kyllä mulla on sit erikoinen sisko

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Rollolainen
isäni kertoi että isoäitimme on ollut 2kk sairaalassa ja on ollut todella huonossa kunnossa jonkun mahapöpön jälkeen. Mamma ei pääse enää kotiin, vaan seuraava osoite on palvelutalo tai vanhainkoti :/
Mä en siis tajua että sisko on tiennyt asiata , mutta ei ole mulle kertonut.
:snotty:
minä en ole voinut mitenkään tietää sitä, kun mamma asuu yli 800km päässä.

Mamma on muuutenkin jo dementoitunut ja täytti helmikuussa 85 vuotta. jos asuisin lähellä hoitaiisn mammaa, kun nää voi olla hänen viimeiset elinkukaudet. sairauksia kun on jo monenlaisia.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
No jos et ole kauheasti kysellyt mamman kuulumisia ennenkään...?
eiköhän kuitenkin luulisi että haluan tietää, kun mamma oli jo todella huonossa kunnossa, ei ollut kaukana että olisi jo kuollut.
mamman kuulummisia olen halunnut aina tietää kun olen jutellut siskoni kanssa.

vv
Niin 800km on kyllä sellainen matka ettei voi soittaa ja kysyä itse...

En minä ainakaan keskustele sisarusteni kanssa isoäitini voinnista, enkä taatusti muistaisi tuollaisesta mainita.

Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja JosSanon:
No jos et ole kauheasti kysellyt mamman kuulumisia ennenkään...?
eiköhän kuitenkin luulisi että haluan tietää, kun mamma oli jo todella huonossa kunnossa, ei ollut kaukana että olisi jo kuollut.
mamman kuulummisia olen halunnut aina tietää kun olen jutellut siskoni kanssa.
No et ole sit vissiin kysellyt viimeisen kahden kuukauden aikana mammasi kuulumisia siskolta?

Mun mummi kun oli osastolla niin nämä siskokset, eli mun äiti ja hänen siskot, soittivat vuoropäivinä osastolle ja kyselivät vointia ja soittelivat sitten toisilleen, että heillä toimi kyllä hyvin tuo yhteydenpito.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja tiia:
Eikös sun systerikin asu jossain pohjoisessa?

Ja mamma etelässä?

Jos sisko ajatteli ettet sä kuitenkaan lähde mammaa hoitamaan ettei kannata edes kertoa...en tiiä.
sisko muutti noi 2v sitten tänne pohjois-suomeen
vaikka pääse hoitamaan niin tietää olisin halunnut kuiitenkin.

isäni oli kertonut mun siskolle, mutta ei mulle,, seki tuntuu oudolta.
silloin kun nasuin etelässä kävin mamman luona, mutta en voi vaatia sairasta vanhaa ihmistä matkustamaan tänne. ja ainkun olen käynyt eteläsuomessa olen käynyt mammaa katsomassa, vaikka ei ole mua tunnistnutkaan enää

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja PipariS.:
Ehkä siskosi on ajatellut, että isä on kertonut myös sulle asiasta, kuten hänellekin. Oletko jutellut siskosi kanssa nyt 2kk aikana?
sisko kävi tänään viimeksi. Monta kertaa ollaan nyt tavattu, kun sisko opiskelee viikot täällä ja ei jaksa asuntolassa oleskella niiin on käynyt meillä 1-3 kertaa viikossa

No miks sä sitä täältä palstalta kyselet? Jos sun sisko käy teillä 1 -3 krt viikossa niin miks et kysy et miks se ei kertonu aikasemmin? Sitä mäkin ihmettelen et miten sä et oo kertaakaan soittanu mummille kahden kuukauden aikana? Vai eikö se enää vastais puhelimeen?
No nyt kuitenkin tiedät ja ehdit vielä katsomaan mummia kun pidät kiirettä :hug: .

Alkuperäinen kirjoittaja PipariS.:
Ehkä siskosi on ajatellut, että isä on kertonut myös sulle asiasta, kuten hänellekin. Oletko jutellut siskosi kanssa nyt 2kk aikana?
sisko kävi tänään viimeksi. Monta kertaa ollaan nyt tavattu, kun sisko opiskelee viikot täällä ja ei jaksa asuntolassa oleskella niiin on käynyt meillä 1-3 kertaa viikossa
No voiko olla, että hän luuli, että sää jo tiedät?

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
No miks sä sitä täältä palstalta kyselet? Jos sun sisko käy teillä 1 -3 krt viikossa niin miks et kysy et miks se ei kertonu aikasemmin? Sitä mäkin ihmettelen et miten sä et oo kertaakaan soittanu mummille kahden kuukauden aikana? Vai eikö se enää vastais puhelimeen?
No nyt kuitenkin tiedät ja ehdit vielä katsomaan mummia kun pidät kiirettä :hug: .
en mä kyllä valitettavasti voi lähteä 800km päähän, mutta mielessä mamma on koko ajan.
Mamma ei varmasti enää tunnistaisi mua, hän¨on niin dementoitunut. Ei tunne aina edes omia poikaankaan.
Viimeksi kun kävin mammaa katsomassa isäni kanssa niin hän ei tuntenut meitä kumpaakaan. Kun isäni kysyi, että tunnetko tätä tyttöä, niin mamma vaan katsoi pikään ja sanoi isälleni: onko se sun tyttäres. mutta mamma ei tuntenut siis omaa poikaansakaan.
Mamma elelee niissä nuoruusajoissaan.

mentiin si muutaman tunnin myöhemmin niin mamma ei edes muistaniut että oltiin käyty siellä ja ihmettteli miten me sinne osattiin tulla.

en mä kyllä valitettavasti voi lähteä 800km päähän, mutta mielessä mamma on koko ajan.
miks et pääse lähtemään,jos mammasi on niin tärkeä ja rakas?

just
Mamma ei varmasti enää tunnistaisi mua, hän¨on niin dementoitunut. Ei tunne aina edes omia poikaankaan.
Viimeksi kun kävin mammaa katsomassa isäni kanssa niin hän ei tuntenut meitä kumpaakaan. Kun isäni kysyi, että tunnetko tätä tyttöä, niin mamma vaan katsoi pikään ja sanoi isälleni: onko se sun tyttäres. mutta mamma ei tuntenut siis omaa poikaansakaan.
Mamma elelee niissä nuoruusajoissaan.

mentiin si muutaman tunnin myöhemmin niin mamma ei edes muistaniut että oltiin käyty siellä ja ihmettteli miten me sinne osattiin tulla.
Mitä sitten?
Ei tuo ole mikään syy olla pitämättä yhteyttä.
Oma mummoni on myös täysin dementoitunut, eikä muista omia lapsiaankaan saati mitään muutakaan, mutta siitä huolimatta mummon lapset ja lapsenlapset soittelee mummolle ja käy tätä tapaamassa.
Meinaatko että kun ei kerran muista niin mitä turhaa sitä edes yhteyttä pitää??
Ihme logiikka.

Minusta oma aloitteellisuus on nyt jäänyt johonkin.
Itse voi kysellä muilta josko tietävät mitä kuuluu jne.Pitääkö aina odottaa että muut tiedottavat.
Ja jos tosiaan haluaa nähdä toisen ihmisen tuo välimatka ei ylitsepääsemätön.

Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
junalippu maksaa aika paljon sinne
kukaan ei tiedä kuinka kauan mamma elää, hyvinkin vielä vuosia.
ei mulla ole mahdollisuuksia yöpyä jossin sukulaisissa jatkuvasti. Mulla on kuitenkin omakin perhe

ei mulla ole mahdollisuuksia yöpyä jossin sukulaisissa jatkuvasti. Mulla on kuitenkin omakin perhe
:LOL: :LOL: eli sä et voi käydä mammasi luona,ennenkuin viimeiset hetket on käsillä??ja hei,on meillä monella muullakin oma perhe ( ja työ ),mutta tarpeen vaatiessa sitä voi yöpyä sukulaisten luona vaikka kerran vuoteen tms..

:LOL: :LOL: eli sä et voi käydä mammasi luona,ennenkuin viimeiset hetket on käsillä??ja hei,on meillä monella muullakin oma perhe ( ja työ ),mutta tarpeen vaatiessa sitä voi yöpyä sukulaisten luona vaikka kerran vuoteen tms..
On tosiaan läheinen kun käydään vasta sitten kun mummo on jo lähes vainaja.

Yhteistyössä