kyllä ottaa päähän erään pojan puolesta

äiti hylkäsi ensimmäisen lapsensa asumaan isovanhemmilleen, koska hänen uusi miehensä ei lastahyväksy. uuden miehen kanssa sillä on 3 lasta. näille kolmelle lapselleen osti jokaiselle lahjoja 300 euron edestä, mutta tää vanhimman lapsen lahja olis maksanut 150 euroo, niin ei ollut sitä kuulema vara ostaa, vaan oli ostanut jonkun 50 euroo maksavan lahjan. isovanhemmat sano, etteivät laita pojalle lahjaa, koska kustantavat koko pojan asumisen ja elämisen, se saa kuulema riittää. mitä sitten lie pojan isä laittanut pojalle.

vierass
Voi elämän kevät :( Kyllä mä oon sitä mieltä, että tommosilta akoilta piuhat poikki ja lapset pois. Hyi helvetti sylkisin päin, jos näkisin :( Minkälainen ÄITI hylkää oman lapsensa :(

"vieras"
Mulla on kolme lasta. Ostan kaikille yhtä monta lahjaa, mutta en ole koskaan laskenut rahassa pakettien arvoa :0 Lapsien toivomuksien mukaan ostan, en rahan. Ja 150 e lahjaan on sekin iso summa, toivottavasti se on jotain pojalle mieluisaa.

Vinkkinä muuten vielä, että menepä sinä ja osta lapselle joku mahtava lahja. Ja levitä tietoa tuttaville, että nämäkin ostaisivat, vaikka eivät lasta tuntisikaan. Turha täällä valittaa, kun asialle pystyy pienellä vaivalla tekemään jotain.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27748460]Mulla on kolme lasta. Ostan kaikille yhtä monta lahjaa, mutta en ole koskaan laskenut rahassa pakettien arvoa :0 Lapsien toivomuksien mukaan ostan, en rahan. Ja 150 e lahjaan on sekin iso summa, toivottavasti se on jotain pojalle mieluisaa.[/QUOTE]

Sori, mä luin alotuksen ihan pieleen.... Menen keittämään kahvia ja koitan herätä.

Tuolle lapselle paras lahja olisi aikuisten huoli ja rakkaus, eikä se maksa mitään. Pelkäänpä vaan, ettei lapsi tule sitäkään vähää saamaan.
kyllä pojasta muuten huolehditaan. on ruokaa ja puhtaat ja siistit vaatteet. ja kaikki perustarpeet on huolehdittu. näin jouluna vaan tuntuu, että vaikka poika on jo rippikouluikäinen, pitäsi häntäkin muistaa jouluna samoin kuin niitä muitakin lapsia. lapsi on täysin syytön siihen, ettei kelvannut isäpuolelle.
isovanhempia ymmärrä siinä mielessä, että pienestä eläkkeestään maksavat vuokrat yms. ja kaiken mitä poika tarvitsee. ja ostihan ne pojalle käytetyn mopon ja maksoivat siihen ajokortin. mutta siltikin tuntuu pahalle, että pojalle on asia sanottu suoraan noin, että eivät osta mitään koska elämisen ja asumisen maksavat

Mun täti on hylännyt poikansa (eli mun serkun) kun lapsi on ollut 4v. Tädin uusi mies ei tykännyt lapsesta. Tää mun serkku täyttää ens vuonna 30v, pahoja mielenterveysongelmia on ollut jotka suurelta osin johtuu tuosta äitinsä teosta. On masennuksen vuoksi sairaseläkkeellä. Välit äitiin eivät koskaan ole olleet kunnossa, inhoaa äitiään.

vierass
Mun täti on hylännyt poikansa (eli mun serkun) kun lapsi on ollut 4v. Tädin uusi mies ei tykännyt lapsesta. Tää mun serkku täyttää ens vuonna 30v, pahoja mielenterveysongelmia on ollut jotka suurelta osin johtuu tuosta äitinsä teosta. On masennuksen vuoksi sairaseläkkeellä. Välit äitiin eivät koskaan ole olleet kunnossa, inhoaa äitiään.
Mun ex-mies oli samanlainen tapaus, äitinsä hylkäämä, uuden miehen takia. Pitkän lastenkoti-kierteen jälkeen ex-appi sai taisteltua pojan itelleen, mutta mitäs tommosessa teini-ikäisessä enää oli pelastettavissa :(

"jasso"
Totta, näin jouluna 15v nuorukainen huomaa helposti oman arvottomuutensa, jos sisaret saa hienot vempeleet ja itse pelkkiä villasukkia. Tuskin 15v siitä kenellekään mitään sanoo, vaan näyttää olevan tyytyväinen, mutta omassa pikkumielessään huomaa kyllä asemansa perheessä.

"vieras"
no en ymmärrä niitä isovanhempiakaan. lapsi oli kai mahdollista antaa adoptoitavaksi kunnon perheeseen. jos isovanhemmat päätti lapsen kasvattaa, voisivat kai he sitten pitää myös huolen ettei juuri tälläistä arvottomuuden tnnetta pääse syntymään.
pitkin vuotta kun olisi edes pieniä lahjoja ostanut niin poika arvostaisi varmasti kovasti.
mielipidettä äidistä ja isästä tuskin tarvitsee edes sanoa.
valitettavasti näissä oloissa kasvaa niitä tulevaisuudessa muita satuttavia ihmisiä. lapsi-parka kukaan ei välitä. kaikki tappelee siitä kenen riesa se lapsi on.

"carelia"
Kai niitten pojan vanhempien kuuluisi maksaa elatustukea näille isovanhemmille? Tai kelan, jos ovat maksukyvyttömiä. Jos lapsi asuu pysyvästi isovanhemmillaan niin ei se vanhempien elatusvelvollisuus mihinkään silti katoa. Vai eikö isovanhemmat halua omaa lastaan saattaa hankalaan asemaan? Sietäs kyllä...

tuota noin...
Kukaan ei voi suomessa noin vain ottaa lasta luokseen asumaan ilman, että lastensuojelu on mukana. Ja esim. tässä tapauksessa on kyseessä sukulaissijoitus. Sukulaisperhe, eli tässä tapauksessa isovanhemmat, saa ihan normaalit sijaisperhekorvaukset kunnalta/kaupungilta. Ja se korvaus on enemmän kuin riittävä kattamaan teini-ikäisen kulut. Myös lapsilisät tulevat isovanhemmille. Lisäksi maksetaan pientä palkkaa. Yhteensä nuo kaikki tekevät yli 1000 euroa kuussa. Palkasta menee tosin vero.

"anne"
Meillä isäpuoli aluksi hyväksy esikoisen sitten kun syntyi yhteisiä lapsia ei enää hyväksynyt ja annoin esikoisen sijaisperheeseen.en tiedä ostavatko sijaisvanhemmat lahjoja.

"vieras"
[QUOTE="anne";27748665]Meillä isäpuoli aluksi hyväksy esikoisen sitten kun syntyi yhteisiä lapsia ei enää hyväksynyt ja annoin esikoisen sijaisperheeseen.en tiedä ostavatko sijaisvanhemmat lahjoja.[/QUOTE]

Et ole tosissasi? Kertoisitko, miksi asetit miehen etusijalle lapsen sijasta? Miehiä tulee ja menee, mutta lapsemme ovat arvokkain asia, joka meille suodaan. Kävitkö mielessäsi arvokamppailua vai oliko päätös sinulle helppo? Jos päätös oli helppo, miksi? Harkitsitko eroa ensimmäisen yhteisen lapsen syntymän jälkeen, kun selvisi, että miehesi suhtautui eriarvoisesti lapsiisi?

"anne"
[QUOTE="vieras";27748699]Et ole tosissasi? Kertoisitko, miksi asetit miehen etusijalle lapsen sijasta? Miehiä tulee ja menee, mutta lapsemme ovat arvokkain asia, joka meille suodaan. Kävitkö mielessäsi arvokamppailua vai oliko päätös sinulle helppo? Jos päätös oli helppo, miksi? Harkitsitko eroa ensimmäisen yhteisen lapsen syntymän jälkeen, kun selvisi, että miehesi suhtautui eriarvoisesti lapsiisi?[/QUOTE]

Halusin nuoremmille lapsille ydinperheen en tiennyt että mies ei enää hyväksy esikoislasta ennenkuin meillä oli kaksi yhteistä lasta.Olisiko heiltä pitänyt viedä isä ja rikkoa perhe?

Yhteistyössä