kylvetätkö/suihutatko joka ilta lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
juu
juu, on kesällä ollut joka p'ivä hikisen nihkeä joten suihkussa käydään päivittäin. Talvesta en osaa sanoa, varmaan samalla kaavalla, tai sitten joka toinen päivä

an
Melkeenpä. Tai mies suihkuttaa. :) Ei nyt ihan joka ilta, mutta varsinkin näillä helteillä kyllä aina. Ja muutenkin on usein iltapuuron jälkeen sen näkönen, että tarvii kunnon suihkun... Samalla lapsi saa kivan hetken isin kanssa.

Pappi
Alkuperäinen kirjoittaja MINÄMÖRKÖ:
en,mulla atooppiset pojat jolla kovat ekseemat.2-3kertaa viikossa suihkutan lapset ja se on myös ihotautilääkärin suosittelemaa.
Olen itse atooppinen ja lääkärin suositus mulle on ollut, että joka päivä pitää iho pestä/suihkuttaa.

En. Varsinkaan talvella tai no oikeestaan kylmillä ilmoilla.
Kesällä asia sitten erikseen.Ovat ihan pinttyneitä mustiksi jos ei suhkuta tarpeeksi usein.Tai sitten käydään uimassa ja silloin ei illalla erikseen suihkutella.
Talvella iho kuivuu hirmuisesti jos joka päivä pesee.

Mari
En.

Meillä käydään aamuisin suihkussa.

Illalla pestään kädet, kasvot ja jalat. Jalkoja ei talvella pestä. Nyt kesällä kun kulkee vallan paljainjaloin, nekin tulee pestyä.

Mei
Minulla myös atooppiset tytöt ja kesäisin AINAKIN on käytettävä joka ilta suihkussa. Saa päivän liat pois iholta ennen iltarasvausta. Lääkäri sanoi, että hyvin voi suihkutella joka pv. :)

Kyllä. Itsekin käyn joka ilta suihkussa ja monesti aamullakin. Lapsi likaantuu ja hikoaa vielä enemmän tuolla pitkin pihoja juostessaan.
Ja paljon paremmin nukuttaa kun on puhdas.
Vauvakin pestään joka päivä päästä varpaisiin, pikakylpy tai ainakin suikutus aina iltaisin.

Nyt kesällä on lapset olleet välillä suihkussa useitakin kertoja päivässä.

a
Alkuperäinen kirjoittaja sintsu78:
.Tai sitten käydään uimassa ja silloin ei illalla erikseen suihkutella.
Kiva että joku muukin on yhtä holtiton kuin meikäläinen. Kaikki tuttavat käyvät erityisesti suihkussa uimisen jälkeen kun on järvisyyhyä ja sinilevää ja ties vaikka mitä.

Vieras
On se kaksipiippuinen juttu... Toisaalta hygienia on hyvä olla riittävä, toisaalta 1-2krt päivässä suihkuttelu tuntuu kyllä epäekologiselta... Nelivuotiaamme käy suihkussa kolmisen kertaa viikossa. Kädet, kasvot, hampaat ja alapää pestään aamuin illoin.

Yhteistyössä