Todellakin, mä uskon että nuoremmat sukupolvet muuttavat tän arvoasetelman. Meillä neljä tyttöä ja suhtautuminen on ollut molempien vanhempien puolelta ihan ok. Tosin oma äitini on kyllä aina mun mielestäni jotenkin arvostanut poikia enemmän, esim. mun veljeäni. Samoin isäni äiti, vaikka me kyllä läheisiä hänen kanssa ollaankin. Sen olen kuitenkin huomannut, että toi mun isänäiti ei ole koskaan mitään pahaa mun tyttäristäni sanonut, päin vastoin. Että asiat tosiaan voi muuttua. =)Alkuperäinen kirjoittaja niin:Tätä ketjua sen enämpää lukematta, olen sitä mieltä, että noi raha jutut on aika pieniä ja maallisia. Ja sisko kai ei ole huomannut että mummo tyttöä syrjisi. Kannattaa unohtaa, eikä jäädä vellomaan asiaan sen enempää. Ihmisillä on ne arvot joihin heidät on kasvatettu, uudet sukupolvet ne muuttaa, jos muuttaa.
Mutta luulen että tässä isompi juttu onkin se, että jos se näkyy muutenkin siinä miten lapsenlapsia kohdellaan. Kyllä lapset tollasia juttuja aistii, jos huomaavat, että mummille toinen onkin arvokkaampi. Mitä sellainen tekee lapsen itsetunnolle? No onneksi vanhemmat voi kuitenkin osottaa, että tyttö on yhtä arvokas, jos isovanhemmat eivät sitä ymmärrä.Alkuperäinen kirjoittaja niin:Tätä ketjua sen enämpää lukematta, olen sitä mieltä, että noi raha jutut on aika pieniä ja maallisia. Ja sisko kai ei ole huomannut että mummo tyttöä syrjisi. Kannattaa unohtaa, eikä jäädä vellomaan asiaan sen enempää. Ihmisillä on ne arvot joihin heidät on kasvatettu, uudet sukupolvet ne muuttaa, jos muuttaa.