Kylläpä ketuttaa miehen pikkujoulut!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MAALAIS mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MAALAIS mamma

Vieras
Miehellä on huomenna työpaikan pikkujoulut. Menevät keilaamaan ja syömään, näin minulle kertoi. Tänään sitten ihan ohimennen ilmoitti, että ei ole huomenna kokopäivänä kotona ja illaksi/yöksi lähtee baariin. Baariin menosta ei aiemmin ollut mitään puhetta. Meillä on lauantai aamuna talkoot, johon on tulossa sukulaisia avuksi. Nyt joudun perumaan koko talkoot, koska mies makaa lauantain krapulassa :( Kyllä harmittaa ja hävettää ilmoittaa sukulaisille, että miehestä ei ole töihin. Supistelee, kun harmittaa, niin kovin (odotan kolmatta lastamme).

Ymmärrän pahan mielesi täysin :hug: Mulle kävi vähän samoin tossa pari kk sitten ja kun ihmiset tuli hommiin, niin mies vain makasi :( Ja minä myös raskauteni takia olin mm. nostelu kiellossa...

No eihän tuo nyt ole reilua, että mies viime hetkellä laistaa sovituista hommista.

Mun mielestä on itsestäänselvää, että parisuhteessakin ihmisillä on omia menoja, mutta ei lupauksia saa pettää.

Minä en oikein voi tehdä mitään selkäni ja suppareiden takia. Mies on vielä aamullakin kännissä tai makaa koomassa, sen tiedän. Siitä ei tod. ole hommiin. Kaikki tarvikkeet yms. oli jo ostettu lauantaita varten ja mies ITSE on pyytänyt sukulaiset avukseen :( Kyse on rakennushommista ja mieheni olisi pitänyt olla "päällepäsmärinä" hommissa, joten talkoot on peruttava. Olen todella vihainen!!!!

eiköhän kaikki ymmärrä jos pikkujoulut on. kerran vuodessahan niitä vietetään! Viime perjantaina oli miehelläni pikkujoulut ja oli pari vuorokautta pois. Meidän sukulaiset kyllä ymmärtäisivät täysin, mutta minä luultavasti en peruuttaisi talkoita vaan tehtäisiin kaikki mitä pystytään. Ei miehen panos nyt niin suuri ole.

Anna ukkosi juoda sielu pellolle. Aamulla herätät sen ylös ja tarvittaessa otat sukulaiset avuksi sängystä nostoon. Mitään et peru, teet jotain ihania voileipiä ja aamukahvia sukulaisille tervetuliaisiksi.

En tajua, miksi sinun on niin vaikea antaa miehesi KERRAN vuodessa nauttia omista pikkujouluistaan. Minulla mies menee huomenna omiinsa ja minä menen la:na omiin pikkujouluihini ja aion nauttia täysillä :)

siis onko täällä oikeasti näin tiukkapipoista porukkaa? eikö teillä ole mitään muuta elämää kuin koti,puoliso ja lapset?

mellä ainakin on ihan selvää, että on pikkujouluja yms. juhlia molemmilla silloin tällöin, ei buukata samaan viikonloppuun sitten mitään muita menoja, ja jos onkin buukattu, niin ei sentään hävetä, kyllä ihmiset nyt varmaan itsekkin juhlissa käyvät.

Jotenkin aina parisuhdekriisi-ketjuissa törmää kerta toisensa jälkeen samaan ilmiöön: käsittämättömältä tuntuviin kommunikaatio-ongelmiin.

A) Jos on pikkujoulut, ne ovat hyvin usein kosteat, olipa baareilua eli ei. Seuraava päivä voi mennä makoillessa.

B) Miten ette ole pystyneet puhumaan tätä kuviota selväksi? Miten tällainen tilanne voi tulla jotenkin yllätyksenä?

eikö se mies rassukka saa mennä edes pikkujouluja viettämään?! Enpä ihmettele vaikkei näkyis kotona lauantainakaan tolla narisemisella. Taidat vaan olla huolestunut jos sattuis löytään jonkun muun, joka ei motkota jostain helv... pihatalkoista.

no jos mies itse kutsunut talkooporukan paikalle, niin ei ole sun asiasa mitään perua. mies hoitakoon itse, ehkäpä on päättänyt ettei ole krapulassa tai vaikka olisi niin kärsii.
jos ei ole asiaa muisatnut miettiä, niin oppiipahan sitten.
et ole miehesi äiti, etkä voi "päättää" milloin on liian karpulassa tehdäkseen hommia.

Tulivatko nuo pikkujoulut täytenä yllätyksenä? Eiköhän niillä ole tapana olla marraskuun/joulukuun vaihteessa ja yleensä niistä tiedetään viikkokausia etukäteen. Huonon ajan olitte valinneet talkoille sanon minä...

Minun mieheni ei luultavasti mene työpaikan pikkujouluihin, vaikka minusta olisi ihan hyvä mennä sinne, varsinkin kun on aika uusi tuossa firmassa, eikä vielä tunne kaikkia ihmisiä. Minusta pikkujoulut kuuluvat työpaikan suhdetoimintaan ja niihin on hyvä mennä, vaikka mieluummin olisi kotona.