Kyllä se vaan niin on asiat, että pettämisistä on aivan täysin turha syyttää sitä "toista naista". Näkisittepä miehenne.

  • Viestiketjun aloittaja Illan saldo
  • Ensimmäinen viesti
"disc"
Jos suhteessa on sovittu siitä, että ollaan uskollisia jne., niin silloin se ei tarvitse mennä "soutelemaan" ollenkaan (vrt. "ei se järvi soutamalla kulu"). Mies on himojensa vietävänä helposti ja myös oma mieheni, josta kukaan ei uskoisi mitään tuon suuntaista, on vaikeina aikoina myöntänyt katselleensa muita naisia puoliksi tosissaan...aika isku oli kuulla se, mutta toisaalta arvostan hänen rehellisyyttään ja sitä, ettei lähtenyt vieraisiin vaikka asiaa harkitsikin (meillä sairauteni vuoksi kuukausien seksitauko). Sen myötä tajusin, miten alkeellisia olentoja osa ihmisistä on.
 
Voi jeesus kun osaa olla typeriä miehiä. Miksi kertoa oikea oma nimi sulle ku hakee "yhden illan juttua". Ja sit sen takia pääset kurkkaamaan fb, ei jeesus.

Ja miten se voi olla sen toisen naisen vika millään lailla jos se toinen nainen elää koko ajan siinä uskossa, että se mies on sinkku. Eli ei ole tietoisesti ollu varatun miehen kanssa viettämässä iltaa.

Silleesti pettämisestä meuhkaaminen on älytöntä. Jokaisella ihmisellä, halusi tai ei, on markkina-arvo, ja jos mies kohtaa naisen, jolla markkina-arvo on selkeästi omaa muijaansa isompi -> pettäminen. No exceptions. Sen oman miehen pettämisen voi parhaiten estää sillä, että tekee itsestään niin haluttavan, että ei miehellä ole mitään syytä pettää.
 
Ihmettelen kyllä kovasti, miten innokkaasti vieritätte naisten niskaan syyt miehen pettämisestä. Mitä se merkitsee vaikka nainen tietäisi miehen olevan varattu? Ei naisella ole vastuuta sen enempää pettäjän vaimosta kuin pettäjästäkään. Mieshän sen sen päätöksen tekee. ja sen mukaan elää. Parhaassa tapauksessa huono suhde loppuu ja hyvä suhde alkaa. Kuten kirjoitin, jos parsisuhteessa kaikki on kohdallaan ei tarvitse pettää. Eikä sitä aina toinen osapuoli tiedäkään että jotai on vialla. Mutta miksi jonkun ventovieraan naisen pitäisi ottaa vastuuta joidenkin tuntemattomien suhteesta jolle ei edes minkään mahda?
Se on sun mielipide. Mun mielestä myös tuntemattomien ihmisten tunteet/hyvinvointi ja tekojen laajat seuraukset pitäisi ottaa huomioon. Tilanteet ei ole mustavalkoisia. Joskus sen toisen naisen/miehen käytös saattaa olla hyvinkin arveluttavaa.
 
Itse olen ollut sängyssä varatun kanssa, ja sain tietää myöhemmin että hän oli varattu. Vika ei millään tavalla ollut minun.

Luulen että jotkut "tyrkyttävät" itseään ukkomiehille pelkän seksin kaipuussa. Ukkomiehistä kun ei sitten tule mitään sen kummempaa. Itse en ole näin tehnyt, mutta voisin kuvitella että jotain tuollaista voisi olla taustalla.

Ite oon sitä mieltä että sinkku saa tehdä mitä haluaa ja nussia kenen kans haluaa. Jos itteään tyrkyttää jollekin varatulle niin se varattu se on joka päätöksen tekee lähteekö perhettään rikkomaan.

Iteasiassa vois joskus huvin vuoksi kokeilla flirttailla jollekin jonka tiedän olevan varattu ja perheellinen. Mutta niin että annan ymmärtää mutten ymmärrä antaa.
Entäs vaikka ystävän miehen kanssa? Kun ystävän mieshän se päätöksen tekee...

Mun mielestä jos tietoisesti lähtee varatun matkaan, antaa myös sellaisen signaalin, että pettäminen on OK. Ei kai kukaan muuten haluaisi auttaa ketään kumppaninsa satuttamisessa? Silloin on aika tekopyhää valittaa pettämisen vääryyttä, jos itsekin sellaista toimillaan tukee.
 
kerran erehtynyt
Näin on! Sinkkuna aikoinaan paljonkin juossut ja niiltä ajoilta vielä jäljellä yksi ukkomies, joka vain tulla tupsahtaa. Tänään taas ja niin oli jäämässä ylsi, mutta enpäs tuollaista hinkkautujaa ottanut. Sinkku siis olen edellen ja tuntenuty hänet ainakin 15 vuotta ja eroon en pääse.
Sanoi olevansa pettynyt, kun en ottanut yöksi tuosta vain.
Kapakassa niin paljon ukkomiehiä, jotka olevinaan vapaita, nää ovat pahinpia. Kerran kun erehtyy, ei niistä irti pääse. Oikeasti ei voi tietää kapakassa kuka ukkomies. Eräästäkin selvisi vasta melkein puolen vuoden jälkeen. Käveli kaupungillakin ihan vapaasti kanssani. Koskaan en voisi tuollaista pettäjää ottaa.
 
Vertaisin varatun vokottelua siihen, että pyytää kaverin
kaveria ystäväkseen eli ei mitään moraalisesti väärää. Tämä kaverin kaveri sitten päättää, kuinka uusi ystävyys vaikuttaa vanhaan ystävyyteen. Ja jos kaveri ei pysty sulattamaan kahden kaverinsa
ystävyyttä, niin se on hänen ongelmansa, ei näiden kahden 'uuden' kaveruksen.
Aika kaukaa haettua. :D Kenelläkään ei ole oikeutta rajoittaa toisen kaverisuhteita. Sen sijaan parisuhteessa kuuluisi olla uskollinen, jos näin on sovittu.
 
pfb
Ite oon sitä mieltä että sinkku saa tehdä mitä haluaa ja nussia kenen kans haluaa. Jos itteään tyrkyttää jollekin varatulle niin se varattu se on joka päätöksen tekee lähteekö perhettään rikkomaan.
Mä olen tuntenut aiemmin noin ajattelevan naisen ja hän sinkkuna ollessaan vokotteli ihan tarkoituksella nimenomaan varattuja miehiä. Pisti ns. kaikkensa peliin kellistääkseen heidät. Usein onnistui, muttei aina. Kas kummaa, kyseinen henkilö sitten lopulta vakiintui parisuhteeseen ja löysi edestään sen, minkä taakseen jätti. Eli hänen kumppaninsa petti saman kaavan mukaan; mukava nainen oli vähän vikitellyt baarireissulla ja yksi asia oli johtanut toiseen. Tää nainen sitten paasasi mulle, miten törkeää käytöstä on siltä naiselta vokotella varattuja, jolloin mun oli ihan pakko palauttaa hänen mieleensä hänen omat muutaman vuoden takaiset kuvionsa. Kaveripa otti niin nokkiinsa, että pisti välit poikki minuun.

Eli varattujen vokottelu on sallitua monien mielestä niin kauan, kun itse on sielä vokottelevalla puolella, mutta se ymmärrys kyseistä ilmiötä kohtaan katoaa hyvin nopeasti, kun ollaan tilanteessa, että se oma kumppani on vokoteltavana. Tekopyhää.
 
Mä olen tuntenut aiemmin noin ajattelevan naisen ja hän sinkkuna ollessaan vokotteli ihan tarkoituksella nimenomaan varattuja miehiä. Pisti ns. kaikkensa peliin kellistääkseen heidät. Usein onnistui, muttei aina. Kas kummaa, kyseinen henkilö sitten lopulta vakiintui parisuhteeseen ja löysi edestään sen, minkä taakseen jätti. Eli hänen kumppaninsa petti saman kaavan mukaan; mukava nainen oli vähän vikitellyt baarireissulla ja yksi asia oli johtanut toiseen. Tää nainen sitten paasasi mulle, miten törkeää käytöstä on siltä naiselta vokotella varattuja, jolloin mun oli ihan pakko palauttaa hänen mieleensä hänen omat muutaman vuoden takaiset kuvionsa. Kaveripa otti niin nokkiinsa, että pisti välit poikki minuun.

Eli varattujen vokottelu on sallitua monien mielestä niin kauan, kun itse on sielä vokottelevalla puolella, mutta se ymmärrys kyseistä ilmiötä kohtaan katoaa hyvin nopeasti, kun ollaan tilanteessa, että se oma kumppani on vokoteltavana. Tekopyhää.
Mun mielestä varattujen vokottelemisen hyväksyminen tavallaan antaa olettaa, ettei ihmisillä olisi milloinkaan heikkoja hetkiä, huonoja aikoja itsensä/suhteensa kanssa tms. Ei se automaattisesti tarkoita, että suhde on täysin paska, jos kumppani pettää. Suhteissa on huonoja aikoja ja toiset ovat toisia heikompia tämän asian suhteen. Se ei tarkoita aina, että pettäisi kenen tahansa kanssa ja koska vain.

Jos mietitään nyt vaikka, että mies on hiukan ihastunut työkaveriinsa ja tämä työkaveri tietää asian ja vokottelee miestä parhaansa mukaan, esim. aikoina jolloin tietää miehen elävän suhteessaan vaikeaa aikaa ja mies jatkuvien yritysten jälkeen sortuu (huonon itsetunnon, heikkoutensa, parisuhdeongelmien tms. takia) niin todellako työkaverilla ei ole mitään osuutta asiaan? Mistä sitä tietää, sortuisiko mies koskaan kenenkään toisen kanssa pettämään. Miehen petosta en puolustele millään tavalla, mutta mielestäni on naiivia pitää naista täysin viattomana.

Tuntuisiko teistä hyvältä olla se ihminen, jonka kanssa pettäminen johtaa perheen hajoamiseen? Tilanteessa, jossa sitä hajoamista ei ehkä muuten olisi koskaan tapahtunut. Eikö oikeasti tuntuisi missään? Jos ei niin aika kylmä saa olla.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Joxu
"vieras"
Jotenkin tuli tästä aloituksesta mieleeni pikkujoulureissu työkavereiden kanssa viime joulukuussa. En paljoakaan käy baareissa ja harvemmin vielä kavereiden kanssa. Jos joskus baariin eksyn niin yleensä mieheni kanssa. Mutta nyt siis lähdettiin työkavereiden kanssa jatkoille. Odottelin heitä sitten baarin tupakkakopin ovella, itse kun en polta enkä välitä sitä hajua vaatteisiinikaan saada. Siinä odotellessani minua alkoi katselemaan eräs nuori mies. Kysyikin jotain, mutta totesin odottelevani kavereitani. Yritti vielä saada minua lähtemään mukaansa, mutta huomasi ilmeisesti sormukseni ja tuumasipa sitten jatkaa matkaansa mitään sanomatta. Osaa sitä näköjään jotkut jättää varatut rauhaan, tai eivät halua varattuihin sekaantua. Toisaalta yritin kyllä omalla olemuksellanikin viestittää ettei vähempää vois kiinnostaa...
 
"vieras"
Mun mielestä on arveluuttavaa sinkkunaiselta vokotella varattua miestä jos tietää tämän varatuksi.
Kirjoitan tähän nyt sivistyneesti "arveluuttava nainen" vaikka tosielämässä pitäisin tätä naista säälittävänä huomionkipeänä lutkana.

Jotain itsekunnioitusta ja moraalia täytyy olla sinkullakin vaikka ei syyllinen olisikaan perheenrikkomiseen.
 
No jos tämä "toinen nainen" ei tiedä miehen seurustelevan/olevan naimisissa niin ei ole mitään vikaa naisessa tietenkään.
Jos taas tietää niin minusta se on vaan tosi itsekäs paska. Itse en ole niin oman pilluni mukaan eläjä että haluaisin paneskella varattuja miehiä, pahimmassa tapauksessa perheenisiä. Sen verran omatunto kolkuttelisi että kestäisi päästä yli tuollaisesta ääliöteosta, tuntisin itseni halvaksi lutkaksi. Joitakin ei vain kiinnosta yhtään muut ihmiset ja panee mitä huvittaa kun "ei ole mun ongelma". Mutta sehän kertoo tästä ihmisestä itsestään kyllä aika paljon.

Eniten todellakin raivoaisin miehelleni joka sitä eniten olisikin ansainnut, mutta ei sen "toisen naisenkaan" kannattaisi minun eteeni tulla oman turvallisuutensa takia. En kyllä vaivautuisi soittelemaan mitään vihapuheluita jollekin tuntemattomalle naiselle, mutta kaukana kannattaisi pysyä molempien, sekä mieheni että sen naisen. :D
 
"vieras"
Mielestäni on kyseenalaista tieten tahtoen vokotella varattua ihmistä. En pidä ihmisistä jotka ajattelevat, että kaikki huolehtikoon vain omista ongelmistaan. Itsekkyys vie koko maapallon tuhoon muutenkin. Sademetsien tuhoaminen vaikka näin esimerkkinä. On helvetin itsekästä ajatella vaan omaa parastaan ja vähät välittää muista.
Aina on kuitenkin poikkeuksia, kuten se, että joku voi oikeasti vain rakastua varattuun ja tunne voi olla molemminpuolinen. Silloin he ehkä ovat onnellisempia yhdessä, ja on hyväkin, että toinen eroaa jos avioliitto on ollut onneton. Mutta sellaista että tahallaan "käydään vaan panemassa" varattua toimintaa en ymmärrä. Se pettäjähän siinä vastuussa on, mutta ei se kovin hyvää kerro siitä ihmisestäkään joka varattuja pokailee.
 
jyt
Olen itse ja kanssa monesti ihmetellys sitä varattujen miesten määrää, joka tulee baarissa iskemään. Osa miehistä yrittää väistellä parisuhdekysymyksiä, mutta osa jopa ihan avoimesti kertoo, että on parisuhteessa (monesti tosin muka juuri ero vireillä tms.). Ihan käsittämätöntä. Ja usein nämä ovat ihan sellaisia normaalin ja kiltin oloisia miehiä, ei mitään selkeästi limaisia pettäjiä.
 

Yhteistyössä