Kyllä sieppaa

  • Viestiketjun aloittaja Ei oo totta
  • Ensimmäinen viesti
Kelan sivuilla on kyllä ihan selkeät ohjeet ja laskurit työmarkkinatukeen liittyen. Jos niitä ei osaa käyttää, niin ei ilmeisesti sitten tulee "yllätyksiä". Ei se mitään nöyryytystä ole, kun asia on selkeästi ilmoitettu.
 
"vieras"
:LOL: Tässä on taas oikein essonbaarinjuntin asenne, ihmistä muka "nöyryytetään" kun ei makseta tukea niille jotka eivät sitä oikeasti tarvitse. Yhteiskunnan siivelläkö sun pitäis elää jos ei puolisosi?
Toisaalta työmarkkinatuen sitominen puolison tuloihin aiheuttaa epätasa-arvoa. Aikuinen ihminen ajetaan suunnitellusti tilanteeseen, jossa hän on täysin puolisonsa armoilla. Työmarkkinatukea saavat vanhemmilla naisihmisillä ei välttämättä ole koulutusta eikä arvomaailma anna myöten erota rahan vuoksi. Siinä sitten kituutetaan eläkeikään saakka, koska kukapa palkkaisi kouluttamattoman, yli 50-vuotiaan, jolla voi olla terveydellisiä ongelmia ja mahdollisia poissaoloja.

Hyvä, että tähän asiaan saadaan muutos vuodenvaihteessa. Odotin jo edellisen hallituksen tekevän asialle jotain, kun koko ajan korostetaan sukupuolten välistä tasa-arvoa ja vaaditaan kiintiöityjä työpaikkoja sukupuolen perusteella. Samaan aikaan tällainen räikeä epäkohta on ollut olemassa ihan lainsäätäjien omasta tahdosta.
 
kolaa
:LOL: Tässä on taas oikein essonbaarinjuntin asenne, ihmistä muka "nöyryytetään" kun ei makseta tukea niille jotka eivät sitä oikeasti tarvitse. Yhteiskunnan siivelläkö sun pitäis elää jos ei puolisosi?
Itse taisit itsestäsi pikkusen juntin tehdä tällä vastauksella ja ihme, että astrolabe tykkäilemässä taas.. Kyllä aikuisella ihmisellä täytyy oikeus olla työttömyyskorvaukseen, ihan käsittämättömän räikeä epäkohta tämä on ollut kuten joku tuolla jo kirjoittelikin. Tässä vielä puolison bruttotuloja katsotaan, eli sitä maksettavaa sitten harvalle jää, vaikka 'oikeat' tulot olisikin jotain ihan muuta kuin tuo brutto.

Oh well, tyypillistä palstapätemistä kaiketi taas. Kannustetaan kaveria ja hyväksytään erilaiset elämäntavat ja tilanteet.. Not.
 
Ei oo totta
olen elänyt mieheni "siivellä jo vuodesta 2008 alkaen koska olen ollut sairaana,en tosin lääkärien mielestä. En saanut edes sairaspäivärahaa sairaslomien ollessa 2-3viikkoa kerrallaan, ja karenssi sp rahaan oli 55 arkipäivää. Keväällä kuitenkin jouduin sairaalaan ja löytyi mm. syöpä ja sain pitkän sairasloman ja siitä minimiisairauspäivärahan. Nyt olen tällä hetkellä melestäni työkykyinen ,mutta töitä ei vaan löydy ja nyt ollaan tässä pattitilanteessa, hermoja koeteltu mielestäni tämän perheen kohdalta jo riittävästi, nyt vielä mielestäni tämä tt lausunto oli aiheeton ja nöyryyttävä
 
"huokaus"
Päätöksessä pitäisi olla mukana myös a ohjeet valituksen tekemistä varten. Jos kerran muutatte eri osoitteeseen kannattaisi varmaankin ottaa Kelaan taas yhteyttä ja kertoa tilanteesi olevan nyt erilainen.

Olen aina ihmetellyt tämän tyyppisiä kirjoituksia, koska jos osaa puhua ja lukea voi marssia jopa paikan päälle ja pyytää tarkempaa selitystä. Viranomaiset, siis päätöksiä tekevät, ovat tavallisia äitejä, isiä, mummoja, vaareja , sinkkuja yms. Ja kun ei ole itse töykeä tai luule tietävänsä kaikkea voi vastaanottokin olla parempaa kuin ennalta uskoisi. Myös voi pyytää asiantuntevampaa paikalle, jos oma virkailija ei osaa auttaa.

Kukaan ei siellä Kelassa sinua tunne ja sen takia väitän vakavasti, ettei sinua myöskään ole lähdetty Kelan yhteisellä päätöksellä nöyryyttämäänkään. Alistua ei tarvitse, vaan jäkikulta käteen ja ala hoitamaan asioitasi. Kaikki ei aina mene kuin elokuvissa.
 
Ikävää tietysti jos rahat sinänsä on vähissä :(

Muuten kyllä olen sitä mieltä, että tämä nykyinen "sun rahat - mun rahat" -meininki menee välillä hiukan naurettavuuksiin. On tietysti hieno asenne, että molemmat haluavat kantaa rahallisesti kortensa kekoon, mutta kyllä sen keon on hyvä olla yhteinen eikä kaksi pientä kasaa vierekkäin piikkilanka-aita välissään.
 
"vieras"
:LOL: Tässä on taas oikein essonbaarinjuntin asenne, ihmistä muka "nöyryytetään" kun ei makseta tukea niille jotka eivät sitä oikeasti tarvitse. Yhteiskunnan siivelläkö sun pitäis elää jos ei puolisosi?
Mietihän nyt uudestaan. Mä olen tehnyt osa-aikatöitä vuodesta 2006 (opiskellut, ollut hoitovapaalla) ja vieläkin teen oman terveyden takia. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Eli työssäoloehto ei ole täyttynyt jatkuvasta työnteosta huolimatta.
 

Yhteistyössä