Kyllä lapsi tarvitsee sisaruksen! ainokaiset ovat ihan kauheita lapsia!

  • Viestiketjun aloittaja menihermot
  • Ensimmäinen viesti
menihermot
Pojan kaveri 8 vuotias on perheensä ainokainen ja todella ärsyttävä. Voisin sanoa jopa vihaavani tätä kakaraa. Poika on pikkuvanha, määräilijä joka on aina oikeassa, itseään kehuu,muita haukkuu. Ehkäpä poika viihtyisi kotona jos olisi sisarus leikkikaverina eikä tunkisi meille joka helvetin päivä!

Eikä kielloista huolimatta ymmärrä että kun meidän vauva nukkuu silloin ei huudeta!!

Jos en ehdi heti avaamaan ovea kun poika on oven takana se alkaa hakata ovea,rynkyttää, huutaa oven takana, painelee ovikelloa sata kertaa peräkkäin. Onkohan se kakara edes ihan normaali!??
 
"nanna"
Mutta ylipainoiset, alipainoiset, tupakoivat, huonosti koulutetut, köyhät, duunarit, matkustelemattomat, sivistymättömät ja mitä lie eivät saa hankkia lapsia. Eli pakko kait on yksilapsisuuteen tyydyttävä.
 
"noo"
No aika typerää, syyttää lapsen käytöksen johtuvan sisarettomuudesta! Sisarusjoukossakin voi jäädä ulkopuolelle, ja hakea huomiota häiriköinnillä. Miuuten olen kyllä sitä mieltä, että sisarukset on rikkaus
 
Kepsis
Joo kyl nyt pitää kaikkien yksilapsisten alkaa väsäämään toista, onhan sinun asiallinen ja fiksu kommenttisi aivan aukoton ja ehdoton oikea tapa elää. Ne jotka ei näe sitä on vaan huonoja vanhempia.
 
just
Perus palstamamma "poika x oli ihan KAUHEA!" eli kaikki ruskeatukkaiset, ainokaiset ja hoikat ovat kalamia. :D
Ainokaiset osaa käyttäytyä mun näkemyksen mukaan yleensä paremmin, kun ei ole tarvinnut taistella koko elämäänsä kaikesta. Ei ole sisarkateutta ja yksi mikä on huomattava ero PÄÄLLE PUHUMINEN, on todella yleistä etenkin jos lapsia on 4 tai enemmän, voi luoja se on röyhkeää.

Ja näkemykseni perustuu moneen luokkaan lapsia, eli varmaan satoihin lapsiin. ;)
Toki sisarusperheistäkin löytyy hyväkäytöksisiä ja muita huomioonottavia, mutta näitä on enemmän ainokaisissa ihan selkeästi.
 
Korjaan
Perus palstamamma "poika x oli ihan KAUHEA!" eli kaikki ruskeatukkaiset, ainokaiset ja hoikat ovat kalamia. :D
Ainokaiset osaa käyttäytyä mun näkemyksen mukaan yleensä paremmin, kun ei ole tarvinnut taistella koko elämäänsä kaikesta. Ei ole sisarkateutta ja yksi mikä on huomattava ero PÄÄLLE PUHUMINEN, on todella yleistä etenkin jos lapsia on 4 tai enemmän, voi luoja se on röyhkeää.

Ja näkemykseni perustuu moneen luokkaan lapsia, eli varmaan satoihin lapsiin. ;)
Toki sisarusperheistäkin löytyy hyväkäytöksisiä ja muita huomioonottavia, mutta näitä on enemmän ainokaisissa ihan selkeästi.
Siis kamalia! :D
 
ap..
Mitähän asiatonta tässä on? enkö saa sanoa jossain turhanpäiväisellä anonyymi palstalla että vihaan jotain kakaraa ja olen sitä mieltä ettei se ole normaali. Vai tuliko sellainen tunne että puhun juuri sinun lapsestasi?
 
Pojan kaikki muut kaverit ottavat vauvan päiväunet huomioon vain tämä ainokainen lellikakara ei ota?
Jos sille poikasi kaverille syntyisi nyt sitten sisko tai veli, niin luuletko, että käytös muuttuisi yhdessä yössä?
Edelleenkään tuolla käytöksellä ei ole mitään tekemistä yksilapsisuuden kanssa. Mä tunne paljon rymyäjiä ja riehujia, jotka ovat niin "minä itse" tyyppejä, kun olla ja voi. Näillä kaikilla sitten sattuu olemaan sisaruksia? Eli mähän voisin nyt sanoa sitten, että ne lapset joilla on sisaruksia, ei osaa ottaa muita huomioon ?
Mä tunnen edelleen paljon ainoita lapsia, joista kukaan ei käyttäydy epäkunnioittavasti vaan osaavat oikein hienosti ottaa muut huomioon, kuunnella aikuista ja käyttäytyä hyvin.
 
"hehe"
Mitähän asiatonta tässä on? enkö saa sanoa jossain turhanpäiväisellä anonyymi palstalla että vihaan jotain kakaraa ja olen sitä mieltä ettei se ole normaali. Vai tuliko sellainen tunne että puhun juuri sinun lapsestasi?
Ei, tulit puhumaan ainokaisista noin yleensäkin ja perusteluna tuo yksi huonokäytöksinen, lue aloituksesi uudestaan. :) Kyllähän me saamme asiaa korjata jos näemme että olet selkeästi väärässä. Vai harmittaako kun ei tullut yhtään peesailijoita vaan kaikki pitävät sinua tyhmänä. :D
 
"sipsi"
Mitähän asiatonta tässä on? enkö saa sanoa jossain turhanpäiväisellä anonyymi palstalla että vihaan jotain kakaraa ja olen sitä mieltä ettei se ole normaali. Vai tuliko sellainen tunne että puhun juuri sinun lapsestasi?
Ethän sinä noin kirjoittanut aloitusviestissäsi :) Katsohan jo otsikkoa, mitä siinä kirjoitat - aika rankkaa yleistystä mielestäni :)
 
No mun tyttäreni luokkakaveri käyttäytyy vähän samoin. Rynkyttää alakerran ovisummeria edes takaisin nini kauan, että joku avaa. Jos tyttöni ei vastaa kännykkäänsä, niin tuo kaveri soittelee niin kauan peräkkäin, että vastaa ja monesti alkaa soitella sitten vanhemman tyttöni puhelimeenkin "miksei Emma vastaa".

Tyttö ei tajua lähteä meiltä iltamyöhään pois, vaikka suoraan sanon, että nyt on aika mennä kottiin ja meidän Emma menee nyt iltapuille ja nukkumaan. Tuo tytön kaveri puhuu myös aika epäkunnioittavasti ja ylentää itseään koko ajan. Monesti noiden tyttöjen keskustelu on sitä, että tämä kaveri kehuu itseään ja haukkuu mun tytön tavaroita jne.

Ainii..tuolla tytön kaverilla on neljä sisarusta.
 
"hmm"
[QUOTE="vieras";26317757]Mitäpä jos sisarusta ei vaan yrityksistä huolimatta tule? Pitääkö se ainokainen antaa pois, ettei raukka kärsisi?[/QUOTE]

:LOL:

Asiaan...
Muistan koulussa kuinka luokallani oli 2 tyttöä jotka oli ainoita lapsia. He sai kaiken, jos ei koulussa saaneet heti ensimmäisenä kun he halusi niin seuraavana päivänä kyllä sai.

Kuinka ollakkaan minäkin sitten erehdyin seurustelemaan miehen kanssa joka oli ainokainen.
Hän oli ensin mukava mutta hetken kuluttua hänestä tuli sairaalloisen mustasukkainen :(
En saanut edes miespuolisille sukulaisianikaan tervehtiä kun kuulemma jo vähintään petin :O
 
Mun paras kaverini on ainut lapsi. Hän ei ole pätkääkään kyllä lellitty. Päinvastoin. Aika kovan kurin saanut ja on pienestä pitäen joutunut tekemään pienenkin asian eteen töitä. On myös aina osannut huomioida muut, totella aikuisia, kunnioittaa muita, käyttäytyä hyvin ja tosi hyvin osannut leikkiä porukassa.

Mun esikoistyttöni leikkii usein naapurin pojan kanssa, joka on ainut lapsi. Naapurin poika on paljon kärsivällisempi, kuin oma tyttöni, jolla sentään on sisaruksia.

Luonteissa ja kasvatuksissa voi olla eroja.
 
"vieras"
Meidän ainokainen ja taatusti viimeinen, osaa kyllä käyttäytyä. Ei tartte pelätä, että käyttäytyis sen huonommin, kuin monilapsisten perheiden lapset. Kyllä tällä pojalla on jotakin muuta.....ja sinä aikuisena voit kieltää pojan vierailut, kun kerta noin kovasti ärsyttää.
 
Opettaja
Olen toiminut opettajana (alakoulussa) yli 15v. Mun mielestä ainoat lapset usein osaavat odottaa vuoroon ja antaa toisille tilaa jopa enemmän. Käytöksessä, koulumenestyksessä jne ei suurta eroa ole. Ainoat lapset pärjäävät ensimmäisillä luokilla yleensä vähän paremmin.
 

Yhteistyössä