Kyllä sillä lapsellakin on oikeus olla siellä kauppakeskuksessa.

Olen alkanut harjottelemaan lapselle elämää ilman rattaista (2v. 4kk). Eli mennään kaupassa niin kuin aikuinen ja kyllähän se voi monen tiellä olla, kun siellä vedettävän ostoskorin kannssa mennään (lapsi saa vetää). Pitääkö sitä katsoa pahalla? Miten kiire teillä oikeasti on?
Jos en tässä vaiheessä tätä opeta niin millon? Miksi kaupassa ei saisi lapset osallistua ostosten keräilyyn? Onko parempi, että se köytetään rattaisiin versus opetataan jo varhain mitä kaupassa tehdään?
Joo, voidaan olla vähän tiellä, mitä sitten? Niin voi olla vammainen tai pyörätuolikin, mitä sitten?
 
LaMamanMorbid
Kuka nyt sitäkin jaksaa katsoa pahalla...? Ja oikeesti, ei kai se sun ongelmas ole? Mitä noista asennevammasista nyt kannattaa välittää. Voisko olla, etteivät katsoneet edes pahalla..kunhan katsoivat?
 
Pin
Ei mulla ole mikään kiire. En ole edes niitä, jotka menevät kauppaan kiukuttelemaan jonoista. Pienen taapertajan nähdessäni todennäköisesti hymyilisin tai ehkä kommentoisinkin jotain mukavia. Jos siis huomaisin, tuppaan olemaan vähän omissa maailmoissa yksin liikenteessä...
 
Äitimamuliini
Olen alkanut harjottelemaan lapselle elämää ilman rattaista (2v. 4kk). Eli mennään kaupassa niin kuin aikuinen ja kyllähän se voi monen tiellä olla, kun siellä vedettävän ostoskorin kannssa mennään (lapsi saa vetää). Pitääkö sitä katsoa pahalla? Miten kiire teillä oikeasti on?
Jos en tässä vaiheessä tätä opeta niin millon? Miksi kaupassa ei saisi lapset osallistua ostosten keräilyyn? Onko parempi, että se köytetään rattaisiin versus opetataan jo varhain mitä kaupassa tehdään?
Joo, voidaan olla vähän tiellä, mitä sitten? Niin voi olla vammainen tai pyörätuolikin, mitä sitten?
Joo, olet oikeassa. Koko yhteiskuntamme pyörii Sinun ja Lapsesi ehdoilla.
Kiitämme ja kumarramme, toivottavasti emme ole tiellänne.
 
"Siru"
En ole ajatellutkaan että meitä katsottaisi pahalla. 2v5kk auttelee usein ostosten tekemisessä. Helpointa on itselle jos suostuu istumaan autokärryssä, mutta siinäkin on omat juttunsa, kääntyy kuin kivi asvaltilla. Että sori, siitäkin etten saa kärryä ketterästi aina pois kaikkien tieltä.

Sori, leikisti pahoillamme kaikest, ymmärretään et jengi suuttuu ihan aiheest!
 
v.ieras
Vähän samaa pohdin.
Kun en 2-vuotiasta voi kotiinkaan jättää, niin kaupassa kulkee mukana työntäen pikkukärryä. Ja kulkee niiden kanssa nätisti.
Silti tänään vanhempi naisihminen tuhahti mulle, että voisko TOI mennä noiden kärryjensä kanssa muualle häiritsemästä :(
 
Anna mennä vaan :). Tommoset pienet apurit on vain iloa silmälle ja korvalle, ainakin mulle :). Aina on kiva seurata, kun pieni tekee ja yrittää ja samalla kujertaa omia juttujaan.

Ja mitä tulee sitten tähän jyrmy- kurttuotsa- väkeen, niin niitähän riittää joka paikkaa ja aikaan. Älä välitä niin ollenkaan :hug: - tasan tarkkaan otatte vaan sen oman paikkanne ja tilanne ja aikanne :)
 
Ei näin
Ei tuonkokoisen pikkulapsen todellakaan tarvitse eikä ole mitään asiaa opetella eli leikkiä ostosten keräilyä kaupassa jossa muut ihmiset joutuvat myös asioimaan samaan aikaan. Osalla saattaa olla oikeasti kiire suorittaa ostoksensa, toisin kuin sossuäidillä tai mammalomalla yhteiskunnan tuella öllöttelevällä, eikä se kauppa tai ostoskeskus ole mikään pikkulasten puuha-alue. Uskomatonta miten niin monet mammat kuvittelevat että kun se ikioma panopokaali on mukana niin on oikeutus tehdä missä vain ja lähes mitä vain vaikka siitä aiheutuisi muille ihmisille haittaa. Koska lapsi. Ja sitten vielä närkästytään jos joku uskaltaa edes vilkaista paheksuvasti. Ja tottakai sen jälkeen tullaan mammapalstalle hakemaan oikeutusta omalle idiotismille muilta samanlaisilta äitiyden typerryttämiltä.
 
sorge vaan
Kaikessa tekemisessä pitäis aina ajatella, että entä jos kaikki muutkin...

Jos kaikki muutkin kaupassaolevat 2-vuotiaat keräilis siellä niitä tavaroita ja vetelis ostoskoreja perässään, niin mitä siitä tulisi? 2-vuotiaan ei kuulu vielä opetella mitään ostosten tekemistä. Sori nyt vaan, mutta mä olen sitä mieltä, että pitäis tosiaan ajatella, että entä jos kaikki muutkin.

Sama kun joku jättää autonsa johonkin aivan väärään paikkaan "kun nopeesti vaan käyn", entä jos kaikki muutkin tekis niin?

Miksei se 2v voi istua kärryissä? Entä jos kaikki 2-vuotiaat välttämättä haluais aivan itse laittaa ne ostokset siihen liukuhihnalle ja kaikki vanhemmat antais ne laittaa? Osaatteko arvata minkälaiset jonot sinne tulis?

Joillain ihmisillä vain on kiire, eikä ole oikeasti aikaa odotella että se 2v möngertää edessä ja kassallakin vielä tahtoo laittaa ne ostokset hihnalle. Kyllä vähän pitäis ajatella niitä muitakin ihmisiä
 
"Minttu"
Kaikessa tekemisessä pitäis aina ajatella, että entä jos kaikki muutkin...

Jos kaikki muutkin kaupassaolevat 2-vuotiaat keräilis siellä niitä tavaroita ja vetelis ostoskoreja perässään, niin mitä siitä tulisi? 2-vuotiaan ei kuulu vielä opetella mitään ostosten tekemistä. Sori nyt vaan, mutta mä olen sitä mieltä, että pitäis tosiaan ajatella, että entä jos kaikki muutkin.

Sama kun joku jättää autonsa johonkin aivan väärään paikkaan "kun nopeesti vaan käyn", entä jos kaikki muutkin tekis niin?

Miksei se 2v voi istua kärryissä? Entä jos kaikki 2-vuotiaat välttämättä haluais aivan itse laittaa ne ostokset siihen liukuhihnalle ja kaikki vanhemmat antais ne laittaa? Osaatteko arvata minkälaiset jonot sinne tulis?

Joillain ihmisillä vain on kiire, eikä ole oikeasti aikaa odotella että se 2v möngertää edessä ja kassallakin vielä tahtoo laittaa ne ostokset hihnalle. Kyllä vähän pitäis ajatella niitä muitakin ihmisiä
Kyllä ne lapset sinne kauppaan mahtuu. Ja kuuluvat elämään. Ja saavat työntää niitä lapsille tarkoitettuja pikkukärryjä. Vain jotkut kaltaisesi omituisuudet eivät tätä ymmärrä.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Vähän samaa pohdin.
Kun en 2-vuotiasta voi kotiinkaan jättää, niin kaupassa kulkee mukana työntäen pikkukärryä. Ja kulkee niiden kanssa nätisti.
Silti tänään vanhempi naisihminen tuhahti mulle, että voisko TOI mennä noiden kärryjensä kanssa muualle häiritsemästä :(
Mä itse koen tämän hyvin tärkeenä kasvatusmetodina, eli ollaan kaupassa ja kerätään ostoksia niin kuin aikuinen. Samalla opetan, että saa katoa muttei koskea tuotteisiin ellen anna lupaa ottaa jotain ostoskoriin. Lapsi on hyvin ylpeä toiminastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Pin
Alkuperäinen kirjoittaja Ei näin;30839519:
Ei tuonkokoisen pikkulapsen todellakaan tarvitse eikä ole mitään asiaa opetella eli leikkiä ostosten keräilyä kaupassa jossa muut ihmiset joutuvat myös asioimaan samaan aikaan. Osalla saattaa olla oikeasti kiire suorittaa ostoksensa, toisin kuin sossuäidillä tai mammalomalla yhteiskunnan tuella öllöttelevällä, eikä se kauppa tai ostoskeskus ole mikään pikkulasten puuha-alue. Uskomatonta miten niin monet mammat kuvittelevat että kun se ikioma panopokaali on mukana niin on oikeutus tehdä missä vain ja lähes mitä vain vaikka siitä aiheutuisi muille ihmisille haittaa. Koska lapsi. Ja sitten vielä närkästytään jos joku uskaltaa edes vilkaista paheksuvasti. Ja tottakai sen jälkeen tullaan mammapalstalle hakemaan oikeutusta omalle idiotismille muilta samanlaisilta äitiyden typerryttämiltä.
Kannattaa oikeasti tehdä elämälleen jotain, jos on niin kiire, että taaperon väistäminen kaupassa aiheuttaa tuollaista raivoa ja nimittelyä! :LOL:
 
LaMamanMorbid
Alkuperäinen kirjoittaja Ei näin;30839519:
Ei tuonkokoisen pikkulapsen todellakaan tarvitse eikä ole mitään asiaa opetella eli leikkiä ostosten keräilyä kaupassa jossa muut ihmiset joutuvat myös asioimaan samaan aikaan. Osalla saattaa olla oikeasti kiire suorittaa ostoksensa, toisin kuin sossuäidillä tai mammalomalla yhteiskunnan tuella öllöttelevällä, eikä se kauppa tai ostoskeskus ole mikään pikkulasten puuha-alue. Uskomatonta miten niin monet mammat kuvittelevat että kun se ikioma panopokaali on mukana niin on oikeutus tehdä missä vain ja lähes mitä vain vaikka siitä aiheutuisi muille ihmisille haittaa. Koska lapsi. Ja sitten vielä närkästytään jos joku uskaltaa edes vilkaista paheksuvasti. Ja tottakai sen jälkeen tullaan mammapalstalle hakemaan oikeutusta omalle idiotismille muilta samanlaisilta äitiyden typerryttämiltä.
:LOL: missä vain ja lähes mitä vain...uuuuu...lapsi vetää ostoskärryä...ihan j-ä-r-k-y-t-t-ä-v-ä-ä!!!!!!!!!!!
En mä ole vielä tähän päivään mennessä kuullut, että se on idiotismia jos antaa lapsen vetää ostoskärryä. :LOL::LOL::LOL:
Jos jotain kutsutaan tässä yhteydessä idiotismiksi niin se on kyllä toi sun kommenttis.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei näin;30839519:
Ei tuonkokoisen pikkulapsen todellakaan tarvitse eikä ole mitään asiaa opetella eli leikkiä ostosten keräilyä kaupassa jossa muut ihmiset joutuvat myös asioimaan samaan aikaan. Osalla saattaa olla oikeasti kiire suorittaa ostoksensa, toisin kuin sossuäidillä tai mammalomalla yhteiskunnan tuella öllöttelevällä, eikä se kauppa tai ostoskeskus ole mikään pikkulasten puuha-alue. Uskomatonta miten niin monet mammat kuvittelevat että kun se ikioma panopokaali on mukana niin on oikeutus tehdä missä vain ja lähes mitä vain vaikka siitä aiheutuisi muille ihmisille haittaa. Koska lapsi. Ja sitten vielä närkästytään jos joku uskaltaa edes vilkaista paheksuvasti. Ja tottakai sen jälkeen tullaan mammapalstalle hakemaan oikeutusta omalle idiotismille muilta samanlaisilta äitiyden typerryttämiltä.
...öööö...ja sä et oo vissiin ikinäkoskaanmilloinkaan itse ollut lapsi etkä ainakaan se kaksivuotias eikä sua ole koskaan pienestä pitäen opastettu ja opetettu mitenkä asioidaan ja ollaan esim. siellä kaupassa?

Niin. Ilmeisesti ei. Olen pahoillani :hug:
 
ei lapset vaan aikuiset.
Ei ne lapset ole se ongelma missään kaupoissa, vaan nää keski-ikäiset kukkahattutädit jotka jää keskelle kaupan käytäviä/hyllyvälejä juttelemaan tuttavalleen sillein että ovat tientukkona muille! Se panee v*tuttaa etenkii jos on kiire jonnekin, ni ootapa että ne eka jaksaa siirtyä siitä kärryihinsä nojailemasta muualle.
 
Pin
Kaikessa tekemisessä pitäis aina ajatella, että entä jos kaikki muutkin...

Jos kaikki muutkin kaupassaolevat 2-vuotiaat keräilis siellä niitä tavaroita ja vetelis ostoskoreja perässään, niin mitä siitä tulisi? 2-vuotiaan ei kuulu vielä opetella mitään ostosten tekemistä. Sori nyt vaan, mutta mä olen sitä mieltä, että pitäis tosiaan ajatella, että entä jos kaikki muutkin.

Sama kun joku jättää autonsa johonkin aivan väärään paikkaan "kun nopeesti vaan käyn", entä jos kaikki muutkin tekis niin?

Miksei se 2v voi istua kärryissä? Entä jos kaikki 2-vuotiaat välttämättä haluais aivan itse laittaa ne ostokset siihen liukuhihnalle ja kaikki vanhemmat antais ne laittaa? Osaatteko arvata minkälaiset jonot sinne tulis?

Joillain ihmisillä vain on kiire, eikä ole oikeasti aikaa odotella että se 2v möngertää edessä ja kassallakin vielä tahtoo laittaa ne ostokset hihnalle. Kyllä vähän pitäis ajatella niitä muitakin ihmisiä
No totta, on kuitenkin aika todennäköistä, että yhtäkkiä kauppaan juoksee satoja taaperoita möngertämään eteesi samanaikaisesti "koska noiki".
Toki sulla on niin "kiire". ;) Tee elämällesi jotain, oikeasti. Ei ole terveellistä enää.
En tunne ketään, jolla olisi NOIN kiire elämässään. Paitsi asennevamman vuoksi, minä minä minä ÄKKIÄÄÄÄÄÄ!!! Toki sinulla on ihan oikea kiire, aina. :cool:
 
LaMamanMorbid
Ei ne lapset ole se ongelma missään kaupoissa, vaan nää keski-ikäiset kukkahattutädit jotka jää keskelle kaupan käytäviä/hyllyvälejä juttelemaan tuttavalleen sillein että ovat tientukkona muille! Se panee v*tuttaa etenkii jos on kiire jonnekin, ni ootapa että ne eka jaksaa siirtyä siitä kärryihinsä nojailemasta muualle.
No jos totta puhutaan, niin se ongelma on enemmän siellä ongelman kokijan omien korvien välissä..se oma asenne ja kiire. Jos sulla on asennevamma, etkä sä kunnioita muita ihmisiä niin kaikkihan on silloin vaan sun tielläs ja kiusanas.
 
"Ahkeraliisa"
Kaikkia ärsyttää jokin kaupassa ja sitä paheksutaan: Lapset,kukkahattutädit,teinit, mummot jne... Ikävä kyllä meidän kaikkien on käytävä siellä kaupassa. Ei jäädä arvostelemaan toisia, niin sujuu päivä mukavammin itselläänkin.
 
  • Tykkää
Reactions: LaMamanMorbid
Omfg
Hei, viedäänpä tänään Janicajessica ja Nicopetteri Prismaan leikkimään shoppailua! Sinnehän ei tarvitse maksaa edes sisäänpääsymaksua!

Huomena harjoitellaankin sitten auton tankkaamista bensiksellä! Eipä tule äipänkään aika pitkäksi kun maailma on täynnä ihmeellisiä seikkailupaikkoja jonne voi taaperot tuupata ihmettelemään.
 
Hei, viedäänpä tänään Janicajessica ja Nicopetteri Prismaan leikkimään shoppailua! Sinnehän ei tarvitse maksaa edes sisäänpääsymaksua!

Huomena harjoitellaankin sitten auton tankkaamista bensiksellä! Eipä tule äipänkään aika pitkäksi kun maailma on täynnä ihmeellisiä seikkailupaikkoja jonne voi taaperot tuupata ihmettelemään.
Mun lapsi saisi viikon kiksit muuten tankamisesta, pitää laitaa korvan taakse toi vinkki.
 

Yhteistyössä