/ovulaatiossa/tms jotain tekijöitä, jotka voisivat selittää negatiivista tulosta. Hmm, selitinköhän yhtään ymmärrettävästi... No, joka tapauksessa yhteistuumin päädyimme lääkkeelliseen versioon. Sovittiin jo eka ultra-aika, mutta nyt sitten eivät menkat tahdokaan alkaa.. :headwall: Kiertoni on viime vuosina lyhentynyt, mutta ollut kuitenkin ihan säännöllinen. Paitsi tietenkin nyt, pah! Ultrassa näkyi, että ovis on tapahtunut, ja vuotokin muka alkamaisillaan, vaikka kp eilen vasta 23. Mutta eihän sieltä mitään tule.. Alkais nyt, niin pääsisin nauttimaan niistä napeista.. :p Joita olen siis kuvitellut joskus jo napsineeni, mutta unissani sitten kai..

Oikein aurinkoista ja ja mukavaa vkonlopun jatkoa kaikille, tilanteeseen kuin tilanteeseen :hug:
 
Pakko tulla tänne nyt kertomaan että tein aamuyöllä testin klo 4 ja tulos oli että oon RASKAANA! Uskomatonta! Neljä pitkää vuotta on tän eteen tehty, 5 inseminaatiota ja yksi IVF:n tuoresiirto tammikuussa ja nyt vihdoin se on totta! Tietysti tässä voi vielä tulla paljon mutkia matkaan, mutta nyt haluan täysillä elää tän tunteen. Huomenna siis vasta verikoe ja sen tulos pitäs tulla iltapäivällä :heart:
 
Negat testattu nyt niin monta kertaa, että uskottava se on ja vuotokin alkoi juuri sopivati, ei jää enää varaa mielikuvitukselle :'(
Miut voi poistaa listoilta, jatketaan ehkä ensivuoden puolella, kunhan kaikki tarvittavat lisätutkimukset on tehty ja saatu talous tasattua, samoin psyyke.
Leiska kiittää ja kumartaa ihanille, vahvoille naisille!
 
Leiskalle suuren suuret lohtuhalit :hug: olen pahoillani negasta. Jaksamista sinulle, ja toivottavasti kesän lämpö ja aurinko lataa akkujasi!

Linnealle ihan älyttömän paljon onnea!! :heart: :flower: Aivan mahtavaa, että aamuyön tunnit menivät ihanalla tavalla sekaisin =) Ja vielä PAS plussa, se antaa toivoa monille! Onnea vielä huomiseen veritestiin, että lukemat olisivat hienot!
 
Linnia paljon onnea sulle vielä tätäkin kautta. Ja Leiskalle voimia jatkoon.

).( Vuodatanpa nyt vielä tännekin. Mitä tämä oikein voi olla. Testasin pp9 negan, mutta eri testillä pp10 ja vielä eri testillä pp11 haamut. Ihan väriä oli haamuissa, mutta olivat kyllä tosi haaleita. Haamuja olen kyllä saanut ennenkin, mutta eivät ole koskaan vahvistuneet. Ennen olen saanut niitä Predictorin testillä, mutta nyt tuli First Signalilla ja Prisman Pregentillä. Ja nyt sitten tänään pp11 heti tuon aamuyön haamun jälkeen alkoivat kamalat kivut. Alavatsakramppaa ja alaselkää särkee, tuntuu kuin olisin tulessa. Ja tuntuu kuin kohtu supistelisi. Heti lugen laiton jälkeen kipu yltyi hetkeksi tosi pahaksi, mutta sitten muutamani tunnin ajan oli lievempää, mutta nyt taas tuntuu kamalalta. Miksi mun kroppa väkisin yrittää työntää alkion ulos, jos se vaikka olisikin yrittänyt kiinnittyä. Onkohan tässä mitään toivoa. :'( Taaskaan.
 
Linnia, onneksi olkoon :flower:

Kaikille neganneille myötäelämishalit! Meilläkin veritesti näytti ehdottoman negaa joten ilman muuta elokuussa näissä pinoissa törmäillään...

Hyvää kesää kaikille! Pidän peukkuja että mahdollisimman moni onnistuu!
 
Linnialle onnittelut plussasta! =)

Salli72lle toivon sitä täti punaista vierailulle! ;)
Leiska ja SaaraX :hug: Kovasti jaksamista teille ja kaikesta huolimatta hyvää kesää!!

Omaa napaa: Tänään Puregonpistospäivä 5. Vatsaa on nippaillut jonkin verran ja turvottaa myös vähän... tai sit noi on vaan mun kuvitelmia :kieh: Mietin tota Puregon-annosta ku mulla se oli ekat 3 päivää 150IU:ta ja nyt sen jälkeen 100IU:ta et onko jollain muulla menty näin pienellä (?) annoksella ja miten on tullut munasoluja? Se lääkäri vaan sanoi mulle et ku oon niin pienikokoinen (48kg/160cm) et pitäis tolla tulla ihan riittävästi soluja. Tiedä sitten :ashamed:
Pistäminen on onneks helpottunut enkä enää samalla lailla jännitä sitä. Ei se kyllä vieläkään mukavaa ole...

Nonna78lle piti vielä sanoa et luin tuolta toisesta ketjusta sun kokemuksista ja kuulostivat niin samoilta mitä mä oon kokenut et tuli oikeen paha mieli :/ :hug: Toivottavasti tää hoito tuottaa sitten tulosta!! Odottelen mielenkiinnolla sulta huomisia punktiokuulumisia! Tsemppiä vielä!

 
SaaraX kovasti voimia jatkoon teille! :hug:

).( Kädet tärisee kun niin pelottaa. Tein äsken neljä eri testiä. Vilja sensitive: haalea plussa, Prisman Pregent testi: haalea plussa, Clearbluen testi: selvä plussa ja Clearbluen digitesti: raskaana. Pelottaa ne eiliset kivut kyllä, ja hcg:n mittaus, johon pääsen vasta huomenna mutta yksi vaihe on saavutettu. Ensimmäistä kertaa elämässäni näen raskaustestissä muutakin kuin haalean haamun ja kirkkaan valkoista. Pakko tästä on edes hetki iloita.
 

Yhteistyössä