Kyllähän säikähin, että nyt tuli aivoverenvuoto, tulppa tjn.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Sirkkeli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Sirkkeli"

Vieras
Mutta ei taida olla. päähän tuli joku kohtauksenomainen, vasen puoli meni väsyneeksi ja vieläkin on vasen käsi kipee ja puutunut. Ja vasen jalka myös.
Vasemmalla puolen naamassa ja päässä tuntuu kans. Juu, en soittele vielä minnekään, koska yhden kerran olen käynyt päivystyksessä yöllä makoilemassa hyperventiloinnin takia. Ja se oli noloa sitten....

Ei tässä muuten mitään, mutta välttis kukaan ei huomaa moneen päivään mun delanneen, ja mulla on koira. Reppana kärsis pitkään.

keuhkoveritulppa mulla on ollut, ja syön aspirinia. Joka voi aiheuttaa vuotoa sitten. Muta olen kyllä tosi jumissakin päästä varpaisiin, ja varsinkin niska-hartiaseutu. Että arvaillen menee. Joku häiriö päässä kyllä oli.

En mä kehtoo lähtee.Otin rauhottavan, ja katson onko tässä taas panikoinnista suurin osa kyseessä. Ja sitten hieron niskaa, ja venyttelen. Kun ei kuitenkaan ole puhehäiriötä, näköhäiriötä, pahaaoloa, pääkipua(mitä nyt polttelee), niin en tosiaan kehtaa. Soitan sitten ambulanssin, jos pahenee.
Päivisin on ollut pää kipeä ja huipannut pahasti, ja olen ollut tosi väsynyt. Hengenahdistus ja ripuli tuli kans. Ne tulee aina. Oisko hyperventilointi ja paniikkipaska kyseessä... :D

Mut eiks vaan, että kun pystyn kirjoittamaankin näin, niin kaik johtuu vain siitä että olen sairaan jumissa. Ja se kohtaus päässä oli aivoverenkiertohäiriö. Vaaraton sellainen.Jos olis vakavampaa, olisin jo tipahtanut, tai olis näkyviä oireita?
Exä lupas soittaa aamulla, ja jos en vastaa, niin soittaa 112. Onneks lapsi on sillä...

[QUOTE="Sirkkeli";26639413]Mut eiks vaan, että kun pystyn kirjoittamaankin näin, niin kaik johtuu vain siitä että olen sairaan jumissa. Ja se kohtaus päässä oli aivoverenkiertohäiriö. Vaaraton sellainen.Jos olis vakavampaa, olisin jo tipahtanut, tai olis näkyviä oireita?
Exä lupas soittaa aamulla, ja jos en vastaa, niin soittaa 112. Onneks lapsi on sillä...[/QUOTE]

Jos jotain tapahtuu niin aamulla voi olla liian myöhäistä. Minä menisin näytille enkä yrittäisi uskotella, että johtuu jostain lihasjumista tms. Et menetä mitään käymällä päivystyksessä.. Kotiin jäämällä voit menettää pahimmillaan henkesi.

mulla on jännitysniska ja sillon kun se on oikeen pahan puutuu koko vasen puoli ja tuntuu tunnottomalta/voimattomalta. päässä vihloo ja on paineen tunnetta, huimaa, oksettaa jne.. edelleen oon hengissä vaikka joka kerta pelkäänkin tuota aivohalvausta/verenvuotoa... aina ovat päivystyksessä sanoneet että jos pystyn ite puhumaan kävelemään eikä suupieli tms roiku en ole halvaus potilas ja aivoverenvuoto kuulemma hyvin kivulias.

Sulla on lapsi ja koira, joista huolehtia! Mee käymään päivystyksessä, niin selviää että vaaratonta. Ei kannata tuudittautua ajatukseen että kaikki ok, jossei ole tutkittu.

mulla on jännitysniska ja sillon kun se on oikeen pahan puutuu koko vasen puoli ja tuntuu tunnottomalta/voimattomalta. päässä vihloo ja on paineen tunnetta, huimaa, oksettaa jne.. edelleen oon hengissä vaikka joka kerta pelkäänkin tuota aivohalvausta/verenvuotoa... aina ovat päivystyksessä sanoneet että jos pystyn ite puhumaan kävelemään eikä suupieli tms roiku en ole halvaus potilas ja aivoverenvuoto kuulemma hyvin kivulias.

No kun mullakin on jännitysniska. Tosi paha sellainen, suorastaan invalidisoiva. Se vaan, kun on ollut tuo veritulppa ja syö aspirinia, niin tulppa sekä aivoverenvuoto on kummatkin varteenotettavia vaihtoehtoja. Ja sen takia sitten panikoin.

Mutta yritän juuri järkeistää, että tämä on niskasta. Koska ei ole noita tyypillisiä oireita. Olen todella jumissa koko kropasta. Jalkapohjatkin vat olleet pitkään kipeät. Eli päästä varpaisiin jumissa, mutta aina säikäyttää. Kun se on vasen puoli, mikä tuntuu pahalta.

Ei se haittaa jos kuolen, kunhan koira ei jää pitkäksi aikaa yksin. Se on vain huolena. Henki sais mennä noin muuten...

[QUOTE="Sirkkeli";26639426]No kun mullakin on jännitysniska. Tosi paha sellainen, suorastaan invalidisoiva. Se vaan, kun on ollut tuo veritulppa ja syö aspirinia, niin tulppa sekä aivoverenvuoto on kummatkin varteenotettavia vaihtoehtoja. Ja sen takia sitten panikoin.

Mutta yritän juuri järkeistää, että tämä on niskasta. Koska ei ole noita tyypillisiä oireita. Olen todella jumissa koko kropasta. Jalkapohjatkin vat olleet pitkään kipeät. Eli päästä varpaisiin jumissa, mutta aina säikäyttää. Kun se on vasen puoli, mikä tuntuu pahalta.

Ei se haittaa jos kuolen, kunhan koira ei jää pitkäksi aikaa yksin. Se on vain huolena. Henki sais mennä noin muuten...[/QUOTE]

Ja kuka koirasta pitää jatkossa huolen? Oletko masentunut?

Alkuperäinen kirjoittaja en ole lääkäri;26639424:
Sulla on lapsi ja koira, joista huolehtia! Mee käymään päivystyksessä, niin selviää että vaaratonta. Ei kannata tuudittautua ajatukseen että kaikki ok, jossei ole tutkittu.

En mä mene, kun ei ole pääkipua yms. Taisin panikoida. Se rauhottava paransi oloa, ja nyt venyttelen. Mulla on kauheat muljut niskassa, korvan takana yms. Ei ihme jos ei veri kulje päähän niin kuin pitäs...

Pakko ensimmäistä kertaa kommentoida tälle pastalle, kun valittelin samantyylisiä oireita toisaalla ja kaveri kysy olinko alottanu tämän ketjun. About nuihin ketjun alotusaikoihin tuntu tuossa vasemman korvan yläpuolella niinku päässä olis tapahtunu "jotain" ja sit vasen puoli kasvoista meni ihan kuumaksi, niinku punastuessa, mut toinen puoli ihan normaali. Testasin sit tota hymyilytestiä ni ihan normaalisti pystyy hymyileen mut hymyillessä tuntee miten ne vasemman puolen kasvolihakset "nykii". Aloin sit googlettaan just jotain aivoveritulppia ja -verenvuotoja ja tuntu kyl et ei nukkumisesta kyl tuu yhtään mitään siinä mielentilassa. Juttelin sit yhden lääkärikaverin kans joka meinas et se johtuu migreenistä jota mulla on joskus (jonka uskon johtuvan juuri nuista hartioista) ja käski lääkäriin jos ei enää pysty hymyileen kunnolla.

Ja pakko vielä lisätä, mullaki tuli toi paniikkipaska :D

Yhteistyössä