Kyllästynyt

• Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Tilanteeni on vähän hankala. Sain lukion jälkeen ensimäisen lapseni ja heti perään toisen. Olen nyt kotona lasteni kanssa ja viihdyn hyvin, mutta välillä kaipaisin jotakin muuta. Olisi kiva osata jotaki, jos ois joku ammatti voisin mennä töihin.
Onko mahdollista opiskella kotona? Miten se käytännössä toimisi? Onko täällä ketään kuka tietäisi, kokemuksia? Sairaanhoito olisi se "mun juttu" mistä olisin kiinnostunut. Kiitos jos kerkeäisitte vastata mulle!

valitettavasti
Sairaanhoito ei onnistu etäopiskeluna, koska siellä on lähes täydellinen läsnäolopakko ja harjotteluita kentällä paljon. Ala on myös hyvin raskas tänä päivänä, suosittelisin harkitsemaan vielä.

aikuisopiskelijaksi ammattikorkeaan
mene ammattikorkeakouluun aikuispuolelle eli iltalinjalle opiskelemaan. Ei ole läsnäolopakkoa ainakaan tradenomi puolella eikä tietääkseni restonomi ja tekniikan puolellakaan. Itse opiskelen aikuispuolella, luentoja on ma-to iltoina klo 17.30-20.30 ja opintotuen saa samallalailla kuin päiväpuolellakin.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Jos teet pikkuhiljaa jotain, olet kotona ja opiskelet hitaalla tempolla. Minä teen nyt niin.
sitä minäkin haluaisin, mutta en tiedä mitä ammattia voisin opiskella etäopiskeluna. Onko netissä mitään tietoa? linnkiä?

jos on kone kotona niin voit suorittaa vaikka koko lukion etänä. Lisäks on paljon verkkokursseja joita voit suorittaa täysin verkossa.
Ota kuuklettamalla vaan hakusanaksi verkko-opinnot, verkkokurssit tai vastaava niin valinnanvaraa on kyllä ;) mm psykologian kursseja on mahdollista suorittaa täysin verkossa. lähihoitajan tai sairaanhoitajan kursseja ei, sillä koulutus sisältää sellaisia osioita joita on täysin mahdoton oppia ja opettaa verkkokursseilla

Rukoilijasirkka
Olet lasten kanssa siihen asti, kun tuntuu hyvältä ja sitten menet sairaanhoitajakouluun.
Nykyäänhän ihmiset opiskelee vaikka nelikymppisenäkin, eli ei ikinä ole liian myöhäistä siihen.

ap
Haluan olla lasten kanssa kotona ja viihdyn hyvin, mutta opiskelu kiinnostaa hirveästi. Täytyy tutkia tarkemmin mitä mahdollisuuksia minulla on... tuntuu että kaikki aikaisempi opiskelu alkaa kulua hukkaan, unohtumaan. Haluan tehdä jotakin järkevää mikä vie eteenpäin. Kiitos paljon vastauksista, nyt menen taas hoitamaan lapsia :) Lisää vinkkejä ja ideoita saa kyllä laittaa

ap
olen nyt selaillut vähän eri nettisivuja mutta tuntuu että en oikein saa mitään selkoa missä voi opiskella ja MITÄ?! Voiko netin kautta saada oikean AMMATIN ja miten? Vastatkaa kiltit, koska tämä tosiaan kiinnostaisi kauheasti..

Sen tiedän, että etäopintoihin ei voi saada opintotukea.(piste.olen yrittänyt ja yrittänyt)

Itse opiskelen ympäristötieteilijäksi englantilaisen yliopiston kautta, ja suurin osa yliopistoista Suomessakin tarjoaa etäopintoja- kannattaa vaan tutkia... muuten en kyllä tiedä yhtään.

Joka tapauksessa, minulle kotona opiskelu sopii täydellisesti ja on hurja kivaa ja mielenkiintoista, suosittelen lämmöllä :)

*
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Haluan olla lasten kanssa kotona ja viihdyn hyvin, mutta opiskelu kiinnostaa hirveästi. Täytyy tutkia tarkemmin mitä mahdollisuuksia minulla on... tuntuu että kaikki aikaisempi opiskelu alkaa kulua hukkaan, unohtumaan. Haluan tehdä jotakin järkevää mikä vie eteenpäin. Kiitos paljon vastauksista, nyt menen taas hoitamaan lapsia :) Lisää vinkkejä ja ideoita saa kyllä laittaa
Itse olen suorittanut avoimen kautta psykologian approbaturin ja cumun etänä. Ne tosin maksavat aika paljon. Katso vaikka Turun avoin yliopisto jos kiinnostaa. Enpä tiedä saako netin kautta mitään AMMATTIA opiskeltua, ja tuskin se kovin arvostettu työnantajien silmissä olisikaan.

Yhteistyössä