Kyllä raastaa äidin sydäntä lapsen ikävä isiä :(

Mieheni on alusta asti ollut reissutyössä ja lapsikin on siihen tottunut mutta nyt kun mies saanut olla muutaman kuukauden kotona ja sunnuntaina lähti taas reissuun niin kyllä on hankalaa kohta 6v tytölle :( Toinen ilta ja raasu itkee ihan kauheasti ikävää.. Käyn sängyssä lohduttelemassa, rauhoittuu mutta kohta pieni taas itkeä tihrustaa sängyssä :(
Onko täällä muita joilla mies reissutyössä? Kuinka teillä menee?
 
"oona"
Meillä sama tilanne, mutta meidän lapsi vasta reilu 2v. Ja lapsi selvästi ikävöi isäänsä, mutta kun ei tuon ikäinen vielä oikein ymmärrä, niin milläs tän sille edes selität. :( Voisko teidän lapsonen soittaa isälleen ikävän yllättäessä, auttaisko se? :)
 
"vieras"
Meillä 2,5v jonka isä viikot muualla. Nyt viime aikoina olen alkanut huomaamaan miten lapsi todella ikävöi vaikka hän on vielä pienii ja "tottunut" tilanteeseen.. :(
 
Soittelevat kyllä ennen nukkumaanmenoa. Mutta ikävä iskee sänkyyn mennessä kun ei käykkään isi antamassa pusua ja halia.. Meilläkään ei noin pienenä vielä itkun kanssa ikävöinyt mutta voi olla nyt että on ikäkin muuttanut asiaa. Pienempi meillä 4v ja ei kyllä samalailla ikävöi. Saattaa sanoa että on ikävä isiä jne mutta ei muuten huomaa.
 
"Ylva"
Mihin aikaan isä soittaa? Jos soittaa illalla voisiko puhelua aikaistaa niin ei olisi nukkumaanmennessä ehkä ihan niin raastavana ikävä läsnä.

Oma mies ei ole reissuhommissa, mutta itse muistan lapsuudesta kun isä oli reissutyössä niin juuri ne puhelut saivat eniten ikävöimään.
 
"Vieras"
Mieheni on alusta asti ollut reissutyössä ja lapsikin on siihen tottunut mutta nyt kun mies saanut olla muutaman kuukauden kotona ja sunnuntaina lähti taas reissuun niin kyllä on hankalaa kohta 6v tytölle :( Toinen ilta ja raasu itkee ihan kauheasti ikävää.. Käyn sängyssä lohduttelemassa, rauhoittuu mutta kohta pieni taas itkeä tihrustaa sängyssä :(
Onko täällä muita joilla mies reissutyössä? Kuinka teillä menee?

:hug:
 
Puhuivatkohan joskus 20.00 aikoihin eli tunteroinen ennen nukkumaanmenoa.. Voisi kyllä kokeilla tuota että aiemmin soittaisi :) Mutta toisaalta.. Eilen ei halunnut tyttö soittaa ollenkaan mutta ikävä oli silti (tiesikin varmaan että tulee vielä kovempi ikävä jos puhuu isin kanssa). Mutta eiköhän se taas tästä kun rupeaa "normiarki" rullaamaan :)
 
"vieras"
Minun isä oli reissutyössä, kun olin pieni. Eli merillä. monta kuukautta putkeen poissa. Puhelinyhteyttäkään ei usein ollut. Se tuntui ihan normaalilta, joskus oli vähän ikävä, ei siis ainakaan muistikuvia ole jäänyt pahasta ikävöinnistä. Äidillä taisi olla isompi ikävä.
 

Yhteistyössä