Kyllä on ruvennut nyppii ihmisten kommentti: helppo vauva

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja miss xander:
Jos vielä kerran joku sanoo mulle, että helppo vauva niin mä räjähdän.
Kyllä kaikkien vauvojen kanssa on työtä oli sitten itkuisa tai nauravainen.

Sanoisin itse ennemmin KILTTI ei helppo :kieh:
No ehkä ennemmin kuitenkin helppo. Ei ne vauvat esim. tuhmuuttaan itke, joten ei voi kyllä sanoa kiltti tai tuhma vauva..:/

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:
Mustakin kuten OISKU sanoi, tuo vauvasi ei kuulostakaan siltä ns helpolta lapselta, joten ehkä sen takia sinun tulee paha mieli jos niin sanotaan..?? Koska kyllä meillä on helppo vauva, viihtyy yksinkin jonkin aikaa, nukkuu kahdet hyvät päiväunet ja nukkuu yötkin hyvin..en koe itseäni rasittuneeksi joten ainakin minä voin sanoa että meillä on helppo vauva, enkä suutu jos minulle niin sanotaan. Enhän suutu siitäkään jos mulle sanotaan että mulla on kivat hiukset, vaikka nekin aina välillä aiheuttaa mulle murheitaa =) Sun pitää sanoa seuraavaksi kommentoiville seilä oikeassa elämässäsi että ei se ole sitä mitä ne luulee vaan kerro totuus, kyllä sitten huomaavat että ei sulla sitten "niin helppoa" olekaan.

Onneksi sulle siis tulee mies "pelastamaan" sinut iltapäivällä, monilla kun on oikeatsi vaativa vauva, ei tuhma, ja ovat aina kaksin...

Mutta ihnaa vauva arkea teillel!!!

Sait ihan tipan linssiin :heart:
"ehkä sen takia sinun tulee paha mieli jos niin sanotaan..??" ...toi on kyllä varmaan niin totta kuin olla ja voi.

Anna mennä kommenttien toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Itse tiedät parhaiten, millaista elämäsi on, ja jos joku on luonut vääränlaisen kuvan siitä, oma on asiansa.

Eikö tuo vauva kuulosta ollenkaan helpolta, päinvastoin. Minusta vauva on helppo, kun se nukkuu paljon, ei vaadi koko ajan seuraa ja pysyy muutenkin pääosin rauhallisena.

Kiltteydestä ja tuhmuudesta on vauvan yhteydessä ihan naurettavaa puhua mitään, ihan kuin vauva olisi kiltti tai tuhma jotenkin tietoisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kaikki vauvat on kilttejä.
Näin minäkin ajattelen. Yhtälailla voi sanoa vauvaa kiltiksi kuin söpöksikin. Siis voisko joku oikeasti sanoa vauvaa rumaksi?? =D
Kun sanotaan kiltiksi, helpoksi, söpöksi, nätiksi, halutaan kehua vauvaa, ihan ilman vastakkainasetteluja noiden vastakohtasanojen kanssa.

miulle sanotaan aina, että onmpas teillä helppo vauva.. no joo.. itse olen erimieltä :snotty: perus jutut on menny helposti, eli nukkumiset, no syöminen ei mene enään helposti, käyttäytyy hyvin kylässä, ei vierasta, käyttäytyy hyvin nevolassa, mutta kotona ollaankin sitten yksi riiviö..

metsänpeitto
Lisään vielä sen, että vaikka olen sitä mieltä että on olemassa helppoja/helposti tyyntyviä ja vaikeammin tyynnytettäviä vauvoja, niin sen määritelmän pystyy minun mielestäni tekemään kuitenkin lähinnä se henkilö, joka sen lapsen kanssa viettää paljon aikaa, eli käytännössä vanhemmat.

Eli kyllä mä ymmärrän sen, että ap:lla menee hermot, jos joku muu tulee sanomaan, tuntematta teidän arkeanne, että onpa sulla helppo lapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:
Ap, minkä ikäinen vauvasi on? :)

Meillä on nykyisin "helppo" vauva. Sekin vaatii viihdyttämistä, eikä nuku kuin kolmet 15-30min unet päivällä. Joskus kitisee väsyneenä. On päiviä ettei ruoka maistu kunnolla jne.. silti se on mun mielestä ihan tosi helppo, kun vertaa siihen mitä se oli ensimmäiset 3kk, silloin se oli erittäiin vaativa ainakin mun mielestä. Nyt poika on 6,5kk. Mut sehän menee just niin miten itse ne asiat kokee, ja kuinka rasittavana itse arjen kokee. Ei kukaan ulkopuolinen sitä oikeasti tiedä, että miten raskasta tai helppoa sen vauvan kanssa on olla.
7,5 kk

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Lisään vielä sen, että vaikka olen sitä mieltä että on olemassa helppoja/helposti tyyntyviä ja vaikeammin tyynnytettäviä vauvoja, niin sen määritelmän pystyy minun mielestäni tekemään kuitenkin lähinnä se henkilö, joka sen lapsen kanssa viettää paljon aikaa, eli käytännössä vanhemmat.

Eli kyllä mä ymmärrän sen, että ap:lla menee hermot, jos joku muu tulee sanomaan, tuntematta teidän arkeanne, että onpa sulla helppo lapsi.
Osu ja uppos.

Metsis asian ytimessä! :D

Fleur de la Cour
Aina on olemassa äitejä joilla on enempi jotakin kuin sinulla itselläsi. Jollakin on paha masennus synnytyksen jälkeen, joku repeää halki, jonkun kaikki synnytykset on kauhuleffasta, jollakin on kamala anoppi, jonkun vauva vaan huutaa, joku elää siinä sumussa, jollakin on enemmän lapsia kuin sulla.. Silti jokaisen elämässä on asioita jotka on helppoja ja asioita jotka on vaikeita. Minä kommentoin varmasti aikanani paljonkin parisuhteiden kulisseista, nyttemmin pidän itse visusti kulissia yllä. Se on myös niin helppo päästää suustaan asioita joista ei mitään tiedä.

Kippuravarvas
Mä sanoisin kuitenkin ennemmin helppo tai helposti tyyntyvä, kuin kiltti, koska kiltin vastakohta mielletään yleensä tuhmaksi, jota vauva ei voi olla koska tuhmuus vaatisi minun mielestäni tietoisen pahantahtoisen teon.
Tälläin minäkin aattelen.

Just näin :flower:

Yhteistyössä