Kyllä mä hattua nostan yksinhuoltajille!

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja Jouskarimamma:
Minäkin voin 4 lapsen yh:na sanoa, että lapset joutuvat oppimaan asioita/itsenäistymään todella aikaisessa iässä, koska yksi ihminen ei tosiaan ehdi passata kaikkea aina valmiiksi kaikille. Ja teemme paljon lasten kanssa asioita yhdessä, ymmärtävät, että olemme perhe, ja perheessä jokainen osallistuu esim. kotitöihin kykyjensä mukaan.
niinku tuo multa menee niinku ohi kokonaan, että eikö sitte perheessä, jossa on toinen vanhempiki, tehä asioita yhessä?
Passataanko kahen aikuisen perheissä lapsia sitte pitemmälle?
No ei meillä ainakaan, tosin johtunee siitä että mä olen laiska...
:whistle:
No joo, tietysti tuo yksi lapsi saa varmasti enemmän huomiota ja varmaan toisinaan apuakin, esim. aamuisin, kuin jos noita olisi useampi eikä olisi sitä miestä.
 
kahen 1+puol-yh
Jaksamista meille kaikille!!!
Ja hatun nosto!!! :)

Niin ja OnniKeiju...sulla on selkeästi jotain yh:ta vastaan...tän ketjun aloitus ja tarkoitus oli nostaa hattua yksinhuoltajille..."kiitos siitä..kannustusta harvemmin saa..." eli mene muualle purnaamaan!!!!!!!!!!!!!!!
 
No olen ollut jo niin pitkään yh. Ja siis isät ei ota lapsiaan hoitoon milloinkaan. Mutta kun olen katsonut tässä kavereita jotka elää avioliitossa ni toisaalta on se murhe vähemmän että joutuu yksin tekemään kaiken vaikka oisi se toinenkin tekemässä. Nyt vaan se on itsestään selvää että itse ne asiat täytyy tehdä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kahen 1+puol-yh:
Jaksamista meille kaikille!!!
Ja hatun nosto!!! :)

Niin ja OnniKeiju...sulla on selkeästi jotain yh:ta vastaan...tän ketjun aloitus ja tarkoitus oli nostaa hattua yksinhuoltajille..."kiitos siitä..kannustusta harvemmin saa..." eli mene muualle purnaamaan!!!!!!!!!!!!!!!
ööh... milläköhän lailla mulla on jotain yksinhuoltajia vastaan? kerrotkos? tiiän sit mitä mulla on itteeni vastaan :xmas:
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja yh:
onhan tää rankkaa, mutta palkitsevaa=)
Mä en vissiin ole tajunnu jotain yksinhuoltajuudesta, mutta missä se palkinto on? Rahaa ei ole, kukaan ei koskaan kiitä mistään, ei siivotusta kodista, ei pestystä pyykistä.... :| Ruuasta nyt sentään useimmiten...

Mulla lapset 1v1kk ja 3v9kk, ehkä ne sitten isompana osaa kiittää...
Osaa ne =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja kahen 1+puol-yh:
Jaksamista meille kaikille!!!
Ja hatun nosto!!! :)

Niin ja OnniKeiju...sulla on selkeästi jotain yh:ta vastaan...tän ketjun aloitus ja tarkoitus oli nostaa hattua yksinhuoltajille..."kiitos siitä..kannustusta harvemmin saa..." eli mene muualle purnaamaan!!!!!!!!!!!!!!!
ööh... milläköhän lailla mulla on jotain yksinhuoltajia vastaan? kerrotkos? tiiän sit mitä mulla on itteeni vastaan :xmas:
Meni joo nyt vähän jotain ohi vissiin sitten multakin.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
niinku tuo multa menee niinku ohi kokonaan, että eikö sitte perheessä, jossa on toinen vanhempiki, tehä asioita yhessä?
Passataanko kahen aikuisen perheissä lapsia sitte pitemmälle?
No mun kokemuksella ja mitä vierestä olen seurannut, niin varmasti tehdään yhdessä paljonkin, mutta takuulla myös passataan pidemmälle.
 
Pix
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Mä en vissiin ole tajunnu jotain yksinhuoltajuudesta, mutta missä se palkinto on? Rahaa ei ole, kukaan ei koskaan kiitä mistään, ei siivotusta kodista, ei pestystä pyykistä.... :| Ruuasta nyt sentään useimmiten...

Mulla lapset 1v1kk ja 3v9kk, ehkä ne sitten isompana osaa kiittää...
Kiitoksellako sä elät...?
Mä kiitän itse itseäni siististä kodista ja paikoillaan olevista tavaroista. Rahasta ei ole ollut kertaakaan pulaa, koskaan ei ole ollut täyttä kaaosta, lapsi ei ole isällään ikinä ja onpa vielä kaiken päätteeksi liikuntavammainenkin. Mutta ei mulla tulis mieleenkään inuta palkintoja tai kiitoksia muilta. Kaikki asiat on järjestelykysymyksiä.

=)
 
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
Alkuperäinen kirjoittaja kahen 1+puol-yh:
Jaksamista meille kaikille!!!
Ja hatun nosto!!! :)

Niin ja OnniKeiju...sulla on selkeästi jotain yh:ta vastaan...tän ketjun aloitus ja tarkoitus oli nostaa hattua yksinhuoltajille..."kiitos siitä..kannustusta harvemmin saa..." eli mene muualle purnaamaan!!!!!!!!!!!!!!!
ööh... milläköhän lailla mulla on jotain yksinhuoltajia vastaan? kerrotkos? tiiän sit mitä mulla on itteeni vastaan :xmas:
Meni joo nyt vähän jotain ohi vissiin sitten multakin.. ;)
mä en vissiin aina ymmärrä lukemaani, tai kirjottamaani :xmas: :D
 
minä myös yhdyn ap:seen...taitaa viikonloppu olla kokonaan mun hoidettavissa..miehellä menoa huomenna koko päivä+yö ja sunnuntai arvatenkin menee lepäillessä.mä hoitelen 7-viikkosta ja 1v11kk tyttöjämme... oon jo valmiiks väsyny,enkä tiedä miten selviin...avuton kun oon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
niinku tuo multa menee niinku ohi kokonaan, että eikö sitte perheessä, jossa on toinen vanhempiki, tehä asioita yhessä?
Passataanko kahen aikuisen perheissä lapsia sitte pitemmälle?
No mun kokemuksella ja mitä vierestä olen seurannut, niin varmasti tehdään yhdessä paljonkin, mutta takuulla myös passataan pidemmälle.
Ei tuo ihan noin suoraviivaista kuitenkaan ole. Aika monia eroperheen lapsia tiedän, jotka kyllä passataan pilalle, kun molemmat vanhemmat ovat kuviossa mukana ja huono omatunto molemmilla. Näyttävät lapset saavan mitä haluavat ja mitään ei tarvitse tehdä itse. Sinulla eri asia, kun sinulla kaksi noin pientä.

Ja monissa ydinperheissä isät ovat aina pois ja omissa menoissa.

Toisaalta, kyllä yhden lapsen ehtii passata oli yksin tai kaksin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja nemoja:
minä myös yhdyn ap:seen...taitaa viikonloppu olla kokonaan mun hoidettavissa..miehellä menoa huomenna koko päivä+yö ja sunnuntai arvatenkin menee lepäillessä.mä hoitelen 7-viikkosta ja 1v11kk tyttöjämme... oon jo valmiiks väsyny,enkä tiedä miten selviin...avuton kun oon.
Kovin on pienet lapset sulla siellä, mutta jospa se mies pystyisi jotenkin auttelemaan, toivottavasti. :)
 
Niin nostan minäkin.Kotona ollut lasten kanssa aina,mutta mies yrittäjä ja aina välillä on noita viikonlopun koulutusreissuja tms.Niin jotenkin se tuntuu niin ylivoimaselta olla yksin lasten kanssa koko ajan,vaikka muutenkin kyllä paljo yksin niiden kanssa olen,mutta mies kuitenkin tulee kotiin joka päivä.

 

Yhteistyössä