Kyllä teidän täytyy opettaa teidän lapsillenne, että

kaupassa pitää jättää maksuvuorossa olevalle asiakkaalle asiointirauha! Ei siihen kylkeen voi tulla pällistelemään, kun toinen näpyttelee tunnuslukuaan sirukortilla maksaessa! Kyllä teidän on osattava seistä vähintään puoli metriä - mieluiten metrin etäisyydellä molemmista päistä. Ettehän te pankkiautomaatillakaan mene niskan yli pälyilemään toisen tilitietoja?!
 
Joku voi opettaa aikuisillekin..:D Olin yks kerta lähikaupassa just näpyttelemässä sitä tunnunslukua, ni joku äijä änkes siihen kylkeen kiinni (kirjaimelisesti!), kun piti saada veikkaus vetämään... Ei voinu kahta sekuntia odottaa kiltisti..:D
 
..
No eikö se hidastais enemmän kassajonoa, jos se lapsi pyöris kaupanpuolella ja sitä täytyis sitten lähtee hakemaan sieltä, kun pitäis alkaa pakkaamaan?

Ei sun ole pakko näyttää sitä tunnuslukua niille lapsille ku näppäät sitä, aivoja sää käyttää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24326514:
Jo on taas argumentti. Miksi sun lapsen täytyy ylipäätään pyöriä siinä kassalla maksajan paikalla, jos ei se ole maksamassa mun ostoksia??
Kyllä minä ainakin olen antanut lasteni mennä kaupassa jo kassan taakse odottamaan vaikka edellinen olisikin vielä maksamassa. Joskus jopa saattavat tulla takaisin luokseni. Sinä tietysti epäilet että ovat sinun tunnuslukuasi vakoilemassa kun kulkevat siitä ohi.
 
Samaa mieltä Björnin kanssa, kyllä voisi sen verran lapsistaan huolehtia etteivät he tunkisi toisen ihoon kiinni kun tämä maksaa ostoksiaan.

Toinen opettamisen arvoinen asia voisi olla se, että kaupassa annetaan myös pakkaamisrauha, eikä kiipeillä niille "kassitasoille" kassojen päädyssä siten ettei toinen pääse lähellekään ostoksiaan ellei pyydä lapsia siirtymään sivummalle - saaden tottakai lasten äidiltä paheksuvan katseen. Parhaimmassa tapauksessa nämä mussukat vielä lisäksi lääppii toisten ostoksia.
 
jaruttelija
Harva aikuinenkaan osaa jättää hajurakoa maksamisvuorossa olevalle tai pankkiautomaatilla asioivalle. Ja samat ihmiset ajavat hanurissa kiinni tuolla maanteillä, vaikka ajaisitkin itse reippaasti. Eikä sekään nopeuta matkaa, usein päinvastoin.
 
Kyllä minä ainakin olen antanut lasteni mennä kaupassa jo kassan taakse odottamaan vaikka edellinen olisikin vielä maksamassa. Joskus jopa saattavat tulla takaisin luokseni. Sinä tietysti epäilet että ovat sinun tunnuslukuasi vakoilemassa kun kulkevat siitä ohi.
Menkööt vaikka kilometrin päähän kassan päädystä, mutta ei siinä maksajan paikalla tarvitse pyöriä silloin kun siinä on edellinen tai seuraava asiakas maksamassa! Äly hoi!
 
No eikö se hidastais enemmän kassajonoa, jos se lapsi pyöris kaupanpuolella ja sitä täytyis sitten lähtee hakemaan sieltä, kun pitäis alkaa pakkaamaan?

Ei sun ole pakko näyttää sitä tunnuslukua niille lapsille ku näppäät sitä, aivoja sää käyttää.
Jos ainoa paikka, josta sun lapsi ei lähde vaeltelemaan, on maksajan paikalla, niin kyllä sun täytyy vähän miettiä kasvatustasi uudestaan, ja pitää vaikka kädestä kiinni.
 
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24326441:
kaupassa pitää jättää maksuvuorossa olevalle asiakkaalle asiointirauha! Ei siihen kylkeen voi tulla pällistelemään, kun toinen näpyttelee tunnuslukuaan sirukortilla maksaessa! Kyllä teidän on osattava seistä vähintään puoli metriä - mieluiten metrin etäisyydellä molemmista päistä. Ettehän te pankkiautomaatillakaan mene niskan yli pälyilemään toisen tilitietoja?!
Samaa mieltä, mutta enemmän mua ärsyttää ne mummot jotka tökkii ostoskärryllään selkään, että maksaja jo häipyisi hänen tieltään. Yleensä käännyn mulkoilemaan tökkijää niin pitkäksi aikaa että hän siirtää kärryn pois.
 
"Eräs"
Samaa mieltä Björnin kanssa, kyllä voisi sen verran lapsistaan huolehtia etteivät he tunkisi toisen ihoon kiinni kun tämä maksaa ostoksiaan.

Toinen opettamisen arvoinen asia voisi olla se, että kaupassa annetaan myös pakkaamisrauha, eikä kiipeillä niille "kassitasoille" kassojen päädyssä siten ettei toinen pääse lähellekään ostoksiaan ellei pyydä lapsia siirtymään sivummalle - saaden tottakai lasten äidiltä paheksuvan katseen. Parhaimmassa tapauksessa nämä mussukat vielä lisäksi lääppii toisten ostoksia.
Oma kokemukseni: Pakkaan päädyssä ostoksiani. Viereeni tunkee n. 4-v. poika, jonka isä odottaa kassajonon loppupäässä. Lapsi yrittää tunkea minua pois ja toteaa " siirry siitä ämmä". Jäin niin pahasti suu auki, etten saanut sanotuksi mitään.
Tosin en varmaankaan olisi voinut mitään sanoa, ettei kommenttini olisi ollut leimaamista.
 
Harva aikuinenkaan osaa jättää hajurakoa maksamisvuorossa olevalle tai pankkiautomaatilla asioivalle. Ja samat ihmiset ajavat hanurissa kiinni tuolla maanteillä, vaikka ajaisitkin itse reippaasti. Eikä sekään nopeuta matkaa, usein päinvastoin.
Menee offtopiciksi, mutta itse olen niin kettumainen että hidastan vauhtiani jos joku on perseessä kiinni. Ajan sittem vaikka 70 satasen alueella. Tulee turvallisempi olokin kun ne vetävät jossain vaiheessa ohitse. :)
 

Yhteistyössä