Kympin hoidot

~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~
[/b]
[img]http://dl10.glitter-graphics.net/pub/1188/1188410d2tvw10xmk.gif[/img][/url]

Nimimerkki..................Hoito................Tapa......Punktio / Siirto

onni ja toivo........ 1. IVF....................lyhyt................12.1. / 14.1.
Cateye.................2.ICSI...................pitkä................12.1.
risupesä...............2.IVF.....................pitkä................12.1.
Paiju.....................1. IVF:n 1. PAS.....lääkkeetön......vko 2
SaaraX.................2. IVF:n 3. PAS.....lääkkeellinen....vko 2
syssy...................2.ICSI...................lyhyt.................vko 2
Alina79.................2.ICSI...........................................vko 2
Myyrä-2................1. IVF....................lyhyt................vko 2
Joppu..................1. IVF:n 1. PAS...............................vko 3
Sanasa ...............1. ICSI...................lyhyt................vko 3
Willow..................1. IVF....................pitkä................vko 3
Inia......................2. IVF:n 1. PAS......lääkkeetön.......vko 3
plastex................2.IVF......................lyhyt.................vko 3
Duffy...................2.ICSI.....................lyhyt.................vko 3
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS.....lääkkeetön.......vko 3
Katjuzka...............2. IVF....................lyhyt.................vko 3
Hanuu.................1.IVF.......................pitkä................vko 4
Shenda................2. IVF.....................pitkä.................vko 4
Linnia..................1.IVF.......................pitkä.................vko 4
Vadelmaunelma...1.IVF:n 1.PAS.........lääkkeellinen....vko 4
Mandalay.............1. IVF.....................pitkä.................vko 5
Annabell-77.........1. IVF.....................lyhyt.................vko 5
Raitapaitainen.....2. IVF.....................lyhyt.................vko 5
kataka.................2. IVF.....................pitkä.................vko 5
RouvaPapunen....1. ICSI...................pitkä.................vko 5
plasebo...............3.IVF......................pitkä.................Tammikuu
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS.................................Tammi-Helmi
Cris......................4. ICSI ..................pitkä.................Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS...............................Tammi-Helmi
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......pitkä.................Helmikuu
Mansikkainen79...1.ICSI....................pitkä.................Helmikuu
Isis.......................3.IVF.....................pitkä.................Helmikuu
Maricce.................3.IVF.....................lyhyt.................vko 7
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pitkä................vko 9
Ansku-82.............1. IVF.....................pitkä................Maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS......lääkkeellinen....Maaliskuu
Mimosah76..........1. IVF.............................................Maaliskuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pitkä.................Huhtikuu

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki..........................PP.....................testipv

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki................testipäivä.................HCG / pp

:flower: :flower: :flower: myöhemmin onnistuvat :flower: :flower: :flower:

Tuosta sairasloma-asiasta.. Vaikka siihen ei laittaisi diagnoosikoodia niin mun lapussa aikoinaan asia selvisi siitä lääkärin nimen kohdasta; "Väestöliiton klinikka ja lääkärin nimi".. Ei olisi paljon jäänyt arvailujen varaan jos se ois pitänyt jonnekin toimittaa, ja miehen kyllä pitikin. Meillä se ei tosin haittaa kun puhutaan asiasta avoimesti mutta jotakin muuta se voi haitata. Toivottavasti julkisella on neutraalimmat poliklinikan nimet lapuissa.

Minäkin haluaisin kehaista listaa, jonka Toivorikas -72 on laatinut!
Tulin äsken uä:stä, olen niin onnellinen kun folleja oli runsaasti ja hyvin olivat kasvaneet!
Hieno olo! Punktio tiistaina, mahdollinen siirto torstaina.
Kaikennäköistä on vielä edessäpäin, eikä tiedä miten tulee käymään, mutta päivä kerrallaan! Ja mitään ei saa, ellei yritä! :D

Julkisella voi saada kahdenlaisia todistuksia poissaolosta, sellasenkin missä ei näy koodia, vaan pelkästään että ollu sairaalassa.. en muista sitten lukiko siinä lääkärin nimessä titteliä, että minkä alan erikoislääkäri. Kai senkin vois pyytää ettei näy mitään hoitoyksikköö tms. mistä käynnin syitä vois arvailla? Siinähän ois arvailemista kun miehen poissaololapussa lukis että hoitava lääkäri on gynekologi.. :LOL:

Täältä kans peesi listan kehumiseen, mä kun oon monesti ollu ketjussa se joka ylläpitää noita listoja, niin ihanaa kun välillä muut ahkeroi ja hoitaa homman :D :flower:

Onni ja Toivo: oikein paljon tsemppiä tiistaille!! :wave: Mukavaa kun saadaan ihan konkreettisia päivä tänne ja uskomme että sinusta tulee myös ensimmäinen piinailija! Nyt vaan aletaan kokoamaan vaunuja siihen plussajunaan josta tulee kaikkien aikojen pisin :heart:

Heissan!

Voisin minäkin palata listoille syksyn IVF:n ja tauon jälkeen. Päätettiinkin aloittaa PAS jo nyt, eli ensi viikoksi toivotaan plussatuulia meidän kahden huuruisen tueksi. Heti alkoi hirvittämään että onko niistä mihinkään :(.

Ja heti alkuun kiitos hienosta listasta toivorikas, tänne on ilo palata :)
Listalle voi laittaa 1. IVF:n 1. PAS..... luonnolliseen kiertoon.....vko 2

Duffy tsemppiä taas hoitoihin!! Ja kyllä se voi olla tavallinen tulehdus, jos oireet häviää niin en huolestuisi. Ei ne viljelytkään ole 100%.

Paiju: olet listalla :wave: Olen kyllä tiennyt että monenlaisiin asioihin voi jäädä koukkuun, mutta että lapsettomuuspalstan listan ylläpitoon......hmmm.... kai sitä pahempiakin koukkuja vois olla :D. Nyt tässä käy varmaan niin että kun innokkaasti koko ajan kyttäilen että josko pääsis taas päivittämään niin unohdan taas Naikkarin soittoajan ja en saa taaskaan ilmoitettua kk:n alkamispäivää :headwall:

Toivorikas, taidat olla listaihmisiä! On kyllä mukavaa,kun lista on ajan tasalla ja vielä noin hiano! Kiitos! :flower:
Itse sain ensimmäisen piikin nassuun eilen illalla ja ensimmäinen ultra on jo maanantaiaamuna. Onko kenelläkään tullut mitään vatsaoireita Puregonista? Minulla on ollut vatsa sekaisin koko päivän, mutta johtuisko vaan jännittelystä. Tiedä häntä. :|

Paiju, tsemppiä passiin! Se on ihan hirveetä jännäämistä, että selviävätkö sulatuksesta ja lähtevätkö jakaantumaan :D mä olin ihan hermona sinä aamuna ja ihan varma ettei meidän huuris selviä, mut niin se vaan selvis ja laatuki oli parantunu sulamisen aikana! Joo mä oon juonu karpalomehua nyt noiden antibioottien lisäksi ja se kyllä auttaa. Pitäs ottaa ihan tavaksi.

toivorikas, munki on pakko kehua tuota listaa, tosi mahtava! Ihana ku joku jaksaa :)

Voihan tanan kele :$ :$ :$ :$ olen nyt yrittänyt naikkarin ivf-ajanvaraukseen 35 minuuttia, aina joko varattu tai "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saa yhteyttä". Perse sentään. Saankohan ketään sieltä kiinni ennenkuin ultra olisi jo pitänyt tehdä? tiistaina siis alkoi menkat, siitä kai n. 10 pv päästä pitäisi olla ultra sitä PAS-siirtoa varten, eikö?

Kiitos toivorikas tosi hienosta listasta!

Täällähän on aikamoinen pino tulevia piinailijoita, ihanaa ja ikävää, että meitä on näin paljon. Ainakin vertaistuki on parasta mahdollista, joten tsemppiä meille kaikille!

Itse seurailen tilannetta vielä täällä taustalla, mutta käyn ahkerasti lukemassa teidän kuulumisianne ja odottelen jo seuraavaa hoitokierrosta itsekin. Nyt pitäisi vaan saada tuulimunan jälkeinen vuoto loppumaan, että näkisi miten kroppa reagoi ja milloin täti tulee sitten seuraavaksi kylään. Kontrollikäynti meille on varattu ensi torstaille, jolloin testataan samalla HCG. Toivottavasti on jo miinuksella.

Aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille! Tarrasukkia ja plussatuulia!
Sannis

Jep, listaa kun katsoo ja vaikka se hieno onkin :heart: , niin vähän tulee haikea olo siitä kun se on niin pitkä. Että meitä on niin monta :( Mutta täytyy tosiaan yrittää pitää positiivinen toivo päällä ja jaksaa taistella puhelinaikojen, lääkkeiden ja niiden monien asioiden kanssa, jotka ei menekään suunnitellusti :headwall: Itsekin varasin ensimmäistä kertaa tänään ajan vyöhyketerapeutille eli se on tarkoitus ottaa nyt tähän hoitoihin mukaan tukemaan. Tiedä häntä, että onko mitään apua, mutta tällä kertaa otan kaiken tarjolla olevan avun vastaan!

Mandalay: en usko että niillä on mitään meiliosoitetta, mulla on ollu mielessä että ehdotan siellä että avaisivat sellaisen, silloin hoitaja voisi ehtiessään käydä lukemassa niitä ja ihmiset saisivat kysymyksiinsä vastauksen ja aikoja varattua. Oon nyt kolmena päivänä yrittänyt koko sen puhelinajan päästä läpi, mutta ei niin ei. Tämä on sellainen asia mikä eroaa TODELLA PALJON yksityisen sektorin vastaavasta. Vai tietääkö joku mitä voi tehdä jos ei vaan pääse läpi?

Kiitokset täältäkin toivorikkaalle hienosta listasta =) Munkkiniemi: kysyitkö vyöhyketerapeutilta voiko hoitoja antaa lapsettomuushoitojen aikana. Ajattelin vaan, kun itse kävin ennen 1.ivf vyöhyketerapeutilla pitkään, hän sanoi, että vyöhyketerapiaa ei kannata antaa hoitojen aikana. Tämä "minun" vyöhyketerapeutti on erikoistunut lapsettomuuteen ja kouluttaa myös vyöhyketerapeutteja. Voihan tietenkin olla eri koulukuntia tuossakin asiassa:)

toivorikas-72: Se on kyl tosi raivostuttavaa jonottaa sinne naikkarilla ku on puhelinaika, mul ainakin töissä on vaikea soittaa ku samalla ei pysty tekemään töitä... :kieh:

Pakko kysyä teiltä muilta sellasta ku tossa synarelapaketin ohjeessa lukee et pitäs käyttää jotain ehkäsyä synarelahoidon aikana..?!?!!? Siis ku siinä lukee et: Tämä saattaa kuulostaa kummalliselta koeputkihedelmöityksen yhteydessä, mutta tarkoitus on saattaa raskaus alkuun vasta Synarela-hoidon jälkeen.... Siis ei kai nyt voi edes tulla raskaaksi ennen ku alottaa ne piikitykset vai...? Sori ku kyselen tyhmiä :ashamed:

Mutta mukavaa ja toivottavasti Aurinkoista viikonloppua kaikille! :)

Moi! Mulla oli eilen 2. ultra. Munarakkuloita yhteensä 9 eli muutama oli johonkin kadonnut. :( Nyt saalis siis sama kuin reilu vuosi sitten, jolloin ei saatu yhtään alkiota pakkaseen. Toivotaan, että nyt olisi parempi tuuri kaikin puolin. Sunnuntai-iltana pitäis pistää sit Pregnyl-irrotuspiikki ja punktiopäivä mulla on tiistai 12.1. Siirtopäivästä ei vielä kannata tässä vaiheessa puhua, kun ei tiedä, miten punktio menee ja että hedelmöittyykö munasolut. Tänään mulla on hieman flunssainen olo...lisäks on eilisestä alkaen tullut alapäästä kirkasta limaa - toiv. se ei tarkoita sitä, että rakkuloille tapahtuis jotain. Ensi viikkoa siis tässä jännityksellä odotellaan - hyvää viikonloppua kaikille!

Linnia En mä ainakaan mitään ehkäsyjä oo synarelaa enkä procreniakaan alottaessa käyttäny.. kai se on vaan siks jotain varotuksia siellä, että jos joku tulis raskaaks lääkekuurin aikana niin se lääkefirma ei ois missään vastuussa mahdollisista ongelmista raskauden aikana. Vaikka oon kyllä lukenu että jotkut tosiaan onkin sitten tullu raskaaks tota käyttäessä muttei oo mitenkään vaarallista.

Cateye ja onni ja toivo, meillä on punktio sitten samana päivänä! Mutta vähän sama täällä, ei oikein halua puhua vielä mistään siirrosta.. ja siitä nyt oon jo aika varma ettei pakkaseen mee taaskaan mitään, kun vaihtu lääkäri ja nyt ei mun toiveiden mukaan luvattu enää mitään pikapakastusta toisena päivänä, toisin ku aiempi lääkäri :( ei kai julkisella vaan pakasteta niin helposti ja haluta nähdä turhaa (?) vaivaa, jos näyttää vähänkään heikoilta.. :headwall: melki tuntuu että nopeesti vaan halutaan viedä hoidot läpi ja sitten -juu, ei voi mitään, morjes..

Tänään on apteekkissa käyty ja lääkekatto tuli sitten heti tällevuodelle täyteen, nyt on sitten lääkkeet jääkaapissa odottamassa.
Eilen sain kuulla työkaverini odottavan vauvaa, oli pakko kertoa hänelle meidän tilanteesta ja hän kuuntelikin ymmärtäväisenä. Oikeastaan helpotti paljon kun jollekin pystyi kertomaan asiasta ja on sitten ainakin joku jolle voi jutella hoidon etenemisestä ja sen nostattamista tunteista. Nyt ei ehkä niin joudu kuulemaan hehkutteluja ja helpompi hänen kanssaan nyt työskennelläkin.

Yhteistyössä