kylmävaraajista... todella nolo

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja palstalta apua visaiseen pulmaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

palstalta apua visaiseen pulmaan

Vieras
siis voinko mennä kauppaan kylmävaraajien kanssa ja jättää ne pakastimeen ja ottaa kylmät tilalle? vai pitäks ne ostaa erikseen?

tämä kysymys on aina vaivannut mieltäni. ja joo, olen siis 42-vuotias korkeakoulututkinnon suorittanut henkilö. hih..

ööööö---mä ostan ne lämpimästä ja jäädytän kotona tarpeen tullen. mutta reissussahan toi olis kätevää. mä oon vaan amiksen suorittanu 10v nuorempi, enkä tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja cc:
ööööö---mä ostan ne lämpimästä ja jäädytän kotona tarpeen tullen. mutta reissussahan toi olis kätevää. mä oon vaan amiksen suorittanu 10v nuorempi, enkä tiedä.

muistan kyllä mummoni puhuneen vaihto-kalleista. hmmm

Aikoinaan kyllä,ehkä jotain 70-luvulla telttailtiin perheen kanssa paljon ja silloin kyllä jossain vaihdettiin niitä jäisiin.Nykyään en kyllä ole törmännyt valmiiksi jäädytettyihin kaupoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:
Aikoinaan kyllä,ehkä jotain 70-luvulla telttailtiin perheen kanssa paljon ja silloin kyllä jossain vaihdettiin niitä jäisiin.Nykyään en kyllä ole törmännyt valmiiksi jäädytettyihin kaupoissa.

Mökki- ja syrjäalueilla niitä taitaakin pääasiassa olla..

No ei voi :) Ethän sä voi mitään muutakaan käytettyä viedä takaisin kaupan hyllyyn ja ottaa uutta tilalle ;) Ja vaikkei ne olisikaan ihmeemmin käytössä kuluneet niin jo pelkästään hygieniakriteerit estää tuon.

En usko että voi vaihtaa samaan henkeen kun kaasupullon. Meillä on kotona sellasia lapin kulta, pinkkejä, valkosia ja sinisiä yms. Jos ne olis ihan vakio näkösiä niin maybe. Tiedän ainaskin yhdes porukan ketkä laittaa ne pullot suoraan kalan päälle kun tulevat kalasta niin olis aika kuvottava ajatus että ne vois samaset kalan visvaset heittää kaupan kylmäöaltaaseen. Ei varmaankaan ole kun sovituissa paikoissa mahd.

Olin joskus 8 vuotta sitten pari kesää kesätöissä yhdessä s-marketissa. Siellä oli erikseen takatiloissa käytettyjä kylmävaraajia yhdessä pussissa, josta sitten sai vaihtaa jos asiakas pyysi. Eli siis sai lämpimän käytetyn tilalle kylmän käytetyn ilman mitään maksuja. En muista tarkkaan kun siitä on niin kauan ja jouduin enimmäkseen kykkimään kassalla. :|

Alkuperäinen kirjoittaja f:
KYLLÄ MUUTEN VOI!! :) Minä opin tämän viime viikonloppuna! Voit vaihtaa ne ja siitä löytyy muutaman sentin maksamaan. Itse vaihdoin kemiön kaupassa viimeviikonloppuna :)

Siis yök! Mä en ainakaan haluaisi ostaa kaupasta kenenkään vanhoja kylmäkalleja omien ruokieni joukkoon :( Täytyy kiertää noi saariston ja rantaruottalaisten kyläkaupat kaukaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ååoåpo:
Alkuperäinen kirjoittaja f:
KYLLÄ MUUTEN VOI!! :) Minä opin tämän viime viikonloppuna! Voit vaihtaa ne ja siitä löytyy muutaman sentin maksamaan. Itse vaihdoin kemiön kaupassa viimeviikonloppuna :)

Siis yök! Mä en ainakaan haluaisi ostaa kaupasta kenenkään vanhoja kylmäkalleja omien ruokieni joukkoon :( Täytyy kiertää noi saariston ja rantaruottalaisten kyläkaupat kaukaa.

Missäköhän ne sun ruokas on kiertäneet ennen kuin sulle ajautuivat?

Yhteistyössä