kylläpä on työkkärin touhu menny typeräksi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";29591552]Niin sanottiin mullekin. Kävin paikanpäällä ja sanottiin että tee netissä, sieltä soitellaan kahden viikon kuluessa.

Tein netissä sen ja siellä luki että on voimassa tähän päivään. Olen nyt sen kaks viikkoa odottanut ja mitään ei YLLÄTYS ole kuulunut.

Pakko siis soittaa itse ku ottaa riski etten saa sitten rahaa.

Että ei kannata tuohonkaan laitokseen luottaa yhtään.[/QUOTE]

Mulle ei muistaakseni sanottu edes että tee netissä. Missä kävit sen tekemässä, mollin sivuilla siis mistä pitää painaa? Jos käyn kurkkaamassa et mitä mulla sanotaan sielä

Ellei tästä seuraa työttömyyspäivärahan katkaisua, tällainen "älkää soittako melle, me soitamme teille" systeemi on hyvä. Muistelen kyllä haikena, miten 70-luvulla nimi oli työnvälitystoimisto, ja sieltä oikeasti välitettiin työpaikkoja.

No nyt löysin, kääääks, siellä luki, että sinulla on tapaaminen ajanvarauksella sinä ja sinä päivänä. Miten ne tuolleen voi tehdä? Mitään ilmoitusta ei ole edes tullut, onneksi kävin kurkkaamassa tuolla

[QUOTE="wieras";29591574]No nyt löysin, kääääks, siellä luki, että sinulla on tapaaminen ajanvarauksella sinä ja sinä päivänä. Miten ne tuolleen voi tehdä? Mitään ilmoitusta ei ole edes tullut, onneksi kävin kurkkaamassa tuolla[/QUOTE]

tottakia olettavat että osaat käydä netissä, ei sitä eriksen tarvitse aikuiselle ihmiselle sanoa , perusjuttuja että ITSE käyt tarkistamassa kelan ja työkkärin jutut. eihän kelankaan enää tarvii paikanpäälle, liitteekin voi lähettää sähköpostilla

Sain soitettua.

Määräaikaa siirrettiin muutamalla päivällä. Jos ei sittenkään kuulu niin mun pitää taas soitella.

Siellä on pitkät listat ja ei ole kuulemma työntekijöitä sitä hommaa tekemään. Miten tämä nykyaika on oikeasti menny tällaiseks?

Ei tässä touhussa vaan ole enää mitään järkeä.

[QUOTE="a.p";29591615]Ei varmaan ole kyse ettei osaa käydä netissä.

Kyllä tuollaiset asiat pitää sanoa kun ne muutetaan.[/QUOTE]

ei sitä ole sun tietämättä muutettu, et vain muista, että asiasta on kerrottu. kirjeenkin ovat voineet lähtettää tai tekstarin.

ei sitä ole sun tietämättä muutettu, et vain muista, että asiasta on kerrottu. kirjeenkin ovat voineet lähtettää tai tekstarin.

Mä olin äitiyslomalla ja mulle ei ainakaan todellakaan sillo ilmoitettu että nää on muuten muutettu jos joskus tarviit meidän palveluita :D

Ei ne kaikki virkailijatkaan aina selitä asioita järkevästi ja monet jättää asioita kertomattakin.

[QUOTE="a.p";29591664]Mä olin äitiyslomalla ja mulle ei ainakaan todellakaan sillo ilmoitettu että nää on muuten muutettu jos joskus tarviit meidän palveluita :D

Ei ne kaikki virkailijatkaan aina selitä asioita järkevästi ja monet jättää asioita kertomattakin.[/QUOTE]

Niimpä ja mulle edelleenkin sanottiin, että ei tarvitse tehdä mitään, he ottavat sitten yhteyttä ja kyselevät tilannetta. Mitään ilmoituksia työnhausta ei pitänyt tehdä, kysyin vielä että pitääkö se netissä sitten tehdä, niin ei pidä että he kuulemma ottavat yhteyttä.

No, onneksi tuli katsottua tuo verkkopalvelu, aika on nimittäin jo maaliskuun alussa

[QUOTE="wieras";29591675]Niimpä ja mulle edelleenkin sanottiin, että ei tarvitse tehdä mitään, he ottavat sitten yhteyttä ja kyselevät tilannetta. Mitään ilmoituksia työnhausta ei pitänyt tehdä, kysyin vielä että pitääkö se netissä sitten tehdä, niin ei pidä että he kuulemma ottavat yhteyttä.

No, onneksi tuli katsottua tuo verkkopalvelu, aika on nimittäin jo maaliskuun alussa[/QUOTE]

Niin. Se sähköinen asiointi on yksi heidän tavoistaan ottaa yhteyttä...

Itse jäin tammikuun alussa työttömäksi, ilmoittauduin netissä ja jäin odottamaan työkkärin soittoa. Toiseksi viimeisenä päivänä ennen 14 vrk määräajan umpeutumista päätin soittaa, että miksei ole vielä otettu yhteyttä. No ensin 18 min roikuin puhelimessa ja kuuntelin jotain pimputusta ja johan viimein joku erittäin vittuuntunut naishenkilö suvaitsi vastata. Esitin asiani, jolloin hän hyvin näsäviisaana totesi, että onhan heillä vielä huomiseen asti aikaa ottaa yhteyttä ja minun tehtäväni on soittaa sitten ylihuomenna, jos heiltä ei huomiseen mennessä soiteta. Kysyin, että eikö haastattelua voi tehdä nyt kun yhteyskin on jo saatu, niin ei kuulemma tietenkään, koska tämä on PUHELINPALVELU ei mikään virkailijan haastattelunumero. Ei se sitten auttanut kuin jäädä odottamaan ja ottaa puhelin vessaankin mukaan, kun tavoitettavissa on oltava kerran ei heillepäin saa yhteydessä olla. Ihme kyllä joku virkailija seuraavana päivänä soitti ja asia hoitui hyvin.

Ja ei en saanut mitään papereita postissa, eikä netissä ollut suoria numeroita virkailijoille, pelkkä puhelinpalvelu, josta ei sitten ainakaan palvelua saa.

Että kotona sitä pitää vaan työttömän istua ja odottaa josko joku soittaisi tai hakisi vaikka ihan kädestä pitäen töihin!

Oiskohan työnhaku katkennut, jos ois jäänyt huomaamatta tuo maaliskuun ajanvaraus :O

Luojan kiitos huomasin, voinkin siellä samalla kysellä eri koulutusvaihtoehdoista

Minä siis kesällä kämmäsin, kun en tajunnut mennä työkkäriin 14pv sisällä, minun työnhaku katkesi silloin ja jatkui ilman karenssia siitä päivästä lähtien, kun luukulle menin. Seuraava kämmi kävi joulukuussa, kun unohdin mennä ensimmäiselle käynnille. Työnhaku katkesi silloinkin, mutta taas jatkui normaalisti käyntini jälkeen. Nyt ei annettu aikaa, vaan ottavat siektä yhteyttä.

Alkuperäinen kirjoittaja tyhmä mikä tyhmä;29591656:
Voi vittu sä oot Rollo kyllä tyhmä, ihan oikeasti :O

mä van ihmettelen tuota kun sanotaan että tehdään päätöksiä tietämättä, kyllä mulle on ainakin kerrottu kaikki jutut.
Eikä myöskään ole pakotettu töihin, eikä ole tullut karensseja, ne tulee omaa tyhmyyttä
Minä käyn säännöllisin väliajoin katsomassa , mutta aina van smat jutu lukevat mitä sinne on silloin joskus kirjoitettu., Katsotaan ottavatko yteyttä kuun lopussa. Viiemksi kun lupaisvat ottaa yhteyttä, ottivat. kysyi vaan olenko hakenut töitä ja kehoitti hakemaan palkkatukiutyötä ja normalitöitä. kumpiakaan en ole saanut.

Itse jäin tammikuun alussa työttömäksi, ilmoittauduin netissä ja jäin odottamaan työkkärin soittoa. Toiseksi viimeisenä päivänä ennen 14 vrk määräajan umpeutumista päätin soittaa, että miksei ole vielä otettu yhteyttä. No ensin 18 min roikuin puhelimessa ja kuuntelin jotain pimputusta ja johan viimein joku erittäin vittuuntunut naishenkilö suvaitsi vastata. Esitin asiani, jolloin hän hyvin näsäviisaana totesi, että onhan heillä vielä huomiseen asti aikaa ottaa yhteyttä ja minun tehtäväni on soittaa sitten ylihuomenna, jos heiltä ei huomiseen mennessä soiteta. Kysyin, että eikö haastattelua voi tehdä nyt kun yhteyskin on jo saatu, niin ei kuulemma tietenkään, koska tämä on PUHELINPALVELU ei mikään virkailijan haastattelunumero. Ei se sitten auttanut kuin jäädä odottamaan ja ottaa puhelin vessaankin mukaan, kun tavoitettavissa on oltava kerran ei heillepäin saa yhteydessä olla. Ihme kyllä joku virkailija seuraavana päivänä soitti ja asia hoitui hyvin.

Ja ei en saanut mitään papereita postissa, eikä netissä ollut suoria numeroita virkailijoille, pelkkä puhelinpalvelu, josta ei sitten ainakaan palvelua saa.

Että kotona sitä pitää vaan työttömän istua ja odottaa josko joku soittaisi tai hakisi vaikka ihan kädestä pitäen töihin!

ei ole pakko istua kotona, laittavat kyllä tekstarinkin, joten voit soittaa takasiisn. Ei ne vadi kotona oloa, saat sä mennä viakak kuukaudeksi kaverin luo, kun ei niät työhönosoituksia lähetetä jso sanot olevasi eri osoitteessa kuukauden. Jos menet niin etteivät tiesä ja ovat lähettäneet, silloin s eon SUN moka ja kärsit siitä

Minä ihmettelin kerran, kun tuli kutsu tulla työkkäriin ja kutsu oli tekstiviestillä. Virkailija aiemmi ilmoitti, kun siellä kävin, että heiltä tulee sitten uusi aika postissa.
No, postissa ei tullut koskaan, vaan tekstarilla ilmoitettiin. hUomautin asiasta toimistossa, johon viirkailija vaan totesi, että näin usein tehdään. Jöi vain mietityttämään, että mitä jos ei olisi viesti esim. tullut perille? Minunko moka olisi ollut? Kyllä minulle ainakin on käynyt useamminkin niin, että kaveri on lähettänyt viestin, joka ei olekaan minulle asti tullut. Kaverilla on viesti lähetetyissä, mutta minua ei saavuttanut kuitenkaan.
Kun tuohon työkkärin viestiin ei pyydetty edes vastausta, että varmistetaan, että asiakas on sen saanut.
No, onneksi ei tarvitse noitten kanssa työttömänä hetkeen asioida, kun on pariksi vuodeksi töitä :) Ja ihan itse löysin, työkkärin kirjoilla olisin vieläkin, jos niitten apuun luottaisin.

[QUOTE="vieraana";29592854]Minä ihmettelin kerran, kun tuli kutsu tulla työkkäriin ja kutsu oli tekstiviestillä. Virkailija aiemmi ilmoitti, kun siellä kävin, että heiltä tulee sitten uusi aika postissa.
No, postissa ei tullut koskaan, vaan tekstarilla ilmoitettiin. hUomautin asiasta toimistossa, johon viirkailija vaan totesi, että näin usein tehdään. Jöi vain mietityttämään, että mitä jos ei olisi viesti esim. tullut perille? Minunko moka olisi ollut? Kyllä minulle ainakin on käynyt useamminkin niin, että kaveri on lähettänyt viestin, joka ei olekaan minulle asti tullut. Kaverilla on viesti lähetetyissä, mutta minua ei saavuttanut kuitenkaan.
Kun tuohon työkkärin viestiin ei pyydetty edes vastausta, että varmistetaan, että asiakas on sen saanut.
No, onneksi ei tarvitse noitten kanssa työttömänä hetkeen asioida, kun on pariksi vuodeksi töitä :) Ja ihan itse löysin, työkkärin kirjoilla olisin vieläkin, jos niitten apuun luottaisin.[/QUOTE]

Jaaha, anteeksi kirjoitusvirheet.. :)

[QUOTE="wieras";29591538]No mulle sanottiin, että ei tarvitse enää ottaa edes yhteyttä, ottavat itse jossain vaiheessa yhteyttä ja kyselevät tilannetta :O Ei siis enää mitään määräaikaa jonka jos unohtaa niin katkeaa rahantulo[/QUOTE]
Mulle sanottiin samaa.

Minä tarkistin päivämäärän milloin soittavat. Eivät soittaneet sinä päivänä. Mutta seuraavana päivänä tuli sähköpostiin viesti että työkkärissä on ruuhkaa, ja odottele rauhassa yhteydenottoa. Eli tästä nyt ei mitenkään karenssia mulle voi tulla, enkä änkeä työkkäriin kysymään mikseivät soittaneet. Varmaankin näitten kyselijöitten takia lähettivät sähköpostin...

Yhteistyössä