Kylläpä anoppi teki reilusti!!!

  • Viestiketjun aloittaja "Tiutau"
  • Ensimmäinen viesti
"Tiutau"
Kysyimme miehen kanssa olisiko anopin mahdollista viedä lapset erääseen eläintarhaan/ulkopuistoon, anoppi lupasi harkita asiaa ja sanoi sen luultavasti onnistuvan. Myöhemmin ilmoitti että voi viedä lapset mutta "Kalle" (serkku) tulee sitten mukaan kun oli jäänyt koulun kevätretkestä pois kun oli ollut kipeä. Tämä oli tietenkin ihan ok ja lapset innostuivat reissusta mummin kanssa ja serkun mukaan tulosta. Tällä viikolla oli tarkoitus heidän reissu tehdä, mutta tämä kallen äiti ei tiennyt milloin sopii kallen tulla mukaa, kerroin että olisi hyvä tietää päivä mahdollisimman pian jotta voin ilmoittaa päiväkotiin poissaolon ja että viikolla on pari tärkeää menoa. Maanantaina laitoin anopille viestin menoista ja että ke toisella lapsellani 11-12 tärkeä fysioterapia käynti mutta muuten periaatteessa voin päiviin vaikuttaa. Eilen tuli häneltä soitto että hän saisi ystävänsä sinne seuraksi jottei tarvitse olla vain lasten kanssa ja kalle pääsee myös huomenna, eli voisinko siirtää lapsen fysioterapiaa. Vastasin että en voi kun aikoja muutenkin vaikea saada ja tämä aika saatu jo 2kk sitten sekä käynnillä saadaan maksusitoumus tukipohjallisiin. Sitten hän kysyi voiko toinen lapsista tulla. Vastasin että ei voi, koska molemmat ovat reissua odottaneet ja ei toista voi jättää pois reissusta sen takia että hänellä on pakollinen ns. tylsä meno. Eriasia olisi jos toinen meno olisi ollut jokin kiva ja halunut sinne mieluummin mennä. No nyt tilanne on se että meidän lapset jäi reissusta ja kalle pääsi mummin mukaan. Kuinka voikin olla noin kusipää!!
 
"Jaana"
Jos teillä on menoa klo 11-12, niin onhan siinä päivää jäljellä.

Menevät sen jälkeen kun lapsesi pääsee sieltä tai jos haluavat jo kymmeneltä mennä, niin vie
lapset sinne puistoon mummolle kahdentoista jälkeen
 
  • Tykkää
Reactions: moona81
Minun mielestäni oli kyllä epäreilua sanoivat muut ihan mitä tahansa :(. Kyllä sille "Kallelle" varmasti olisi joku toinenkin päivä käynyt, mutta jos mummon kaverille ei käynyt... Tai sitten mummo halusi pelata ainakin toisen teidän lapsista reissusta pois :(
 
"Muuan"
Minunkin mielestäni TODELLA epäreilua käytöstä mummolta.
Jos hän oli alunperin aikoinut viedä lapset puistoon yksin, niin miksi ihmeessä tuo tuttava piti saada ehdottomasti mukaan...

Kuulostaa siltä, että 'suosikkipoika' Kallen puistoon pääsy oli nyt tärkeintä, vaikka idea lähdöstä oli sinun ja lastesi...

Typerää käytöstä..
 
Ja tääää
Ja tää on ikävää, koska kyseessä on anoppi. Aikataulut ei sopinu, ole iloinen että tarjoutui edes käyttämään lapsia reissussa! Kiittämätöntä porukkaa!
 
"Tiutau"
Taustalla tässä on paljon kaikenlaista esim. nyt pyydettiin ensimmäistä kertaa että veisikö mummi meidän lapset jonnekkin, aikaisemmin eivät ole vieneet mihinkään, eikä olla pyydetty edes. Kalle ja muut serkut ovat kyllä hänen kanssa käyneet reissuissa muutamia kertoja. Olemme koittaneet käyttää mahdollisimman vähän heitä lastenhoito apunakin, kun anoppi aina valittaa muista serkuista kuinka raskasta heitä on hoitaa ja tuokin ne välillä meille leikkimään, jotta saa helpotusta kun hänellä serkkujen hoitoa. Muut serkut siis (tämä kalle 8v, muut 7v ja 10v) jo "isoja" eli ei mitään kantamisia tms. enää. Omatkin lapset 5v ja 9v, eli eivät vaikea hoitoisia hekään.

Paikka aukeaa klo 10 ja he eivät voi mennä myöhemmin koska yämä isoäidin ystävä lähtee klo 15, eikä mummi näemmä voi jäädä keskenään lasten kanssa ilman aikuista seuraa muutamaksi tunniksi. Itse en voi viedä, koska olen vuodelevossa ä-polin toimesta ja siksi pyysimmekin josko mummi voisi viedä meidän muksut nyt tänä kesänä ko paikkaan.

Eli itsekkin otan kyllä ihan vittuiluna tuon että olemme kysyneet onnistuuko tämä ja nyt sitten pääseekin vain kalle. Turha anopin odottaa enää mitään apua multa mihinkään!
 
Piipaaa
Mulla kans anoppi, joka suosii yhtä lasta eli meidän tyttöä. Se pääsee yökylään, mutta pikkuveli ei niinkään. Lupasi ottaa noi kesällä hoitoon, otti vain toisen yhdeks yöksi. Sillon kun meillä ei ollut lapsia, hän tietty hoiti mieheni siskon lapsia, ja ovat päässeet sinne enemmän yhdessä yökylään. Anopit on ärsyttäviä. Ainiin, saattaa myös tulla meille kylään ja alkaa raivoamaan jotain omia asioita kovaan ääneen.
Kunpa mulla olis joskus kanttia sanoa Sille takaa
 
"Tiutau"
Ja lisäyksenä vielä että tämä kallen äiti (miehen veljen ex) tekee aina tuota että voi sanoa vaikka päivää ennen että huomenna on sovittava jokin asia tai sitten saattaa vaikka tuntia ennen perua sovitut tapaamiset yms. Anoppi kyllä silti hyppii tämän päähänpistojen mukaan. (Ei antanut isovanhempien eikä lapsen isän nähdä lasta eron jälkeen yms..)

Ja tätä ystävää tarvitsee vain paikanpäälle juoruilemaan, ei siis avuksi jolloin ymmärtäisin ystävän tärkeyden.
 
"vieras"
Todella ikävää lapsille!
Onhan se pettymyksiin hyvä elämässä oppia, mutta silti ikävä antaa kuspään mallia lapsille.

Se on sitten oltava ok, että anopin ollessa vanhainkodissa nämä aikuisiksi kasvaneet lupaavat että "Joo, viedään sut ja yks toinen mummo ajelulle ja vähän kahvittelemaan kun oot sitä toivonu". "Hups, sulla on just tuona päivänä tunnin fysioterapia, no me viedään Esteri vaan sitten!"

En siis kannata lapsellista kostoa, mutta mitähän olis anoppi tästä versiosta mieltä?
 
"Tiutau"
10: juu, tämäkin pyytelee kyllä apua multa sekä pojaltansa ja ollaan autettu tottakai. Lisäksi hänkin soittelee ja tulee käymään ja juttelee kuinka kävi siellä ja täällä panemassa miehiä ja mitä uusia reissuja on tiedossa. Appea aina haukkuu (ovat siis naimisissa vaikka tämä anopin touhu on ilmeisen julkista..) vaikka appi on hyvä tyyppi ja tasavertainen. Lisäksi saattaa sopia lastenhoitoja ja lähteä itse laivalle tai vastaavaa, kun kyllä appi sitten hoitaa..
 
"Tiutau"
Mies lupasi lapset viikonloppuna viedä kun töistä vapaata ja toiset isovanhemmat (siis mun vanhemmat) lupasivat myös viedä lapset ko paikkaan, eli pääsevät nyt onneksi sinne. Anopille en kostamaan lähde, mutta en kyllä enää häntäkään lähde auttelemaan enää, pyytäköön vaikka tätä Kallen äitiä. En olisi kyllä uskonut että hän voi olla näin epäreilu, vaikka montaa asiaa olenkin hänen toimissaan ihmetellyt itsekseni. Ihan hyvissä väleissäkin ollaan pysytty, mutta nyt taidan sanoa mielipiteeni asiasta!!
 
Suku on pahin
Onko jollain palstalaisella positiivisiakin kokemuksia anopista?
Ainakin minulla ovat realisoituneet lähes kaikki stereotyyppiset mielikuvat hirveästä anopista.
Jos vähän pollalogiaa harrastaisi, niin aika usein anopin v****maisuus taitaa juontaa juurensa siitä, että hänet on syrjäytetty poikansa elämän tärkeimmäin naisen pallilta.
 
"vieras"
No ne on niitä alkuhuuman ongelmia nämä rasittavat anopit, minun anoppini on nyt erittäin mukava ja sopuisa, olenhan häntä kasvattanut tavoilleni jo vuodesta 1990. Vuosituhannen vaihteessa meillä käytiin isoimmat kärhämät, silloin ei vielä tosin ollut meillä lapsia, mutta kaikesta muusta.
 
Kauhee!
Olipa typerästi tehty mummon osalta! Luulisi mummon tietävän että lapset odottaa tollasia reissuja kuin kuuta nousevaa! En ottaisi mummoon mitään yhteyttä pitkään aikaan. Olkoon sitten ilman lapsenlapsia jos tuttava on tärkeempi :)
 
"Tiutau"
Kyse ei nyt ollut pelkästään anopista vaan ihan siitä kuinka paskamaisesti toimi lapsia kohtaan! Ihan yhtä vihainen olisin omalle äidilleni jos hän kohtelisi lapsiani tällä tavalla. Ja paskamaisena temppuna pitäisin tätä myös silloin, jos serkut olisi luvattu viedä johonkin ja yhtäkkiä vietäisiinkin vain minun lapseni.
 

Yhteistyössä