KYMPIN HOIDOT - Vol. 2

kävin tänään terveystalolla ultrassa ja limis oli vain 4mm :/ mikä se paksuus täytyy olla vähintään ku kyseessä PAS? mulla on kuitenki zumet käytössä annostuksella 2tbl aamulla ja 2tbl illalla.

sit se puhus jotain et oikealla puolella näyttäs vähän niinku PCO viittauksia, en kyl ymmärrä ku ei koskaan ennen oo puhuttu siit mitään :/ tiiä sit tuota

heidh Kauanko oot nyt syöny zumeja? Mulla oli 2 viikon zumekuurin jälkeen 6,4mm ja tästä siirto muutaman päivän päästä. Siirrossa tosin en tajunnu kysyä paksuutta. Oliko puhetta annoksen nostosta, vai onko se mahdollista?

mulla on nyt kp11 ja alotin noi zumet kp1.
Ava-klinikka on kesälomalla ni en voinu soittaa ja kysyä mut maanantaina he paalaavat taas töihin niin täytyy soittaa heti aamusta.
Mua ärsyttää nyt niin paljon tää et jos nyt ei siirtoon päästäkkään :/

sit mua jäi vaivaan toi PCO et miten se ois nyt jostain tullu?! mulla on kuiten säännöliset normi menkat ja ovulaatio on tapahtunu aina ku oon tikutellu?! mä en oikeesti tajuu. eikä siitä ole koskaan ennen puhuttu:/

Meg

Pakko laittaa tännekkin tämä jos täällä joku tietää:

Primaspan - minidisperiini

Moniko on käyttänyt lapsettomuus hoidossa tai itsenäisesti tuota lääkettä kiinnittymiseen? Olen käynyt hoidoissa ja nyt ajattelin luonnolliseen kiertoon itsenäisesti kokeilla, tuskin siitä haittaakaan on.. Eli aloitanko milloin? ennen ovista vai? Ja milloin ne voi lopettaa? Ja 50 vai 100 mg?

Mulla on pakkasessa vielä yhteen passiin mutta ajateltiin miehen kanssa että jos tehdään se pass esim ens kuussa tms ja nyt kokeilisin luonnolliseen kiertoon tuota lääkettä vain. Pitää vain tietää miten tuota lääkettä käytetään ja milloin lopetetaan..

Heidh: En tiedä paljonko limiksen on vähintään oltava mulla oli viime PASsissa limis 9mm ja siitä sanovat vaan että ok. Nyt tuntuu että tuskin mullakaan limis ehtii 9mm kasvaa kun ultra on jo kp10 ja menkat loppu vasta eilen ja zumenonit aloitin kp2. Eikös luulis että se limis alkaa kasvaa vasta vuodon loputtua? Eli siis tässä on vaan 4 päivää aikaa kasvatella limakalvoa ennen ultrausta ja mulla vielä pienempi zumenon annos, 1tbl kolmesti päivässä. No torstaiaamuna sen sitten näkee.

Tosta PCOsta, kait se voi tulla missä iässä vaan, mullakin se diagnosoitiin vasta 9kk sitten tiedä sitten onko se ollut aina vai onko tullut vasta nyt. Nuorempana olen kuitenkin tullut helposti raskaaksi. Tosin nyt lapsettomuuden syynä miehen vähäiset/huonolaatuiset siittiöt, mutta tuskin siltikään enää raskaaksi tulisin ilman hoitoja vaikka miehessä ei vikaa olisikaan.

Heidh ja Mansikkainen: Mulla on ollut kaikissa 3 siiroissa limakalvo 12-14mm ja näistä 2:ssa raskaus alkoi. Kotikonstein limakalvoa voi yrittää kasvattaa e-vitamiinilla. Ite olen syönyt sitä pahan endon takia semmoset puolitoista vuotta ja endokivut on vähentyneet huomattavasti ja menkatkin on nykyisin helpommat.

Mulla alkoi eilen vähitellen tiputtelemaan ja tänään aukesi hanat kunnolla eli menkat tuli!!!! Ihanaa, ensi viikolla saa varmaan jo alkaa puregonia piikittämään :) Kyllä sitä on idioottimaista, miten pienistä sitä iloa repikään irti - siitä että alkaa menkat ja saa alkaa piikittämään. :LOL: No, nyt ainakin tapahtuu jotain ja todennäköisyys raskauteen on huomattavasti suurempi kuin ilman tätä rumbaa ;) Ultran ajankohdan yritän sopia siten, että saan pitää sen tiistaille ennalta jo varaamani ultran eikä tarvisi yrittää siirrellä aikaa myöhemmäksi. Onkohan ok, jos käyn ultrassa kp3?

Vadelmaunelma: Mä syön monivitamiinia mutta kannattaiskohan sit viel lisäks syödä erikseen e-vitamiinia? Paljonko sitä määrällisesti kannattais siis syödä? Niin ja onnittelut menkoista. :)

Miimille en osaa vastata, olis kans kiva tietää minkä paksuinen limakalvon pitää olla että kiinnittyminen olis mahdollista.

Tää vuotelu alkaa jo hermostuttamaan, eilen oli vuodoton päivä ja nyt tänään aamulla taas vuoto jatkuu. Ei mulla viime PASsissa zumenonit tällästä saanu aikaseks vai onko se tää mun kroppa vaan joka taas sekoilee. Tuntuu että eihän se limakalvo voi kasvaa jos ei vuotelukaan lopu.

kiitos vastanneille :)
soitin avalle tosta jatkosta niin kahelta sain puhelinajan lääkärille :) hoitaja meinas ku toi limis ei oo kasvanu ton enempää et mulle tulee nyt joku laastari lisäksi, lääkäri kertoo sit enemmän. ei oo kyl mitään tietoo et mikä se semmonen lastari on :/

heidh Varmaankin estradot?

Mansikkainen Mä syön myös endoon e-vitamiinia (tai yhdessä kierrossa nyt kokeillu) ja apteekista saatavia kapseleita, joissa 200mg, ja 1-2/päivä.

Mä koitan päästä linjoilla läpi polille että tietäsin jatkanko nyt vielä tota primolutia (vai oliko sen alotus ylipäätään virhe..) ja meenkö sinne jo huomenna vaikkei mitään nollausvuotoo oo ollukaan. Alottasin piikit mielellään mahdollisimman pian, kun sumuja on takana kohta jo kolme viikkoo.. rupee jo kypsyttään tää touhu.

muok.
Jatkan siis primolutia sen 10 päivän kuurin täyteen, eli vielä huomiseen ja meen sitten perjantaina vasta käymään, mikäli vuoto nyt siihen mennessä ois vihdoin alkanu. Hyvä että soitin, huominen ois ollu todnäk ihan turha käynti.

elikkä nyt käytän sit estradot-laastareita ainaki maanantaihin asti + zumet 4tbl päivässä. maanantaina on ultra ja sen mukaan päätetään siirto jos sinne asti päästään mutta viimeistään kuulemma perjantaina 13.8. mulla ei oo koskaan ennen ollu näit laastareita.
Avalla sanottiin et mulla oli viime PASsissa ollu limis 8mm et 6-8mm riittää siirtoon :)

heippa kaikille :wave:
Se on jo elokuu..mihkä tää aika menee???

Mulle voi laittaa listaan että hoidot siirtyy luultavasti syys-lokakuu akselille jos ei sitten odoteta ensi vuoden alkua.
Kaikki riippuu siitä miten tuo kilpparilääkitys on arvoihin purrut,lääkäri aika ensi viikolla.

Apua kaipaillaan! Eli kävin tänään 0-ultrassa, kun synarelaa on nyt sumuteltu 23.7 lähtien ja tänään kp3. Kävin poikkeuksellisesti "vieraalla gynellä" muuton takia eli en omalla klinikallamme. Ja tää lääkäri oli ihan onneton, vaikka kovasti ko. putiikissa vakuutettiin olevan asiantuntija. Totesi vaan, että ei johtofollia, mutta useita pieniä alkuja muniksista näkyy ja että limakalvo on 6,9mm. Mutta onko toi liian paksu?!? Puregon 125iu pitäisi aloittaa huomenna :eek:

Hei vaan!

Minun kohdalleni voi vähän muuttaa päivitystä: Kyseessä on 3. IVF ja syyskuussa. Malttamattomana odotan tämän syksyn IVF-hoitoa ja meidän viimeistä. Ensi viikolla suunnittelu ja sitten varmaankin piikitykset alkaa niin että punktio osuu syyskuulle viikoille 37-39 riippuen miten nyt hoidot sujuu.

Palaan aktiivisemmin pinoon kun hoidot ajankohtaistuvat. Tsemppiä kaikille ihanan kesän jälkeen!

Ultrattavana käyty, limakalvo taisi olla 7,8mm. Ihme että niinkin paksu kun vuoto ei meinannut loppua millään. Lugesteronit aloitan sunnuntaina ja siirto olisi tarkoitus tehdä ensiviikon keskiviikkona 11.8, jos joku vielä päivittelee listaa niin sen voisi päivittää. Jotenkin on vaan sellainen olo että päästäänköhän siirtoon edes kun meijän hitaita kolmepäiväsiä alkioita on tarkotus vielä viljellä päivä ennen siirtoa että nähdään jatkaako ne enää jakautumistaan.

heidh:Meillä on 4kpl hitaita III-luokan alkioita joista eka ihmeteltiin et pakastetaanko vaiko ei, niissä kait pitäis olla n.8-solua kolmen päivän viljelyn jälkeen ja käsittääkseni parhaimmassa on 5 solua ja muissa vähempi. Että ei taida kovin suuri onnistumistodennäköisyys noilla olla, mikäli niistä mitään siirrettävää edes on. Mutta niinku sanoit pakko vaan toivoa parasta.

~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************8.8.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

kaz.......................1.IVF......................pi.........vko 32...........OYS
heidh...................2.ICSI:n 1.PAS..............................vko 32..AVATku
Lumipuu................3.ICSI...............................vko 34.............TAYS
Sannuli-81.............4.IVF....................pi.........vko 34............
Marjainen..............2.IVF.....................pi.........vko 35.............TAYS
Peppi1981.............2.IVF....................pi..........vko 34.............OYS
Vadelmaunelma....2.IVF/ICSI.........................elokuu.........AVATre
Zax........................2.IVF.................................elokuu.........
Sanasa..................2.ICSI...............................elokuu.........
Nainen83...............1.IVF:n 2.PAS.............................elokuu
Milli-81...................1.IVF:n 1.PAS..............................elokuu.........
Maitoparta-80........4.ICSI:n 1.PAS...........................elokuu...TYKS
Raitapaitainen.......3.IVF:n 1.PAS.............................elokuu...TAYS
Mansikkainen-79...1.ICSI:n 2.PAS............................elokuu...FEL
Linnia....................1.IVF:n 2.PAS..............................elokuu...NKL
Mandalay..............1.IVF:n 1.PAS.......lu.....................elokuu...OYS
Meg.......................1.IVF:n 2.PAS..............................elokuu.....
onni ja toivo.........1. IVF:n 1.PAS..............................elokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS................................elokuu
Punahilkka-75......1.IVF:n 1.PAS................................elokuu
Peppiina78............2.IVF:n 1.PAS...............................elokuu
SaaraX..................3.IVF..................................elokuu...........
Myyrä2..................2.IVF...........................................................
toivorikas-72.........4.ICSI....................pi...........vko 38..........NKL
Katjuska-79...........1.IVF...................................vko 40..........OYS
Miimii-75...............1.IVF:n 1.PAS..................................syyskuu
Shenda81..............3.IVF..................................syyskuu..........FEL
Mörkötys...............1.IVF/ICSI...........................syyskuu..........FEL
Marjaane...............2.IVF:n 3.PAS........lä...............................
Hopping.................2.ICSI:n 2.PAS.......lä...........................AVATre
Doris79.................1.IVF:n 3.PAS........................................
Miiru82..................................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena..2IVF.....................pi................................OYS
Munkkiniemi...........2. IVF.....................pi................................
wabisabi................3.IVF......................ly.................................FER
fiia 69.....................................................................................
hugsy.....................2.IVF........................................................
Cris.......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS...................lu.................................
Faith83..................................................................................
Minska...................................................................................
Mollamaija82.......1.IVF:n 2.PAS.............................................
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS............................................OYS

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop.............alk.määrä................PP.........testipv

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Paiju.................12.5...............kt/14...........2.IVF.................:heart:
Nemi77.............13.5...............kt/15...........1.IVF............:heart::heart:
riksu82..............13.5..............kt/15............2.IVF...............:heart:
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF...........:heart::heart:
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI...............:heart:
Klivia..................27.5.............kt/13............2.IVF.................:heart:
Mimosah76 ........8.6.............143/13.........1.IVF:n 1.PAS.....:heart:
Amelie80............9.6..............225/13.........3.ICSI............:heart::heart:
Hanuu................14.6............413/14.........1.IVF:n 2.PAS.....:heart:
Nonna78............21.6............344/12...........2.IVF.............:heart::heart:
Beelia................30.6.............228/14..........1.IVF.................:heart:
Ragdoll73..........1.7.................kt/13............1.IVF...........:heart::heart:
Salli72...............11.7...............kt/11.....6.ICSI:n 1.PAS...:heart::heart:

Heips kaikki ja tsemppiä hoidot jo kesän jälkeen aloittaneille, kuten tietty hoitoja odottaville voimia. Olen ollut lomalla ja siksi päivitykset jääneet, sorry, Astakin vielä iski mökille ja sähköt olivat poikki useita päiviä.... nyt käymässä taajamassa joten pääsin vähän päivittelemään. Laittakaa viestiä jos olen unohtanut päivityksiä tai tehnyt mokia. Meillä on vielä ensi viikko lomaa, menkat alkoi keskiviikkona ja soitin naikkarille niin hoitsu ilmoitti että ylilääkäri katsoo kaikkien hoitoon ilmoittautuneiden paperit ja päättää sitten ketkä PÄÄSEVÄT hoitoon tästä kierrosta. Voihan viude että miksi niiden pitää ottaa liikaa potilaita sinne, ovat niin pihejä etteivät laita Väestöliittoon. Meillä edellinen hoito oli viime marraskuussa joten kohta siis vuosi mennyt. Ja ikää on tosiaan se 38 joten ei hirveesti huvita enää odottaa.... prkl!

Voi ei Toivorikas ei yhtään mukavaa tollanen jos vielä hoidon aloitus lykkääntyisikin. Toivotaan kuitenkin että pääsisit nyt aloittamaan seuraavan hoidon, etkä joutuis enää yhtään odottelemaan.

Mulle vois päivittää että PAS olis tarkoitus tehdä ensi keskiviikkona eli 11.8. Jännä miten sitä aina hinaa odotukset korkeelle vaikka ihan turha taitaa olla mistään plussasta edes haaveilla, kun taitaa siirtoon pääsykin olla vähän niin ja näin.

Toivottavasti tää ketjukin piristyis nytkun porukalla hoidot taas jatkuu kesätauon jälkeen. :)

Meg

Mulle tehdään varmaan se PAS syyskuussa, luultavasti. Risupesä Eikö sulle lääkäri määrännyt kortisoneja?Vai muistanko ihan väärin? Aion nyt kysyä kortisoneista, että josko voisi kokeilla, eihän siinä menetä mitään..

Meg

risupesä Milloin sä aloitit niitä syömään ja milloin lopetit? Olen kuullut että jos raskaaksi tulee niin esim kortisonia ei saa heti lopettaa.. Ja julkisellahan olit hoidossa? Miten mä sanoisin lääkärille että saisin kokeilemaan niitä??

Niitä tosiaan voi joutua julkisella vaatiin tiukastikin ja useemmalta lääkäriltä.. mulle tarjottiin vaikka kuinka monta kertaa se sama vastaus, kun ei ole todistettu olevan hyötyä |O Kinusin vaan sitten että kun niitä kuitenkin joillain käytetään niin ei kai sitten kamalaa haittaakaan voi olla, eikä kokeilussa menetäkään mitään!
Ne käskettiin alottaa siirtopäivänä, tosin mä alotin jo muutamaa päivää aiemmin, kun luin että joillain niitä käytetään heti hoidon alustakin. Ne sai lopettaa heti negaan, mutta jos tulee raskaaks niin sitten vasta rv8 ja pikkuhiljaa.

Yhteistyössä