Kylläpä ketuttaa!! ( lapsen hoitopaikasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suututtaa!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suututtaa!

Vieras
Eli siis minulla alkaisi 11.8 koulu, mutta edelleenkään ei ole tullut soittoa, että mihin hoitopaikkaan lapsi pääsee. 3 viikkoa sitten soitti joku nainen, ja sanoi että ottaa minuun yhteyttä, kun lapselleni paikka löytyy.. Tässä tulee jo kiire, kun pitäisi lapsen edes pari päivää keretä tutustua hoitopaikkaan ennenkuin yksin seillä alkaa olemaan, ja olisi mukava tutustua niihin hoitajiinkin.. Pitääkö minun tosiaan ilmoittaa kouluun etten sitä aloitakkaan ??

Alkuperäinen kirjoittaja öp;24305194:
Millon sä oot hakemukset laittanut, kun päätökset on tehty jo keväällä?

Taisin tehdä pari kk sitte. Mutta he itse minulle soittivat, ja kunnan on järkättävä 2 viikon varoitusajalla hoitopaikka

[QUOTE="hoitaja";24305195]rauhotu,riittää kun tiiät paikan samal viikol ku tarve alkaa.[/QUOTE]

Joo mutta en todellakaan laita lasta sellaiseen paikkaan johon en minä eikä lapsi ole tutustunut..

Eli siis minulla alkaisi 11.8 koulu, mutta edelleenkään ei ole tullut soittoa, että mihin hoitopaikkaan lapsi pääsee. 3 viikkoa sitten soitti joku nainen, ja sanoi että ottaa minuun yhteyttä, kun lapselleni paikka löytyy.. Tässä tulee jo kiire, kun pitäisi lapsen edes pari päivää keretä tutustua hoitopaikkaan ennenkuin yksin seillä alkaa olemaan, ja olisi mukava tutustua niihin hoitajiinkin.. Pitääkö minun tosiaan ilmoittaa kouluun etten sitä aloitakkaan ??

Voithan sä ilmoittaa kouluun, että sulla on vaikeuksia löytää hoitopaikka lapselle, että jos et ole ekana ilmoittautumispäivänä paikalla, niin sun opiskelupaikka ei mene varasijoilla oleville. Joka vuosi on mun koulussa ollut tollaisia tapauksia... Ei se ole niin vakavaa. Ekat päivät on kuitenkin aina jotain turhaa tutustumista ja muuta hössötystä.

[QUOTE="hoitaja";24305223]meet edellisenä päivänä tutustuun ja rauhotat ittes, kaik sujuu hyvin[/QUOTE]

Yksi päivä ei riitä.. Haluan olla varma että lapsi on hyvissä käsissä..

Alkuperäinen kirjoittaja öp;24305224:
No soitappa itse ja kysy. Loma-ajat sotkee pahasti nyt kuvioita. Tosin ihmettelen että et ole saanut mitään kirjallista tietoa hoitopaikasta tms

Siis mitä kirjallista? Kun ei ole ollenkaan tietoa edes että mihin hoitopaikkaan lapsi pääsee. Tein netissä hakemuksen ja jonkun ajan päästä nainen soitti minulle jostain.

Siis mitä kirjallista? Kun ei ole ollenkaan tietoa edes että mihin hoitopaikkaan lapsi pääsee. Tein netissä hakemuksen ja jonkun ajan päästä nainen soitti minulle jostain.

Monestihan noista pitäisi tulla kirjallinen vastaus. :) Sitä öp taisi tarkoittaa. Kun mä hain hoitopaikkaa, niin sain samantien sähköpostin, että hakemus on otettu käsittelyyn, ja kuukauden sisällä vastauksen, että hoitopaikat on löydetty. Hain paikkaa huhtikuussa, vastauksen sain toukokuussa ja tarve alkoi elokuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä;24305235:
saat tietää paikan samal viikol ku tarve alkaa

Ehei, kyllä ne päätökset on tehty jo keväällä syksyn ryhmistä. Ja heille on lähetetty kotiin paikan vahvistus myös kirjallisena. Jos hakee viimetipassa, niin loma-aika sotkee pahasti, vaikka päivähoitotoimistossa on aina joku paikalla; sieltähän ne kirjelmät kotiinkin lähtee.

[QUOTE="vieras";24305238]mulle ei tulla tutustuun jatkuvasti, siitä ei makseta palkaa.virka aikana yksi käynti ja se riittää.[/QUOTE]

Kyllä sinne hoitoon mennä tutustumaan ihan virka-aikana silloin kun muutkin lapset ovat hoidossa ja minä olisin pari päivää lapsen mukana siellä. :) Näin on monet kaveri ja sisko tehneet.

[QUOTE="vierailija";24305261]täällä ei kukaan ole niin hölmö et tulee pariksi päiväksi lapsen kanssa hoitoon. N,2h tutustuminen riittää.[/QUOTE]

Miksi se tekee ihmisestä hölmön?

[QUOTE="vierailija";24305261]täällä ei kukaan ole niin hölmö et tulee pariksi päiväksi lapsen kanssa hoitoon. N,2h tutustuminen riittää.[/QUOTE]

Mutta se parituntia voi olla useampana päivänä

Riippuu ihan lapsen iästä (ja toki luonteestakin) tuo tutustuminen. Sanotaan sellainen 3-v. jo sopeutuu helpommin silloin, kun ei se äiti ole siinä läsnä enää.

Eri asia tietysti se, että äiti itse haluaa kunnolla tutustua lapsen hoitopaikkaan. Mellä ainakin oli juuri näin, että olin tutustumassa itseni vuoksi, lapsi olisi jäänyt sinne heti mieluummiin itsekseen leikkimään lasten kanssa ja ajanut minut jo töihin... Mutta siis yksi päivä, puolikaskin, riittää siihen mainiosti.

Ja toisekseen, kyllä näitä asioita vain on ennakoitava. Vaikka hakea paikkaa turhaan liian aikaisin. Ja jos hakee viime tipassa, kannattaa laittaa se tarve alkamaan pari päivää ennen oikeaa tarvetta, että ehtii vielä nuo tutustumiset hoitaa ennen kuin oma härdelli alkaa.

Ja kolmanneksi, kuten jo joku sanoikin, ne koulun alkamisen eka päivät on aina jokseenkin höpön löpöä, et menetä mitään vaikka et silloin paikalla olisikaan. Mutta ilmoitat tietysti tilanteestasi koululle.