Kylmän rintamaidon sekoitus tuoreeseen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Voinko sekoittaa jääkaapissa jo olleeseen rintamaitoon uutta, juuri pumpattua maitoa? Siis kylmään lämmintä?

Itseasiassa tein jo niin ja vasta nyt mietin onko se vaarallista? maito tarjotaan vauvalle huomenna päivällä, ei siis pitkään ole säilytyksessä.

Ohje kai on, että tuore maito pitää jäähdyttää yhtä kylmäksi kuin aiempi satsi ennen kuin sekoittaa. Mutta taisin minä niitä maitoja joskus lämpimänäkin lisätä pulloon, ja siis säilytin vielä päivän jääkaapissa.

joo, ekakin satsi syötetään alle vuorokauden kuluttua pumppauksesta. Nyt sekoitin siis 20 ml edelliseen 20 milliin. Eikös noin pienet satsit jäähdy äkkiä?

Mikä on pahin mitä voi tapahtua? Meneekö maito pilalle ja vauva oksentaa vai onko maidossa vain ravinteet heikommat?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
joo, ekakin satsi syötetään alle vuorokauden kuluttua pumppauksesta. Nyt sekoitin siis 20 ml edelliseen 20 milliin. Eikös noin pienet satsit jäähdy äkkiä?

Mikä on pahin mitä voi tapahtua? Meneekö maito pilalle ja vauva oksentaa vai onko maidossa vain ravinteet heikommat?

Näkymättömät viholliset saa lisäännyttyä haaleassa maidossa. Eli siis pilaantumisriski, mutta mielestäni olematon.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Voinko sekoittaa jääkaapissa jo olleeseen rintamaitoon uutta, juuri pumpattua maitoa? Siis kylmään lämmintä?

Itseasiassa tein jo niin ja vasta nyt mietin onko se vaarallista? maito tarjotaan vauvalle huomenna päivällä, ei siis pitkään ole säilytyksessä.

Itse olen luovuttanut rintamaitoa. Ohjeet oli, että maitoannos pitää jäähdyttää aina jääkaapissa ennekuin se sekoitetaan siihen aijemmin pumpattuun kylmään maitoon. Eli ei periaatteessa saisi yhdistellä kylmää ja lämmistä, mutta uskon kuitenkin, että sun maito on edelleen juomakelpoista. Luovutustapauksessa yhden päivän maidot kerättiin samaan ja sit laitettiin pakkaseen eli yli vuorokautta ei saa jääkaapissa pitää.

Yhteistyössä