Kyllä sattui sydämeen katsoa kun..

..Meillä pienimmäinen aloitti Almiron pepti-korvikkeen testaamisen isänsä kanssa. Kyllä minä itkin vuolaasti kuumia kyyneleitä ja sydän meinasi lähteä irti.. Nyt kauhulla odotellaan, että tuleeko oireita. Ja että mitä miun täysimetykseen tottuneet maitohinkit tuosta sanoo. :'( :'( :'( Miten se onkin näin vaikeaa.. :'(
 
Korvikeäiti kans
Tuo Almiron Pepti toimi meidän pikkaisella aivan älyttömän hyvin ja ennen kaikkea se sydäntä raastava itkeminen ja vatsan kouristelu loppui kuin seinään... Hyvin se menee! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Minua hirvittää tuo almiron kun kuitenkin on lehmänmaitopohjaista, mut siis eri tavalla pilkottu ne proteiinit.. Meillä kun on imetyksen kautta oireiltu jopa naudan lihasta.. :'( Mut kela vaatii tämänkin kokeilemisen. Hyvähän se ois jos sopis pienelle..tavallaan joo...

Mie koen olevani epäonnistunut. Vaikka järki sanoo muuta.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Näin meilläkin. Uskomatonta, että joku laittaa täysimetyksen lapsen hyvinvoinnin edelle! Grr.
Mutta eihän kukaan laittanutkaan, juuri sen takia ap:n vauva aloitti Almiron Peptin.
Ja eikö se mielestäsi saa tuntua pahalle jos oma maito ei vauvalle sovi?
 
vieras
Sä et nyt enää saa imettää vai? Tosi kurjaa, jos imetys muuten on sujunut ja se on ollut sulle hyvä vaihtoehto. Mulla oli kurja oli silloinkin kun imetys loppui molemmilla lapsilla n 9 kk iässä ja lasten aloitteesta. Yhtäkkiä ei vaan tissi enää kelvannut, ei millään. Olin täysimettänyt puolisen vuotta molempia ja tarkoitus oli osittaisimettää siihen asti, et saa tavallista maitoa antaa. Vaikka sain noinkin pitkään imetettyä, niin silti tunsin suurta haikeutta kun se loppui ennen kuin olisin itse halunnut. Toivotaan ap, että sun vauva voi paremmin sillä korvikkeella :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Korvikeäiti kans:
Tuo Almiron Pepti toimi meidän pikkaisella aivan älyttömän hyvin ja ennen kaikkea se sydäntä raastava itkeminen ja vatsan kouristelu loppui kuin seinään... Hyvin se menee! =)
Toivottavasti. Samalla hirvittää ihan kaikki, miten tuo pulloshow menee kaiken muun shown keskellä ja se korvikemaito reissuissa jne.. Hankalaa.. Jauheet kuletella mukana ja keitellä vedet jne.. :|
 
Hölmistys
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Näin meilläkin. Uskomatonta, että joku laittaa täysimetyksen lapsen hyvinvoinnin edelle! Grr.
Mutta eihän kukaan laittanutkaan, juuri sen takia ap:n vauva aloitti Almiron Peptin.
Ja eikö se mielestäsi saa tuntua pahalle jos oma maito ei vauvalle sovi?
No kun mun mielestä on laittanut. Oireillut koko ajan jollekin ruoka-aineille = kärsinyt ja nyt vasta kokeillaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Näin meilläkin. Uskomatonta, että joku laittaa täysimetyksen lapsen hyvinvoinnin edelle! Grr.
Mutta eihän kukaan laittanutkaan, juuri sen takia ap:n vauva aloitti Almiron Peptin.
Ja eikö se mielestäsi saa tuntua pahalle jos oma maito ei vauvalle sovi?
Minulla olisi ollut vielä se vaihtoehto, että kokeilen pari-kolme viikkoa olla todella niukalla dieetillä, esim. Riisi + possunliha + banaani, eikä mitään muuta tun lisäksi.. Mut noistakin joku voi siitä huolimatta aiheuttaa oireita vielä.... Tää 5kk dieettaaminen on jo "verissä" sinänsä, mut kyl mie luulen, et sit ois jo koko perheen hyvinvointi kärsinyt noin niukalla..

Poika on nyt sit allerginen ilmeisesti; Lehmänmaidolle ja kaikelle mikä siihen liittyy (ja se Almiron vielä kysymysmerkillä), naudanlihalle, kauralle, venhälle, ohralle, rukiille, tattarille, munalle, perunalle, soijalle, palkokasveille (?), erilaisille mausteille, sitruunahapolle eli E330:lle jne jne.. Kauhee lista.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Näin meilläkin. Uskomatonta, että joku laittaa täysimetyksen lapsen hyvinvoinnin edelle! Grr.
Mutta eihän kukaan laittanutkaan, juuri sen takia ap:n vauva aloitti Almiron Peptin.
Ja eikö se mielestäsi saa tuntua pahalle jos oma maito ei vauvalle sovi?
No kun mun mielestä on laittanut. Oireillut koko ajan jollekin ruoka-aineille = kärsinyt ja nyt vasta kokeillaan.
Me päästiin nyt vasta allergologille, aika on varattu vauvalle jo 3 vkon ikäisenä... Niin revi siitä.
 
Korvikeäiti kans
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Korvikeäiti kans:
Tuo Almiron Pepti toimi meidän pikkaisella aivan älyttömän hyvin ja ennen kaikkea se sydäntä raastava itkeminen ja vatsan kouristelu loppui kuin seinään... Hyvin se menee! =)
Toivottavasti. Samalla hirvittää ihan kaikki, miten tuo pulloshow menee kaiken muun shown keskellä ja se korvikemaito reissuissa jne.. Hankalaa.. Jauheet kuletella mukana ja keitellä vedet jne.. :|
Sehän on kyllä melkoista pullorumbaa, tuttien keittelyä ja tiskaamista, mutta siihen tottuu! Me ostettiin hirvee määrä pulloja ja tutteja ja illalla aina tiskattiin koko päivän satsi kerralla.

Kertakäyttöpullot on hyvä keksintö, varsinkin reissuissa. Pakattiin sopiva määrä jauhetta pusseihin ja pussit kiinni. Ruokinta-ajan koittaessa pussi auki ja kertispulloon, vesi sekaan ja eikun syömään! =) Monimutkaistahan tuo on rintaruokintaan verrattuna, mutta kaikkeen tottuu, tsemppiä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninnuli:
mitä allergioita lapsella epäillään? meillä kans almiron ollu reilu viikon käytössä mutta silti iho oireilee, torstaina prick-testeihin menossa..

mitä oireita vauvalle tullut?
Meillä on molemmilla pienillä pojilla allergiat + refluksitauti ja lääkitykset niihin. Tällä pienemmällä epäillään noita mitä toisessa viestissä luettelinkin, eli enemmän vielä allergioita kun isommalla. Ja oireet; Refluksi, yöhuutamiset, mahakivut, pulauttelut/oksentelut, menee välillä kalpeaksi ja kylmä hiki päässä, piereskelee, vatsantoiminnan ongelmia, iho-oireita, hengitysoireita muutamia kertoja (ei tiedetä mistä) jne.. Neuvola ja yleislääkärit ovat täällä vähätelleet koko hommaa.. Onneks päästiin tuonne yksityiselle hyvän ja tutun allergologin hoitoon. Vaikka onkin 2,5h ajomatka meillä lääkäriin jatkossakin. :kieh:

Maitoaltistus tehtiin keskiviikkona ja siellä tuli siis selkee tulos maitoallergiasta. Prickejä ei tehdä näin pienelle, enkä haluakaan tehtävän. Isommallakaan ei näkynyt nää suolisto-oireiset allergiat prickeissä jne..

Ja KELA vaatii nää HEMMETIN ALTISTUKSET ja systeemit ja erikoislääkärillä käynnit, vaikka kuin äiti tietäisi miten pitäisi edetä allergia-asioissa--- :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Korvikeäiti kans:
Tuo Almiron Pepti toimi meidän pikkaisella aivan älyttömän hyvin ja ennen kaikkea se sydäntä raastava itkeminen ja vatsan kouristelu loppui kuin seinään... Hyvin se menee! =)
Toivottavasti. Samalla hirvittää ihan kaikki, miten tuo pulloshow menee kaiken muun shown keskellä ja se korvikemaito reissuissa jne.. Hankalaa.. Jauheet kuletella mukana ja keitellä vedet jne.. :|
Ei meillä enää 5 kk iässä mitään vesiä keitelty. Turhaa vauhkoamista.
 
Me kokeillaan nyt suht niukan imetysdietin (mie en saa syödä asioita joille pojan epäillään olevan allerginen) ja imettämisen rinnalla tuota almironia vähän aikaa ja jos ei sovi, niin tässä vielä tän kuun aikana kokeillaan se neocate. Ja sit vasta jos ja kun sopiva maito löytyy, voidaan alkaa miettiä millä kokeiltaisiin aloittaa pojalle kiinteitä.. Reppana kun haluaisi jo nyt kovasti mukaan syöntihommiin perheen kanssa.
 
Kolmen allergisen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Näin meilläkin. Uskomatonta, että joku laittaa täysimetyksen lapsen hyvinvoinnin edelle! Grr.
Mutta eihän kukaan laittanutkaan, juuri sen takia ap:n vauva aloitti Almiron Peptin.
Ja eikö se mielestäsi saa tuntua pahalle jos oma maito ei vauvalle sovi?
No kun mun mielestä on laittanut. Oireillut koko ajan jollekin ruoka-aineille = kärsinyt ja nyt vasta kokeillaan.
Me päästiin nyt vasta allergologille, aika on varattu vauvalle jo 3 vkon ikäisenä... Niin revi siitä.
Mutta silti olet saanut allergiat itse hienosti selville? Miksi et ole pyytänyt reseptiä keltä vaan lääkäriltä kokeiluun? Aivan älytöntä, ei moniallergista lasta saa oireettomaksi millään imetyssysteemillä tai saa, mutta sitten on maidon laatu ihan mitä sattuu ja se ei ainakaan ole kasvulle hyväksi. Ja jos lapsi on noin allerginen, se pitää viedä vaikka sitten velkarahalla yksityiselle jos kunnallisen jonot eivät kulje.

Helvetti, että ottaa kaaliin lasten puolesta tuollainen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Korvikeäiti kans:
Tuo Almiron Pepti toimi meidän pikkaisella aivan älyttömän hyvin ja ennen kaikkea se sydäntä raastava itkeminen ja vatsan kouristelu loppui kuin seinään... Hyvin se menee! =)
Toivottavasti. Samalla hirvittää ihan kaikki, miten tuo pulloshow menee kaiken muun shown keskellä ja se korvikemaito reissuissa jne.. Hankalaa.. Jauheet kuletella mukana ja keitellä vedet jne.. :|
Ei meillä enää 5 kk iässä mitään vesiä keitelty. Turhaa vauhkoamista.
Meillä apteekki, lääkäri ja sit noi korvikejauho-ohjeet suosittelee.. Noissa on niin iso riski, että alkaa pöpöt elellä..Ja kun ei vielä muita kiinteitä yms oo saanu niin sekin on. Ja sit kun on suolisto-oireinen niin pitää tosiaan olla hysteerisen tarkka nyt ainakin alkuunsa, ettei sit saa oireita sen takia, että ois se vesi ollu huonoa.. Kassotaan mitä muutaman kk päästä, varmaan sit eri juttu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kolmen allergisen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Näin meilläkin. Uskomatonta, että joku laittaa täysimetyksen lapsen hyvinvoinnin edelle! Grr.
Mutta eihän kukaan laittanutkaan, juuri sen takia ap:n vauva aloitti Almiron Peptin.
Ja eikö se mielestäsi saa tuntua pahalle jos oma maito ei vauvalle sovi?
No kun mun mielestä on laittanut. Oireillut koko ajan jollekin ruoka-aineille = kärsinyt ja nyt vasta kokeillaan.
Me päästiin nyt vasta allergologille, aika on varattu vauvalle jo 3 vkon ikäisenä... Niin revi siitä.
Mutta silti olet saanut allergiat itse hienosti selville? Miksi et ole pyytänyt reseptiä keltä vaan lääkäriltä kokeiluun? Aivan älytöntä, ei moniallergista lasta saa oireettomaksi millään imetyssysteemillä tai saa, mutta sitten on maidon laatu ihan mitä sattuu ja se ei ainakaan ole kasvulle hyväksi. Ja jos lapsi on noin allerginen, se pitää viedä vaikka sitten velkarahalla yksityiselle jos kunnallisen jonot eivät kulje.

Helvetti, että ottaa kaaliin lasten puolesta tuollainen.

Ensinäänkin me ollaan yksityisellä asiakkaana.. Ei siis kunnalla. Hyvällä, suomessa tunnetulla allergologilla nyt.. Ja toisekseen; Minun lasteni allergioita on VÄHÄTELTY neuvolassa, terveyskeskuksella, lastenpolilla ja jopa yksityisellä yleislääkärillä joiden vastaanotoilla on pienen kanssa käyty. Nytkin odotellaan yhä lastenpolilta kutsua 2v:n maitoaltistuksiin ja tän pienemmän vauvan näihin allergiajuttuihin. Mutkun ei.. Täällä kusee koko homma..en nyt tässä ala enempään setvimään. Mut siis on; ON PUHUTTU on soiteltu, on käytetty lääkärissä monta kertaa vauvaa ja on kerrottu mitä epäilen.

Niin meillä tuo 2v kanssa moniallergikko ja vasta tuolta yksityiseltä sai avun.. Lastenpolin kautta saatiin vaan kotiin unihoitaja huudattamaan ja pitämään unikoulua jne... Lasten polin lääkärin mielestä mie vaan kuvittelin kaikki vaivat...


Lisään vielä: Neuvolan täti viimeksi käski nukuttaa vauvaa mahallaan. Sen pitäisi auttaa kuulemma vauvan oireisiin ja vaikeuksiin.. Kun pieni vaan itkee yöt..
 
Meillähän oli tuossa välillä semmonen seesteinen melkein oireeton vaihe. Sen jälkeen kun aloitin tiukan imetysdieetin.. Vauvan elimistö "hengähti" siinä..Kunnes sit taas alkoi oireilla ja oireilla ja oireilla ja se meni ihan mahdottomaksi.. Se kuulemma kuuluu asiaan. Sama homma noilla korvikkeilla voi käydä..
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Alkuperäinen kirjoittaja Hölmistys:
Alkuperäinen kirjoittaja be:
:hug: ei se musta ollut, helpottunut olin kun vauva alkoi voimaan paremmin.
Näin meilläkin. Uskomatonta, että joku laittaa täysimetyksen lapsen hyvinvoinnin edelle! Grr.
Mutta eihän kukaan laittanutkaan, juuri sen takia ap:n vauva aloitti Almiron Peptin.
Ja eikö se mielestäsi saa tuntua pahalle jos oma maito ei vauvalle sovi?
No kun mun mielestä on laittanut. Oireillut koko ajan jollekin ruoka-aineille = kärsinyt ja nyt vasta kokeillaan.
No sinähän et kuitenkaan heidän kokonaistilanteestaan juuri mitään tiedä, olisihan vauva voinut alkaa oireilla ihan vasta äskettäin, eikö niin?

 

Yhteistyössä