Kympin hoidot

Plastex onnea noista kuudesta! =) ja jaksamista pistelyihin!
Huomisen punktioilaisille peukut ja tsempit!

Meillä mennee PAS-siirto loppuviikkoon kun ovis vielä antaa odottaa itseään. Hermopeliä joka ikinen kiemura!
 
Kiitos kysymästä toivorikas-72:

Punktio ylihuomenna keskiviikkona :eek:
Siis hyvä että on (edellinen yritystä kariutui liian vähäiseen rakkulamäärään), mutta nyt alkoi jännittää ja ahistaa ihan toden teolla. Tänään ultrassa näkyi joukko rakkuloita, joista muutama ihan hyvän kokoisiakin, joten sain punktioajan keskiviikolle klo 8.30. Pregnyl pitää pistää tuplana tänään klo 20.30. Miten mä saan pääni kestämään kasassa sinne keskiviikkoon asti ja sitten vielä perjantain siirto/ei siirrettävää -tuomiolle ja sitten jos oikein hyvin käy 14 vrk siitä eteenpäin??? |O

Eli Hanuu ja kaikki muutkin, yritetään yhdessä olla stressaamatta, vaikka helpommin sanottu kuin tehty!

Tsemppiä huomisen eturintamalle eli onni ja toivo, catey ja risupesä. Jos jaksatte, niin kertokaa illalla mitä tapahtui ja miten meni!

Ja toivorikkaalle idea listan laajennuksen suhteen (kun sulla on sitä aikaa siinä naikkarin puhelinjonossa odotellessasi :LOL: ): Millä aiotte palkita itsenne punktion jälkeen? Onni ja toivo, oletko jo hankkinut suklaarasiasi? :D
 
Myyrä-2 tai kuka vaan joka osaa vastata, Kerroit että pistät Pregnylin tuplana, Minkähän takia jollekin määrätään isompi annos kun minullakin oli reseptissä Pregnyliä kaksin kappalein ja apteekissa hiukan sitä ihmettelivät mutta en viitsinyt jättää toista ostamatta jos lääkäri kerran oli kaksi määrännyt, mietin vaan että miksi tupla-annos?

Voikun itsekin olisi jo noin pitkällä hoidossa, tässä saa vielä odotella 10 päivää ennen jarrukapselia ja seuraavaa aikaa, tuntuu pitkiltä päivät.
 
Tsemppiä kaikille punktioon menijöille tällä viikolla. Itsellä on huomenna PAS-siirto, peukut pystyyn siis että selviää sulatuksesta yksi kyytiläinen. Sitten alkaa se pään hajottava vaihe ennen kuin saa testailla. krrhh....
 
Kiitos kaikille tsempeistä :) paljon rauhallisemmin mielin nyt toisella kertaa, kun siitä on jo kokemusta.

Mansikkainen, oon käsittäny niin että näissä rankemmissa hoidoissa se ois aina se 10 tuhatta yksikköö, eli 2 pakettia joissa 5000.. vai riippuuko se rakkuloiden määrästä? Mulla luki ohjeessa se määrä ja respetissä 2 pakettia.
 
Mansikkainen Lääkäri sanoi, että yleensä määräävät 5000 yksikköä, mutta joskus tuplana. En tajunnut kysyä miksi. Ehkä siksi, että mulla reagoi tuntuu kroppa reagoivan hitaanlaisesti hormonilääkitykseen.

Joppu Kiitos tsempistä, sitä tarvitaan :)
 
moikka!
pian alkaa piinailijoiden lista täyttymään ;) ja toivottavasti siihen perään plussalistaan tulee täytettä..vielä aika tyhjältä näyttää mut musta tuntuu että pian tulee iso aalto!! =)

täällä vasta eka päivä sumutteluissa ja odottavan aika on pitkä ;)
 
Hanuu: Mullakin on keskiviikkona aika sinne naikkarille ja en nyt oo varma et meenkö pistosopetukseen vai en kun oon kuitenkin kahdessa inssissä jo käyttänyt näitä pistoslääkkeitä. Enkä mäkään tiedä mitä otan sinne mukaan vai otanko mitään :/ Pitäs olla stressaamatta ja nyt kokoajan tulee mieleen kaikkea stressattavaa.

).( Mulla on ainakin synarela aiheuttanut kuumia aaltoja etenkin öisin ja kiukkuisuus senkun lisääntyy...

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja tsemppiä!
 
Mulla on kuulkaa naiset aivan sietämätön olo näiden zumenonien kanssa. Siis ne on aiheuttaneet mulle aivan hillittömät lantiokivut ja rakkotulehdusta muistuttavat oireet - juu, ja nämä löytyvät ihan pakkauksessa mainituista haittavaikutuksista :headwall: Yhtä asiaa en käsitä: zumenon pahentaa aluksi endoa, mutta silti sitä käytetään nimenomaan endopotilailla PAS -hoidoissa - miksi?!? Tietääkö joku. Siis olo on koko ajan sellainen, kuin joku polttaisi ja venyttäisi toiselta puolelta kehoa: lantiota, alavatsaa, reittä ja selkää. Siis nää on näitä mun endo-oireita ihan, mutta huomattavasti pahempia kuin aiemmin! Sanomattakin lienee selvää, että ilman särkylääkkeitä en pysty olemaan :( Ai tuska!
 
Kiitos tsempistä. Mun huonovointisuus ja mahakivut jatkuneet tänään. Huominen ei vielä tässä vaiheessa juurikaan jännitä, mutta aamulla varmaan alkaa olla perhosia vatsassa. Kertoilen sitten, miten meni. Kiva, että mies lähtee mukaan tueksi.
 
Kiitos risupesälle, Willowlle ja Myyrälle vastauksista. Ehkä se on sitten ihan lääkärikohtaista miten se pregnyl annos määrätään, en itse sillon ensikäynnillä osannut edes ihmetellä asiaa ja kysyä lääkäriltä, kun lääkäri vain lykkäsi reseptit minulle kouraan sen kummempia selittelemättä.

 
Kovasti tsemppiä kaikille punktioon menijoille - ainakin Onni ja toivo, Cateye ja Risupesä! Kovasti elän mukana vaiheissanne ja luen ketjua päivittäin, tuntuu niin pitkältä odottaa, että itse pääsee myös tositoimiin. Suunnittelukäynti on onneksi jo ensi viikolla eli 20.1. ja toiveissa on, että maaliskuun kierrossa pääsisin piikittämään. Tuota lyhyttä ja pitkää kaavaa itsekin ihmettelin, mutta onneksi täällä siitä jo puhetta olikin, eli kun itse olen yksityisellä hoidossa on varmaan todennäköistä, että lyhyellä kaavalla mennään? mikäli oikein ymmärsin? Viime vuoden lopussa ja tämän vuoden lopussa on vauvauutisia oikein vyörynyt mun lähipiirissä, eilenkin toinen työkaverini synnytti esikoisensa ja toinen ilmoitti olevansa raskaana. Pakko on myöntää, että kun omat hoidotkaan eivät ole tuottaneet tulosta ja turhia inssejä on tahkottu jo kuusi, niin alkaa katkeruutta ja kateutta löytymään. Ei mulla sitä luomuyrittelyssä oikein vielä ollut kuin ihan satunnaisesti mutta epäonnistuneiden hoitojen jälkeen on ollut tosi vaikea iloita toisten helpoista raskautumista. Hävettää oikein. Kymppiketjun tarkoitus oli turvautua myös positiiviseen ajatteluun jos oikein ymmärsin, ja kovasti sitä yritänkin opetella. Nyt vain piinailun kautta plussalistaa oikein pitkäksi hyvät naiset! ja kiitos Toivorikas kun jaksat listaa päivittää - se on upea!

 
Moikka!
MIMOSAH76 Me olemme mieheni kanssa yksityisellä puolella ja meille sanottiin heti kun kysyin että kummallako mennään lyhyellä vai pitkällä kaavalla niin lääkäri sanoi pitkällä koska hänellä kokemuksia että pidemällä kaavalla tulee parempia muniksia...ja aikaa kypsyä.Mutta olen miettinyt tätä että kyllä se on varmaan lapsettomuuden syystäkin kiiinni et kummallako mennään...meilläkin miehen simpoista kiinni...meillä muutenkin tosi hyvä lääkäri joka sanoo kuinka asiat on suoraan...eli se sanoi meille et turha on edes yrittää inseminaatiolla että icsi ainut vaihtoehto+ja kyllä kyllä se vähän miekkoselle tupakastakin paasasi ;)ja musta se oli hyvä... :LOL:
 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito................Tapa......Punktio...Siirto

Joppu..................1. IVF:n 1. PAS........................................13.1.
onni ja toivo........ 1. IVF....................lyhyt................12.1...14.1.
Cateye.................2.ICSI...................pitkä................12.1.
risupesä...............2.IVF.....................pitkä................12.1.
Myyrä-2................1. IVF....................lyhyt................13.1.
Paiju.....................1. IVF:n 1. PAS.....lääkkeetön.......vko 2
SaaraX.................2. IVF:n 3. PAS.....lääkkeellinen....vko 2
Alina79.................2.ICSI...........................................vko 2
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt................18.1.
syssy...................2.ICSI...................lyhyt.................vko 3
Willow..................1. ICSI...................pitkä................vko 3
Inia......................2. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 3
plastex................2.IVF......................lyhyt.................vko 3
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt.................vko 3
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lääkkeetön.......vko 3
Katjuzka...............2. IVF....................lyhyt.................vko 3
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS.........lääkkeellinen....vko 4
Tähtisilmä-79.......1. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pitkä.................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5
RouvaPapunen....1. ICSI...................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pitkä.................Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmi
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä.................Helmikuu
Isis.......................3.IVF.....................pitkä.................Helmikuu
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pitkä................vko 9
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä................Maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen....Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF.............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä.................Huhtikuu


:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki..........................PP.....................testipv


:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki................testipäivä.................HCG / pp


:flower: :flower: :flower: :flower: Myöhemmin onnistuvat :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Rouva Papunen, me ollaan selittämättömiä ja tästä syystä lääkäri on halunnut teettää inseminaatioita. Saapa nyt sitten tosiaan nähdä päädytäänkö pitkään vai lyhyeen kaavaan. Juuri sain soiton klinikalta, että suunnitteluaikaa siirretään ja se onkin vasta 25.1. harmittaa muutamankin päivän viive.
 
fiuuuuu Joppu: suoraan listan kärkeen! Toivotaan kovasti että "pääset" myös ekaksi piinailijaksi! Teillä on siis se yksi huurunenä vai? Mansikkainen: Meillä kahdessa ekassa hoidossa F:ssa oli se 10.000 yksikköä Pregnyliä ja nyt Naikkarilla määrättiin se 5.000. En tiedä miksi mutta mulla siis toi toinen hoito oli parempi eli rakkuloita oli paljon enemmän. Onpa kovasti kiva kun tää on niin aktiivinen ketju ja jokaiseen vaiheeseen löytyy kohtalonsisar ja voi tosiaan saada sitä vertaistukea. Onko kaikki muutkin muuten sitä mieltä että kaikista vaikein ja tuskallisin vaihe on siirrosta testiin? Ei välttämättä fyysisesti mutta muuten? Täältä on kuitenkin kiva lukea oireista tai oireettomuudesta ja voi sitten aina peesata oman fiiliksen mukaan, faktahan on se että oireet tai niiden puute on täysin yksilöllistä eikä niiden perusteella voi päätellä sitten niin yhtään mitään. Plus sitten se, että luget tms. aiheuttavat kyllä useimmille oireita vaikka muille jakaa. No niin siinäpä avautuminen piinapäivistä.... sorry vaan.
 
Onnea tämänpäiväisille munasolujen saalistajille! Ja Jopulle onnea passiin!

Muistelisin että lekuri ois joskus sanonut, että tuplapregnyliä voidaan käyttää jos on tarvetta vielä kypsytellä munasoluja (sitäkin kun se tekee). Mulla vaikka paljon muniksia, niin on ollut kuitenkin vain yksi pregnylannos.

Mä toivon, että ovisplussa tulis vasta perjantaina, että päästäis passiin... (aika hyvät mahikset on että tulee jo aiemmin). Mulla ehkä piinailussa pahin vaihe on ollut vähän ennen punktiota (tukalan olon takia) -> siirto (kun ei ole tiennyt onnistuuko se). Sitten on vähäksi aikaa stressi helpottanut, alkaakseen uudestaan piinailun loppuvaiheessa, ja etenkin sillon kun tuhru tulee, ja pitää testata (se nega) ja silti jatkaa progeja... Niin tietty kaikista pahin on ollut sitten negan jälkeen.
 
Omaa napaa vaan.. laitoin tarkemman selostuksen tonne Jo kokeneempiin, mutta lyhyesti tännekin, eli kivulloisempi oli nyt tää kerta, ilmeisesti puudutteita ei laitettu nyt niin montaa/paljoa ja tunsin ikävästi neulan lävistyksen emättimessä (joutu pistään vielä useempia kertoja) ja munasarjojen ronkinnan :( mahaa jouduttiin myös paineleen jotta munasarja meni parempaan asentoon. Mutta 12 solua saatiin, vaikka ensin sanottiin että 6! Eli tosi tyytyväinen tässä vaiheessa.
Miehelle tais olla vielä rankempi kokemus; pyörty kesken operaation! Siellä me sitten lepäiltiin vierekkäin toipumishuoneessa :D Ennen kotiolähtöö vielä kanyylinkohta rupes vuotaan kauheena vanana tipoittain lattiallekin, ja sitä joutu tyrehdyttään.

Tällänen kokemus tällä kertaa.. kyllähän siinä ehti miettiin että montako kertaa tätä enää jaksaa.. tosin äkkiä se fyysinen puoli siitä unohtuukin. Ja kun ei vaihtoehtojakaan liiemmin oo, pakko kestää.
 
Hienoa risupesä että olet selvinnyt kunnialla koitoksesta! Näköjään joka kerta voi olla niin erillainen sitten, itelläkään eka IVF ei tuntunut yhtään missään en tiennyt mitä tapahtui milloinkin sitten vain sanoivat että nyt kaikki valmista ja olin ihan ihmeissäni että siinäkös se oli, mutta kiitos kipulääkkeiden, koska itse siirto oli sitten niin kivulias ilman lääkkeitä että mulla meinas taju lähtä siihen kipuun...mulla jokin outo mutka tuolla sisuksissa jotta lääkäri joutu sitä "letkuaan" väänteleen ja käänteleen jotta perille saatiin...auts! :x hirvittää jo valmiiks passi sen takia, mutta onneksi ne nyt lappuihin kirjoitti että mitä pitää tehdä helpottaakseen sitä, joten josko se nyt menis vähän kivuttomammin...

Nyt vain risupesä jännätään miten hedelmöittyminen etc menee, mutta täällä pidetään peukkuja :hug: niinku toki kaikille muillekin :heart:

Meillä passilaisilla se pelko on miten sulatuksen kestää etc, joten panikointia kaikilla mutta vähä eri asiasta...onko muille sanottu kuinka pian ovis plussan jälkeen on siirto? Mulle sanottiin että 3-5 päivää plussasta siirto...ajattelin ihan että se on jo 2 päivän päästä...mut on sit noinkin suuri liukuma...varmaan sekin on sitten tapauskohtanen juttu...

Tsemppiä kaikille! :heart:
 
Risupesä: Onnittelut hyvästä saaliista :flower:! Nyt pidetään peukkuja että hedelmöittyvät ja jakautuvat hyvin. Mullakin oli ihan kaamea punktio viimeksi, nythän se kyllä tuntuu hyvin kaukaiselta eikä niin kamalalta. Tähtisilmä: mullakin on PAS mutta se on ensimmäinen ikinä enkä ole "osannut" panikoida sulatusta, toivottavasti ei tarvikaan vaan ne kaikki selvii :heart:
 
toivorikas-72: ei mullakaan ole ennen passia ollut, mutta olen liikaa lukenut netistä juttuja kuin kaikki kuolla kupsahtaa sulatuksessa tai eivät jatka jakaantumistaan ja ei muutaku koko homma uusiks...mulla ei ollu ainuttakaan top alkiota, joten siks on pelko persiissä että kuin käy...kaks siirrettiin viimeks ja 2x4 on pakkases eli aina kaks sulatetaan/siirretään kerralla...noh ennen tota sulatus jännitystähän tässä jännitetään sitä ultraa että onko limis kasvanu ja onko ovista edes tulossa...plaah...mutkia on niin monta tässä välissä...on se ihme miten jotku voi tulla vahingossa raskaaks...en vaan ymmärrä :ashamed:
 
Moi! Punktio takana. 9 munasolua saatiin talteen. Mullakin oli hieman kivuliaampi toimenpide kuin viimeksi. Ekaks muuten otetaan verikokeet (siltä varalta, jos saadaan pakkaseen alkioita). Ennen punktiota mun kohdalla kanyylin laitto oli hieman haasteellista, kun oli niin ohuet suonet. Ekaks yritettiin laittaa oikeaan kämmenselkään, sit oikeaan kyynärtaipeeseen...lopulta saatiin laitettua sit vasempaan kämmenselkään. Oli aika kivuliasta. Tällä kertaa myös punktio sattui jonkin verran, en tiedä, oliko lääkemäärä edelliskertaa pienempi. Hoitohenkilökunta oli kuitenkin todella mukavaa ja siksi operaatio sujui ihan hyvin pienistä kivuista huolimatta. =) Vähän horjuva olo oli jonkin aikaa...pitkästä aikaa pienet kännit ja sen sanoin sitten pienessä pöllyssä hoitajillekin. :LOL:
Mies antoi siemennäytteen ja nyt sitten vaan odotellaan, että hedelmöittyykö munasoluista yksikään. Huomenna iltapäivällä saisi puhelimitse tiedustella. Saalishan meillä oli täysin sama kuin viimeksi, joten odotukset eivät ole kovinkaan korkealla - viimeksi saatiin vain yksi siirtokelpoinen alkio eikä yhtään pakkaseen. Eletään kuitenkin siinä uskossa, että menee hyvin.
Huomenna sitten aletaan tunkea Lugesteron-kapseleita emättimeen (2 aamulla ja 2 illalla). Jos saadaan yksikin siirtokelpoinen alkio, niin siirto on perjantaina 15.1. Odotellaan siis...
Risupesä, onnittelut hyvästä saaliista sulle! Mitenkäs Onni ja Toivo?
 
Risupesä, ihanaa tuo yllätystusina hankaluuksista huolimatta. Ja hauska kuulla että muidenkin miehet pyörtyilee. Mitähän siitä tulisi jos he olis tässä ronkittavan roolissa? ;)

Ja meidän PAS kuulemma meneekin siirtoon vasta 12. päivä, 6 päivää ovisplussasta. Olivat 3-päiväisiä 7-8-soluisia pakastettaessa ja vielä yksi päivä kasvatetaan lisää. Onkohan tämä nyt hyvä systeemi sitten? Miten en ollut osannut tätäkään viivettä laskea, vaan olin ajatellut pari päivää oviksen jälkeen. Meidän klinikalta on niin uskomattoman nihkeää saada yhtään ylimäärästä tiedonmurusta.

Tähtisilmä, meilläkään ei ole superalkioita tulossa, joten tulee sulatusta stressattua. Olen lukenut, että kolmannes ei selviä. Toisaalta jotkut sanoo että laatukin on parantunut sulatuksessa? Peukkuja
 

Yhteistyössä