Kylläpä taas masentaa...:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nala78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Nala78

Jäsen
10.01.2005
350
1
16
Minulla siis todettu pco ja clomifeneja olen nyt syönyt 5 kk erilaisilla annostuksilla. Viime kierrossa tuli vastetta ja ovuloin, mutta tämä kierto taisi taas mennä harakoille. Oviksesta ei ole mitään havaintoa, eikä menkoistakaan. Kp on nyt 41/30 ja testi näyttää sitkeästi negaa.... Polillekin jo soittellin ja sieltä sitten lääkäri soitti tänään minulle päin. Käski odotella vielä viikon ja testata (As if!! :o :headwall: ) ja jos testi on vielä nega niin syyä terolutit. Sitten vuodon alettua pitäisi tilata aika munatorvien aukiolotutkimuksiin... Se ei kuulema ole maailman mukavin toimenpide. Lääkäri lupasi laittaa valmistautumisohjeet (särkylääkettä pitäisi kuulema ottaa ennaltaehkäisevästi jo kotona...). Varmaan voi varautua että on sen päivän sitten saikulla... Tuon jälkeen olisi sitten mahdollisesti piikityshoito vuorossa, eli pregnyl tai gonal-f. En oikein saanut selvää, että söisinkö tuossa ohessa vielä clomifenit. No, rahaahan siihen sitten menisi ja mies on sitä mieltä, että liian kalliiksi tulee... Hyvähän sen on sanoa, kun ainahan voi vaihtaa eukkoa... Ja kun itse haluaisin lapsia enemmän kun yhden... :'( Kyllä masentaa nyt.... Pitää vissiin laittaa turvakaukalo myyntiin, kun ei sitä taida tarvita enää... :'( :'( :'( Täytyy yrittää nyt olla onnellinen tuosta yhdestä lapsesta ja lähteä vissiin pumpulia ja curlingmailaa ostamaan...

Hei !
Älä nyt vielä masennu. Ei se aukiolotutkimus niin kovin kipeä ole. Tavallinen leikkaushaava on paljon kipeämpi. Toisille ei satu ollenkaan, itselleni teki kylläkin kipeää mutta oli muita syitä. Niin ja kuten itse sanoit onhan sinulla jo yksi lapsi. Ole toki tyytyväinen hänestä, moni meistä haavailee siitä ensimmäisestä ja toiset ei voi saada sitä koskaan.Häntä pystyyn nainen!

Ei se aukiolotutkimus todellakaan ole kovin paha. Minulla kyllä sattui vähän, mutta se oli nopeasti ohi. Tutkimuksen jälkeen käskettiin istua hetki aloillaan ja sen jälkeen lähdin samantien töihin. Saikkua siitä ei saa.

Kannattaa ottaa ne särkylääkkeet etukäteen. Minä tollo unohdin (oli hässäkkäaamu), ja otin ne sitten vasta vähän ennen toimenpidettä. Itse toimenpide ei ollut kamala, sattuu silloin jos on tukossa. Minulla oli toisella puolella ahdasta, ja se sattui jonkin verran, ja kokeiltiin useamman kerran. Toimenpiteen jälkeen tuli huono olo, todella huono olo.
Sisälleni tuli sen verran nestettä ja ilmaa kokooni nähden, että kohtu supisteli tosi rajusti, jonkin aikaa ilman mitään taukoa. Sitten alkoi olla välillä taukoja, ja tajusin mistä oli kyse. Makoilin sairaalassa paareilla toista tuntia, ennen kuin uskalsin lähteä ajamaan kotiin. Olin koko päivän palkattomalla töistä.

Joo. Tässä yritetään edelleen nieleskellä asiaa... Vähän nyt alkaa jännittämään tuo toimenpide kuitenkin. Mutta kerran synnyttäneenä tiedän mitä voi kova kipu alavatsan seutuvilla olla... :whistle: Ne parit menkat mitkä mulla tämän clomikuurituksen aikana on ollut, on kipujen osalta olleet lähes yhtä inhottavat kuin synnytystä edeltävät supparit...
Ja tottakai olen onnellinen tuosta yhdestäkin lapsesta!!! Tulisin varmaan hulluksi jos ei tuota pientä ihmettä olisi... Mutta kun välillä tuntuu, että kun on jo yksi, niin ei saisi olla masentunut ja katkera jos ei toista tule... :attn: :(

Minnuu kyllä kirpaisi ihan kunnolla SSG! :o Miulle annettiin esilääkkeeksi vaan lihasrelaksantti suppona, ei mitään särkylääkettä kehotettu edes kotona ottamaan :/
Ei se veden ja ilman laittaminen tuntunu missään vaikka molemmat puolet on tukossa, mutta se katetrin laitto kohtuun oli ihan hirveetä! :'( Itkin, huusin ja kirosin, mies oli vieressä kalpeena :D
Jälkeenpäin en ollu yhtään kipeä. Suoraan menin töihin.

Yhteistyössä