Kylpyhuoneen kaakeliseinien pesu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Millä aineella? Miten usein?

Muutettiin uuteen asuntoon jossa edelliset ei ole pesseet seiniä suunnilleen ikinä...

Miten sinä peset? Harjalla, sienellä, liinalla? Mikä pesuaine on paras?

Osta kaupasta suihkutettavaa pesuainetta joka tarkoitetti pesuhuoneen pesuun. Suihkuta ja anna vaikuttaa. Karkealla sienellä hankaat laatat ja saumat tosi hyvin. Huuhtele. Tarvittaessa uusi käsittely.

Oon käyttäny myös tuota kylpyhuonepesu sprayta ja ihan puhdasta tulee, ne saumat tosiaan kannattaa jättää hankaamatta liian karkealla, kovalla.
Pari kertaa kuussaa hankaan pehmeällä harjalla kaakelit, vois useamminkin :)

[QUOTE="vieras";24545372]Mikä höyrypesuri hyvä?[/QUOTE]

Mulla on tommonen mitä mainostetaan ostostv:ssä. Tosi kätevä =) Mulla oli joskus aikoinaan kärcherin pesuri, mutta oli niin kömpölö ettei tullut juuri käytettyä. Toi ostostv:n ihmelaite painaa vaan reilut 2kg ja on näppärä ja tehokas lattianpesussa.

Pinttyneet kaakelit tarvitsevat rasvalian poistoon ensin erityisen emäksistä pesuainetta (esim. Kiilto Kiven ja laatan voimapesu, käyttöliuoksen pH 12). Sen jälkeen voi poistaa kalkkisaostumia happamella pesuaineella huomioiden saumat, joiden täytyy pestessä olla märät.

[QUOTE="vieras";24545957]Milläs saa saunan lasioven puhtaaksi kalkkijämistä?[/QUOTE]

Siihen tarkotetulla pesuaineella tai vähän happamalla yleispuhdistusaineella. Itse käytän siivousliikkeen profia, annan vaikuttaa harjauksen jälkeen vähän aikaa ja sitten huuhtelen ja kuivaan.

[QUOTE="vieras";24545957]Milläs saa saunan lasioven puhtaaksi kalkkijämistä?[/QUOTE]
Happamella pesuaineella. Yleensä siinäkin voi olla roiskeista kuitenkin rasvalikaa, joka pitää poistaa ensin. Eli emäksistä pesuainetta ensin ja sitten vaikka etikkaliuosta.

Miten usein tolla höyrypesurilla pitää pestä että pysyy puhtaana?
Pinttyneet kaakelit tarvitsevat rasvalian poistoon ensin erityisen emäksistä pesuainetta (esim. Kiilto Kiven ja laatan voimapesu, käyttöliuoksen pH 12). Sen jälkeen voi poistaa kalkkisaostumia happamella pesuaineella huomioiden saumat, joiden täytyy pestessä olla märät.
Höyrypesurin käyttö koti oloissa riippuu paljon laattasaumojen likaisuudesta ja kunnosta.Huuhtele seinä hyvin ja Alkuun pesun voi tehdä jopa 2×ekalla pesukerralla.n.viikon jälkeen hapan pesuaine ja hyvä huuhtelu/neutraali puhdistusaine pesu.Jatkossa n.kerran kuukaudessa samalla tavalla paitsi 1kerta höyrypesurilla riittää.Saumat kun rupeavat näyttämään puhtaammalta niin n.puolenvuoden/1×vuoteen pitäisi riittää.
Muista myös joka suihku kerran jälkeen seinien pika huuhtelu ja kuivaus,uutta pesuainetta ja likaa ei enää kerryn seinillesi.
T.Laitoshuoltaja