Kylläpä itsetuntoa hivelee kun en päässyt lehtimyyjäksi!

Naurattaa ja itkettää kun sain just sähköpostia Sanoma Magazinelta että "kiitos, mutta ei kiitos tällä kertaa" kun hain siellä avoinna olevaa lehtimyyjän paikkaa.

Oikein kiva, luulin että pääsen edes haastatteluun!

Kyllä osaa masentaa, en löydä varmaan ikinä töitä :headwall:
 
Joo, sama täällä. Lehtimyyjäksi en ole vielä yrittänyt, lähes kaikkea muuta kyllä. Sen muutaman kerran kun olen päässyt haastatteluun, oon tyrinyt kaiken kertomalla että mulla on lapsia. Sitten kysytään kuinka monta, silmät kasvavat lautasiksi, ihmetellään ja hämmästellään miten mun aika riittää mihinkään, luvataan ottaa yhteyttä, eikä sitten kuitenkaan oteta. |O
 
Olen ihan perussuomalainen niin mieleltäni kuin kieleltäni ja vielä nimeltänikin.

Ja ihan hakemuksen perusteella mut hylkäsivät. Oli kuulemma sähköpostin mukaan ollut paljon hakijoita. Ja sen kyllä uskonkin kun täällä päin ei hirveästi ole töitä tarjolla ja siinä paikassa oli takuukuukausipalkkakin melkein 1600e. Se on mun mielestä lehtimyyjälle aika hyvä.
 
vieras
Mä luulin että kuka tahansa melkein pääsee lehtimyyjäksi :/ Ei pahalla missään tapauksessa, hienoa että tuohonkin hommaan lähtisit! Älä lannistu, on niitä muitakin lehtitaloja :)
 
vieraana
Alkuperäinen kirjoittaja Mulju:
Olen ihan perussuomalainen niin mieleltäni kuin kieleltäni ja vielä nimeltänikin.

Ja ihan hakemuksen perusteella mut hylkäsivät. Oli kuulemma sähköpostin mukaan ollut paljon hakijoita. Ja sen kyllä uskonkin kun täällä päin ei hirveästi ole töitä tarjolla ja siinä paikassa oli takuukuukausipalkkakin melkein 1600e. Se on mun mielestä lehtimyyjälle aika hyvä.

piist; toi takuupalkka ei ikinä pidä paikkaansa, lohduttaudu sillä :) tai sit saat tehä TOOOSI paljon töitä.
 
vieras
Toi on totta ettei noi luvatut palkkaukset pidä paikkaansa. Ite hain justiin puhelinmyyntiin ja haastattelussa kävi ilmi että jos ei tule tarpeeksi tulosta/tunti, ei tule tuntipalkkaakaan :eek: Miten tuohon uskaltaa alkaa?! Ja kuitenkin on pakko :/
 
No tasokkaassa paikassa lehtimyyjä tarvii paljon asennetta ja puheliaisuutta. Lehtimyyntipaikkoihin haetaan melki aina puhelimitse, koska ne juuri nimenomaa katsovat tarkasti puhelimessa puhumista. Eli soitto puhelimitse ja sen jälkeen kirjallinen haku. Pelkällä kirjallisella haulla tuskin ottavat jos ei ole pulaa hakijoista tai huonoja noi muut hakijat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi on totta ettei noi luvatut palkkaukset pidä paikkaansa. Ite hain justiin puhelinmyyntiin ja haastattelussa kävi ilmi että jos ei tule tarpeeksi tulosta/tunti, ei tule tuntipalkkaakaan :eek: Miten tuohon uskaltaa alkaa?! Ja kuitenkin on pakko :/
Älä ala tuohon. Kysyppäs onko työntekijällä oikeuksia mm. sairauspäivärahaan yms. Jos eivät välitä työntekijän oikeuksista. Älä mene!

Hyvän firman tunnistaa siitä, että saa aina palkan, vaikkei onnistu myymään. Tämä takaa myös sen, että myynnit nousee, koska ei ole "pakko" myydä. Näin myös se tunne välittyy asiakkaalle, ettei toinen väkisen tuputa.

*ollut kauan puh.myyjänä joskus vuonna käpy*
 
vieras
No mä hain joskus monta vuotta sitten työpaikkaan, joka oli ilmoituksen mukaan "varainhankintaa WWF:lle".

Meille pidettiin ensin koulutus, palkattuja oli noin kymmenen. Sitten sanottiin, että ekana iltana kaikkien pitää harjoitukseksi soittaa lehtimyyntiä, ja vasta sitten pääsee tekemään sitä WWF:n hommaa. Sitten sieltä venytettiin ja venytettiin, että ei kun tää viikko lehtimyyntiä ja sitten WWF:ää ja niin edelleen. Mä ilmoitin, että jos mut palkattiin soittamaan WWF:n jäsenhankintaan, niin mä en ala soittelemaan jotain lehtimyyntiä, että lähden jos työ ei ole sitä mitä sen piti olla. Mut siirrettiin siihen varainhankintaan, ja pari muutakin mutta valtaosa jätettiin myymään niitä erilaisia lehtiä, vaikka nekin oli palkattu samaan hommaan kuin minä. Työnantaja ei siis ollut WWF, vaan eräs telemarkkinointifirma jolle WWF oli monen muun ohessa tän antanut.

 
kokeillut
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi on totta ettei noi luvatut palkkaukset pidä paikkaansa. Ite hain justiin puhelinmyyntiin ja haastattelussa kävi ilmi että jos ei tule tarpeeksi tulosta/tunti, ei tule tuntipalkkaakaan :eek: Miten tuohon uskaltaa alkaa?! Ja kuitenkin on pakko :/
Uskaltaa aina kokeilla ja katsoa eka viikkoa. Sitten laskea paljonko palkkaa tulis kuukaudelta.
Lopettaa jos on liian vähän.
 
kokeillut vuoden.
Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toi on totta ettei noi luvatut palkkaukset pidä paikkaansa. Ite hain justiin puhelinmyyntiin ja haastattelussa kävi ilmi että jos ei tule tarpeeksi tulosta/tunti, ei tule tuntipalkkaakaan :eek: Miten tuohon uskaltaa alkaa?! Ja kuitenkin on pakko :/
Älä ala tuohon. Kysyppäs onko työntekijällä oikeuksia mm. sairauspäivärahaan yms. Jos eivät välitä työntekijän oikeuksista. Älä mene!

Hyvän firman tunnistaa siitä, että saa aina palkan, vaikkei onnistu myymään. Tämä takaa myös sen, että myynnit nousee, koska ei ole "pakko" myydä. Näin myös se tunne välittyy asiakkaalle, ettei toinen väkisen tuputa.

*ollut kauan puh.myyjänä joskus vuonna käpy*
Ei meillä ainakaan tule palkkaa jos ei tule tulosta.
Monilla palkka 2300 euroa kuussa kun joillakin 150 kuussa kuussa. Osa tekee 12h päivittäin ja osa 6h päiviä ja saa myytyä yhden tai kaksi.
Miksi työnantaja maksaisi enempää jollei kannata työpaikalle?
 
Meillä takuupalkka taisi olla 5?/tunti. Ja kun työvuorot oli 4 tuntia niin parikymppiä illassa oli se minkä sai vaikkei myynyt mitään. Vaan harvemmin sitä tarvitsi takuupalkalle jäädä. En tosin myynyt lehtiä vaan kirjakerhojäsenyyksiä.

Meillä oli myös usein tuplaprovikoita ja muita bonuksia, joten välillä sai todella hyvinkin rahaa. Minun paras iltani oli 120? neljän tunnin työstä.
 

Yhteistyössä