Kylppärin saumat kirkkaiksi...

Eli äsken pesin kylppärimme, jossa on vaaleat laatat seinissä ja lattiassa, samoin sauma-aine on valkoinen. Ongelma on siinä, että kuinka saada varsinkin sauman pinttyneet kohdat kirkkaiksi?

Etenkin suihkun kohdasta saumat on tummuneet eikä lika lähde kloritilla yms pesuaineella.

Tällä hetkellä ei ole rahaa uusia koko saunaa ja kylppäriä, mut jos jollakulla ois hyvä niksi ongelmaani otan sen kiitollisena vastaan!
 
itse olen käyttänyt swipen 40/60 pesuntehostajaa juuri noihin laattojen saumakohtiin. Teen tahnan jauheesta ja levitän saumoihin, annan vaikuttaa ja harjaan /huuhtelen pois. ja puhdasta tulee ;)
Kauttani saat lisää tietoa swipen pesuaineista, toimin jälleenmyyjänä. :) :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.02.2007 klo 15:53 niiskuneiti kirjoitti:
en tiedä toimiiko mutta luin lehdestä että partavaahtoa saumoihin ja annetaan vaikuttaa ja huuhdellaan...
kokeilin, enkä saanut toimimaan. sellainen vinkkii kuitenkin että kastelkaa saumat aina ennekuin laitatte niihin vahvoja peruaineita, muuten saumat saattavat haljeta kuten kävi siskolleni... :'(
 
Kylppärin saumoihin kertyy mineraali ja kalkkisaostumia, jotka itse olen saanut hyvin pois Britella.
Laimenna Brite ja kastele ensin pinta ja sitten suihkuta, anna vaikuttaa 5-60min, mutta pinta ei saa kuivaa välillä. Voit sumuttaa lisää ja harjaus auttaa, sitten huuhtelu ja puhdasta tulee. Mutta jos on ollut jo kauan, niin uusi käsittely. Samoin lattialaatoille ja saumoille. Brite auttaa siis: wc:ssa ja kylpyhuoneessa kalkki-, kupari ja mineraalissaostumiin sekä homeeseen.
Katsopa sivut www.homcare.fi, josta löydät lähimmän yhteyshenkilön tiedot. Olen tosi tyytyväinen Briteen.
 
Millanen
Minä olen käyttänyt sellaista painepesuria, johon laitettiib pieni kärki kiinni. Ei kovin nopea tapa, kun kaikki saumat pitää käydä läpi yksi kerrallaan, mutta tuli aivan mielettömän hyvä tulos. Sitten on taas helpompi ylläpitää siistinä.
 
Ei omaa kokemusta, mutta joskus näin jossakin tee itse lehdessä ohjeen jossa saumat "saumattiin" uudestaan jollakin aineella. Eli vedettiin jotakin rautakaupasta saatavalla aineella läpi ja tulos oli siisti. Ainetta vedettiin vain ohut kerros. Joten ehdoittaisin rauta/remontti liikkeestä kyselemään, kyllähän sieltä asiantuntemusta löytyy jos vain tavoittaa palveluhaluisen henkilön.
 

Yhteistyössä