Kympin hoidot

Voi, onpa täällä ollut monella surullisia uutisia. fiia69, Vadelmaunelma, SaaraX, Taika79 ja erityisesti Tinka-, teille jättisuuret lohtuhalit :hug: . Ja jos unohdin jonkun muun epäonnea ja surua kokeneen, niin teille myös lohtuhali!

Piinailijoille tsemppiä ja voimia piinailuun sekä kesätauolle vetäytyville rentouttavaa ja aurinkoista mieltä!

).( Eilen aloitettu pistämään Gonal F:ää 225IU. Tänään kp9 ja vuoto jatkuu... Ei mulla koskaan näin kauaa vuoda, mutta kaipa tää hormonimyrsky pistää kropan sekaisin. Kysyin lääkäriltä että millä perusteella mulle valittiin juuri Gonal F, ja hän näytti hiukan närkästyneeltä... Sanoi vaan, että heillä on kaksi valmistetta, joita käytetään fifty-fifty, ja ilmeisesti lähinnä arpomalla valitaan että kumpi tällä kertaa... Kuulemma Gonal F on hiukan tasalaatuisempi, mitä se sitten tarkoittaneekaan.

 
Kiitos infosta, eli enköhän mä vielä siellä Tampereella joudu käymään ja saa sieltä sitten sen kynänkin. Kuulostiko muuten teidän mielestä nuo lääkkeet ihan normaalilta? Eli Puregon 600IU-IE/0,72ml + 900IU-IE/1,08ml?? Miksi kahta eri? Kaksi eri kokoista pakettia oli siinä. Apteekin tätikin kysyi että laitetaanko nuo molemmat. Enhän mä osannut tietenkään muuta ku sanoa että se mitä reseptissä lukee.. Tyhmiä kysymyksiä jälleen, mutku mutku.. ei tajua :)

Pahoittelut teille neganneet! Vetää niin omankin mielen matalaksi :(
 
Taika Voi kurjuus sentään. :hug: Voimia kesään ja tsemppiä tulevaan yritykseen. Olipa taas ihmeellistä käytöstä lääkäriltä. Mutta onneks jaksoit pysyä kovana ja vaatia lisätietoa. Luulis niiden ymmärtävän, koska näiden asioiden vuoksi tekevät töitä ja tavallaan elävät mukana. Mutta niillä on varmaan onnellisesti lapset kotona ja alkuunsaaminen on ollut helppoa. Joten ymmärtäminen on siina tapauksessa mahdotonta. Mutta paljon voimia eteenpäin. :hug:

Mansikkainen Samaa pyörimistä täälläkin. Yölläkin herätessään ajattelee oireita, ja kuulostelee itseään. Illat menee pilkkiessä kun yöllä ei saa nukuttua... Tänään aamulla aloin jo pelkäämään negaa. Reilu viikko testiin, ja nyt jo ahdistaa. Mitä jos se nega taas tulee? En uskalla edes ajatella. Yritetään jaksaa piinistellä vielä, ja älä vielä luovu toivosta. :hug:

Jopulle ja Inialle Erityistsempit tähän päivään! :hug:

Doris Tervetuloa! Ja hienoa kun saitte siirtopäivän tietoon. :heart: Mulla on joka hoidossa noussut paino muutaman kilon. Ja aina tauoilla sitten saanut ne pois. En tiedä onko tää jojoilukaan hyväksi elimistölle, mutta oman itseni kannalta se on parempi.

).( Täällä menkkajomotukset alkanut. :( Vatsaa vääntää ihan samalla tavalla kuin ennen menkkoja. Ja tänään ei ole tuntunut mitään nippailuja. Pitäis pitää pää vaan pystyssä ja olla optimistinen, mutta kun se nega takoo takaraivossa.

Mitäs kuuluu Linnialle ja Raitikselle?

Mimosah Jaksetaan vielä piinailla eikä testata vielä, jooko? Ei ainakaan ennen pp 10. Mä yritän sinnitellä viralliseen testipäivään, eli 10.6 ja se on pp14. Koskaan aikaisemmin en ole sinne asti jaksanut, mutta nyt yritän. :hug:
 
Miimii-75 minkälaisella kerta-annoksella pistelet? Mulla oli ekassa IVF:ssä annos 150iu ja pistelin ton 900iu paketin + YHDEN KERRAN siitä toisesta ja loput meni hukkaan. Olis riittäny se 300iukin. Tässä tokassa IVF:ssä mulla laskettiin annos 125iu ja pistin kaikki piikkini tuosta 900iu ampullista ja se riitti juuri ja juuri. Siinähän on vähän ylimääräistä, muistaakseni 1025iu on todellinen määrä.
Ekalla kertaa ostin myös kaikki (5 kpl) Orgalutran piikit valmiiksi ja käytin niistä vain 2kpl. Tokalla kertaa vahingosta viisastuneena ostelin pienemmissä erissä noita lääkkeita ja vasta silloin, kun ne lisättiin mukaan pistosohjelmaan.
 
Mä en edes tiedä minkälaisia annoksia mulle on suunniteltu!! :eek: Lääkäri vaan sanoi että mene jo varaamaan nuo lääkkeet ja eilen sitten ostinkin kaikki kun ajattelin että onpahan yksi asia eteenpäin ja pois huolesta.. Ei sit vissiin ois pitänyt :/ 15.6. kystakontrolli ja sitten jos se kysta on hävinnyt niin lopetan e-pillerit ja ilmeisesti heti vuodon alettua alan pistellä.
 
Miimii-75, et sä niitä välttämättä turhaan ostanut, hyvinkin voi mennä molemmista paketeista. Mulla on joka kerta mennyt pitkästi toisesta, kun annokset on ollut isompia kuin nuo Pikkuperhon mainitsemat. Hukkaanhan siitä osa menee, kun ei voi avattua käyttää kovin pitkään - avaamaton säilyy ihan toisella tavalla. Vaikka ainahan sitä toivois, ettei uutta kierrosta olis edessä.:) Mut jos onnistaa, ni ei siinä enää lääkkeisiin mennyt hukkaraha mietitytä, luulen mä.
 
Amelie80 sun sanat on ihan kuin mun suusta. Menkkajomotukset on alkanut, selkää särkee, ja tuntuu vaikealta uskoa muuhun kuin negaan. Ajatus jatkosta ahdistaa. No, täytyy nyt vaan yrittää jaksaa uskoa, että oireista tai niiden puutteesta ei voi päätellä mitään. Josko sittenkin... kovasti yritän jaksaa odottaa ton testin kanssa, mutta on se mulle niin vaikeaa.
 
Miimii75 meinasin just sanoa samaa kuin PetKat, että ethän sä välttämättä ole mitään turhaan ostanut. Mulla aloitettiin tolla 150iu ja ymmärsin, että se on meidän klinikalla vakio aloitusannos, jos ei ole mitään erikoista häikkää tiedossa. Ja tokalla kerralla kun tiesin jo valmiiksi ekasta kerrasta, että mulla on hyvä lääkevaste ja voi mennä nopeestikin punktioon, niin siksi en ostellut enää lääkkeitä varastoon, vaan kävin sit aina ultran jälkeen hakemassa sen mitä tarvittiin seuraavaan ultraan saakka. Sulla voi hyvinkin olla tarvetta ja varmaan onkin, miksi se lääkäri muuten käskisi varata nuo kaikki valmiiksi. Tsemppiä hoitoon :hug:
 
Minä ostelin kanssa lääkkeitä sitä mukaa kun hoito eteni.Me kun käytiin helsingissä niin aina sitten ultrien jälkeen ostin lisää mitä oli tarvis ya apteekista.Pistelin puregonia 150 iui annoksella ensin ja sitten ekassa ultrassa annostusta nostettiin 175 iui niin ostin sitten yhden ampullin lisää ettei menisi hukkaan.Ja näin mulle lääkärikin sanoi
 
Kiitos tsempeistä, tää päivä nyt vain odotellaan, tuleeko soittoa vai ei (ettei siirtoon pääsisi). Tosin joskus on vasta klinikalla tullut tilanne, ettei olekaan ollut varmaa että siirtoon päästäisiin (ja silloin aikaa siirrettiin parilla tunnilla eteenpäin).

toivorikas, hyvä jos saat nyt tauon aikana kilppariarvot kuntoon! Sehän voi edistää raskautumistakin...

Mansikkainen, meillä on ainakin yksi hidas (pakastettaessa 2-soluinen) alkio sulatuksen jälkeen kirinyt yhden päivän jatkoviljelyllä 8-soluiseksi 1-luokkaiseksi. Eli ei niistäkään aina tiedä. Tosin en osaa tilastoa sanoa, moniko noista hitaista sitten ei jatkanut. Mutta toivottavasti sun ei tarvii niitä murehtia, ja se plussa vielä tulisi!
 
Pikkuperho ja PetKat, no hyvä että en oo sit varmaankaan 'mokannut' :) Ja joo, ei se raha tässä konkurssissa enää tunnu.. :/ Täällä kun ei ole ihan kovin lähellä meitä apteekkia eikä mitään Yliopiston Apteekkeja koko kaupungissa niin ajattelin olla muka ajoissa ja 'kaukaa viisas'.. Ett eipähän tulisi enää noitten takia mitään viivytyksiä, kun niitä meille on tässä suotu jo ihan tarpeeksi, ja muutenkin en enää osaa oikein odottaa muuta kuin huonoja uutisia. Sen verran kaikkee sattunut jo meille onnekkaille.

Jopulle onnea ja tsemppejä ja Inialle kovasti peukkuja kans!
 
Joppu Ihanaa kun saitte kyytiläisen matkaan! Harmi kun toinen ei jaksanut jatkaa matkaa. :hug: Mutta nyt vaan vaalit sitä kultamurua, jonka sait matkaan.

Olisiko mitään ideaa perustaa ketjua meille piinailijoille? En tarkoita sillä, että me pois haluttais tästä ketjusta. :ashamed: Siellä voitaisiin vaihtaa piinailukuulumisia ja oloja? Tietysti me voitais käydä myös täällä kertomassa kuulumisia.
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************31.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Inia.......................3.IVF:n 1.PAS.........lu.......................2.6..........
Nainen83..............1.IVF:n.1.PAS..................................2.6.........
Peppiina78............2.IVF......................pi............1.6.....3.6.........
Doris79..................1.IVF:n 2.PAS........lä.......................7.6.........
Nonna78...............2.IVF......................................kesäkuu....TYKS
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................kesäkuu
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS...................................kesäkuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.....................................kesäkuu
Punahilkka-75......1.IVF:n 1.PAS.....................................kesäkuu
Isis........................4.ICSI................ly................kesäkuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................kesä..OYS
Ragdoll73.............1.IVF.....................pi...............vko 24........TAYS
beelia...................1.IVF.......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Salli72.................6.ICSI:n 1.PAS..................................kesä....VL
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
heidh...................2.ICSI:n 1.PAS........................vko 32....AVATku
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81............3.IVF.......................................elokuu..........FEL
Zax......................2.IVF.......................................elokuu.........
Milli-81.................1.IVF:n 1.PAS...............................elokuu.........
Maitoparta-80......4.ICSI:n 1.PAS.............................elokuu...TYKS
Myyrä2................2.IVF...........................................................
Meikku.................2.IVF..........................................................NKL
Lumipuu..............3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72.......4.ICSI....................pi.............syyskuu.......NKL
Marjaane.............2.IVF:n 3.PAS.........lä...............................
Hopping...............2.ICSI:n 2.PAS.......lä.............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena.2IVF....................pi..................................OYS
Munkkiniemi.........2. IVF.....................pi...................................
wabisabi...............3.IVF....................ly..................................FER
Risupesä...............3.IVF...................pi..................................TAYS
fiia 69....................................................................................


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Raitapaitainen...TAYS..................:heart:....................12...........3.6.
leiska............FEL.........................:heart:......................9............
Mansikkainen-79..FEL.................:heart:.....................9...........
Linnia.................NKL....................:heart:......................7...........7.6.
Mimosah76.........FER....................:heart:......................7...........
Amelie80.............TAYS..............:heart::heart:.....................5..........
Sanasa..........................................:heart:.....................3............
Hanuu................NKL.....................:heart:.....................2...........14.6.
Joppu............................................:heart:......................0..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
Nemi77.............13.5..............kt/15...........1.IVF.............:heart::heart:
riksu82..............13.5.............kt/15............2.IVF................:heart:
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.............:heart::heart:
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI...............:heart:
Klivia..................27.5............kt/13............2.IVF.................:heart:
 
:hug: ekavekara-

Tsemppiä Joppu piinailuun =)

).( Soittelin väipäivän saldoa ja viime kertaiseen malliin tuli eilen ne 18, josta 12 on edelleen menossa mukana! Viimeksi oli vain 7 tässä vaiheessa kunnossa. No, huomenna sitten selviää miten sekalaista sakkia ovat (olivat ainakin viimeksi), mutta jotain siirrettävää ainakin on B)
 
Amelie80 On aivan pakko kommentoida sun menkkakipuja. Nimittäin mulla on kahdessa alkaneessa raskaudessa menkkajomotus alkanut pp 5 ja jatkunut vähintään plussatestiin. Muissa kierroissa tälläista ei oo ollut. Niin ja tosiaan toinen näistä plussista on 1.ivf:n tuoresiirrosta alkunsa saanut 2,5 vuotias tyttö ja toinen raskaus on aivan alussa (4+3) eli lapsen kotiin asti saamisestahan ei tiedä. Hoito tässä viimeisessä plussassa oli 2.ivf:n 2. pas. Pidän peukkuja sinulle ja tietenkin myös kaikille teille muille =)
 
Ihan ensiksi Tinkalle iso :hug: ja voimia menetyksestä selviytymiseen!

Neganneille myös :hug: Voi kun näissä hoidoissa voiskin olla onnistumisprosentti vähän parempi :| Toivotaan ja uskotaan että teidän vuoro tulee seuraavaksi!

Miimii75 Mä kävin tänään hakees Puregon 1x 900IU. Siinä reseptissä olis ollut kaksi noita 900IU ampulleja, mut hoitaja tänään ohjeisti, että yhden pitäis riittää ens tiistain ultraan asti. Sit sen jälkeen vasta kantsii ostaa lisää. Uskon kyllä et se on se ja sama olisinko ostanut ne jo kaikki tänään, kuitenkin ne kaikki varmaan menee...

(.) Niin siis todellakin eilen olin nollaultrassa, jossa todettiin et Synarela on tehnyt tehtävänsä. Lääkäri tietty harmitteli kun mulla ei ollut vielä eilen aamulla alkanut kuukautiset ja sanoi et viimeistään tänään pitäis alkaa, jotta aloitetaan piikitykset vielä tällä viikolla. No, eilen illalla alkoi sit tuhruttelemaan ja myöhemmin kunnon vuoto!! Voi jee! En muista, koska olisin ollut niin onnellinen kuukautisten alkamisesta :LOL: Tänään sitte soitto klinikalle ja sieltä sain ohjeet Puregonannoksista. 3 päivää pistelen 150IU:ta ja sitten annos pudotetaan 100IU:un. Lääkäri meinas et hyvin pitäis munasoluja tulla noilla annoksilla ku oon niin pienikokoinen. Se jää sitten nähtäväksi...
Mullahan ei oo ollut eikä ole mitään pistosopastusta. Antoivat DVD:n kotiin, jossa se käydään läpi. Vähän jännittää; pitäis tunnin päästä pistää, HUI!! Sanoinki miehelle et sit on oltava viim ysiltä kotona, et en uskalla yksin olla ku pistän jos kuitenkin lähtee taju ;)
Pitäkää peukkuja mulle. Toivottavasti onnistun :ashamed:
 
Joppu ja nainen83 : Onnittelut kyytiläisistä! :heart:

ekavekara-: Voimia :hug:

Amelie80: Mulla ei oo mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Saa nähdä sortuuko tässä testailemaan ennen maanantaita...

beelia: Tsemppiä pistoksiin, hyvin se sujuu :)
 
Kiitos tsempeistä Nainen83 ja Linnia!

Pakko tulla kertomaan, että elämäni ensimmäinen Puregon-pistos on otettu onnistuneesti =) Jännitin kyl ihan sikana eikä meinannut kynä pysyä kädessä ku käsi oli niin hikinen :LOL: Kun piti työntää neula ihosta läpi sanoin aluks miehelle (joka seurasi tätä vierestä) etten millään pysty. Se siinä sitten et nyt pistät vaan ja mä pistin eikä sattunut yhtään!! Vähän sen jälkeen oli pientä kirvelyä mut ei muuta. Oli se kyl koomista ku mä katon samalla DVD:ltä mitä siellä se nainen tekee ja teen perässä. Ja miestä käskytin välillä painaa pausea ku ohjeistus eteni liian nopeeta. Olisittepa nähneet meidät :LOL:
No, mut nyt se on ohi ja tuntuu et huomenna osaan jo varmaan paljon paremmin!

Nainen83 Onnittelut kyytiläisistä :flower: Kovasti toivotaan että tarraisivat kiinni!!
 
Leiska, Amelie ja Mimosah kiitokset vastauksista. Mukava huomata ettei ole ainut joka menettää yöunensa näitten hoitojen ja aikasen testailun takia. Taino ei ehkä sittenkään niin mukavaa, olipas hölmösti sanottu, mukavampaa tietysti olis kun pystyis nukkumaan eikä tarvis aamuöisin pohtia testien tekoa, mutta toivottavasti tajusitte mitä tarkotin.

Inialle myös kiitokset tsemppauksesta, tietysti toivon että meidänkin hitaista alkioista joku kirisi mutta tuskin niistä sentäs ykkösluokan alkiota aikaseks saadaan mitenkään kun niitä jo alkuun pohdittiin että onko niistä pakkaseen vaiko ei, mutta päädyttiin kuitenkin pakastamaan. Mutta toivossa on hyvä elää, eikait näitä hoitoja muuten jaksaiskaan jos ei olisi toivoa, että jonakin päivänä ehkä onnistuu. Ne meijän alkiot on pakastettu kolmen päivän ikäisinä ja niitä olisi kuulemma ennen siirtoa tarkotus vielä jatkoviljellä ainakin päivä jotta nähdään onko niistä siirtoon. Yhtään en tiedä moniko soluisia olivat pakastettaessa. Kesätauon jälkeen sekin asia taitaa sitten selvitä.

Viimeyö meni onneksi nukkuessa, ensimmäinen yö pitkään aikaan kun heräsin vasta viideltä. Tekisi mieli testailla seuraava nega vasta virallisena testipäivänä eli maanantaina, mutta meillä on viikonloppuna juhlat joissa on alkoholia niin pakko kait testailla ennen lauantaita. Sitä ei kyllä negatestin jälkeen taida olla kovin parhaalla juhlatuulella sillon. Mitenköhän ihmeessä sitä osaisi nauttia kesästä odottamatta kokoajan sitä syksyä ja seuraavaa hoitoa.
 
katakalle kiitokset infosta. :) Antaa aina toivoa kun joku kertoo omista kokemuksistaan. Mulla tosin menkkajomotukset on hävinnyt ja nippailutkin on tipotiessään. :/ Mutta tissit on älykipeet ja ajoittain toisessa tuntuu sellaisia vihlaisuja. Kuinka kauan punktiosta yleensä tissit on kipeenä? Mulla ennen menkkoja se kestää muutaman päivän, mutta nyt on kestänyt viikon. Taidan vaan elätellä turhia toiveita... :'(

leiska :hug: Tosi kurjaa. Voimia tämän kaiken tuskan selvittämiseen. Kumpa voisikin jollain tapaa parantaa näitä onnistumismahdollisuuksia.

Mansikkainen Sama täällä, eli viime yönä sain myös nukuttua. Heräsin ennen kuutta, ja olisin kyllä jäänyt nukkuun oikein mielelläni, mutta pakko oli vaan nousta töihin. Tsemppiä testailuun. :hug: On se varmaan parempi testata ennen juhlia, saa itsekin sitten jonkinlaista varmuutta asiaan. Vaikka ei tosiaan fiiliksia sitten ole, jos nega paukahtaa. Mutta vahvasti uskotaan vielä siihen plussaan!

beelialle Onnittelut hyvin onnistuneesta pistosta. :)

nainen83 Tevetuloa joukkoomme piinailemaan. Onnea kahdesta kyytiläisestä. :heart: :heart: Ja kovasti tarrasukkia asukkaille.
 

Yhteistyössä