Kyllä elämä on sitten kallista! 200 euroa meni kun ostin itselleni + 2 koululaiselle ihan vaan

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"kolmen äiti"
Näin se on. Satanen on ihan "pikku raha" nykyään.

Mä kävin viikonloppuna kahden vanhimman lapsen kanssa vähän leffassa ja kahvilassa. Ja just jotain ihan pientä (sukkia ja alushousuja) innostuin ostamaan.

Ja satanen meni, niin että hups vaan...

Satanen ei tosiaan oo mikään iso raha enää. Sitä käy kaupassa, ostaa viikon ruoat ja satanen menee niin että puff. Kotona huomaat että piru, se jäi ja se. Ja sitäkin pitää hakea viimeistään huomenna :D Vaatteista nyt puhumattakaan.

"mama"
[QUOTE="silakka";25811529]Onneksi on teitä jotka ostaa kaupasta niin mä haen niitä sitten edullisesti kirpputorilta ;)[/QUOTE]

Ostatko tosiaan sukat ja alushousut käytettynä??? :O :X

Mä ostan alesta niin ei tuu ihan niin kalliiksi.Nytkin oli cittarilla sukkia alekorissa euron/pari (normihinta 3-5euroa/pari). Mutta se alesta ostaminen vaatii sitä että ostaa sillon ku sitä saa halvalla luodaten tulevaisuuteen ja siihen mitä sillon tarvii. Esim ens talven toppavaatteet on jo kaapissa oottamassa ja ostinpa kuopukselle ensi syksyksi VÄLIKAUSI :)D VIITATEN OMAAN KETJUUNI!)haalarin jo valmiiksi kun sanin 90 euron haalarin 25 eurolla poistorekistä. Näin toimin kaikissa paitsi kenkäostoksissa, niitä en uskalla etukäteen ostaa kun niiden kanssa se oikea koko on tarkempi homma kuin jonku haalarin tai paidan kanssa.

"äippä"
Satanen ei tosiaan oo mikään iso raha enää. Sitä käy kaupassa, ostaa viikon ruoat ja satanen menee niin että puff. Kotona huomaat että piru, se jäi ja se. Ja sitäkin pitää hakea viimeistään huomenna :D Vaatteista nyt puhumattakaan.
Joo,tää on totta. 80-100e menee meidän perheelle viikonlopun ruokiin,maanantaiksi niistä usein vielä riittää. Ja sitte just monesti muistaa,että juu,se ja se jäi,ei muuta ku kauppaan uudestaan..Ite ostin itelleni just pakon edessä kaksi rintaliivi+alushoususettiä sekä parit sukkahousut,kahelle lapselle collegehousut,kaikille lapsille ja itelle sukkia ja melkein 200e meni,vaikkei ollu mitään kallista merkkitavaraa. eikä palkka ole todellakaan hyvä,ite olen kotihoidontuilla...

"katka"
[QUOTE="silakka";25811529]Onneksi on teitä jotka ostaa kaupasta niin mä haen niitä sitten edullisesti kirpputorilta ;)[/QUOTE]

Sama täällä. Onneksi te varakkaammat ostatte kaikkea että muut saa sitten
kirpparilta ostaa mitä teiltä jää..
En osta uutena kuin aniharvoin mitään.
Ilmaiseksikin saa kun hyvin sattuu, parissa paikassa on ilmaisvaatetta.

"vieras"

Kyllä minäkin aika paljon ostan kirpputorilta, mutta en ikinä alusvaatteita.

"silakka"
[QUOTE="mama";25811558]Ostatko tosiaan sukat ja alushousut käytettynä??? :O :X[/QUOTE]
Lapsille löytyy hyviä sukkia käytettynä, vielä ovat niin pieniä ettei alushousuja käytä, mutta kun sen aika tulee niin kyllä meinaan kirpputorilta niitäkin ostaa. Kirpparilla on monesti myös uusia avaamattomissa paketeissa olevia sukkia.

Alesta ostan joskus sukkia ja alusvaatteita. Todella harvoin kylläkin. Itsellä kestää monet vuodet samat sukat ja alushousut.

Ja vaikka ostaisin sukat ja alushousut kaupasta niin saisin kyllä 200 eurolla monen vuoden tarpeeseen.

"vieras"
Saman huomasin just lauantaina kun käytiin vähän vaateostoksilla. 200 meni meilläkin, ja parin pienen pussin kans tultiin kotiin. Eikä mitään kalliita tuotteita ollut meilläkään.

"katka"
[QUOTE="silakka";25811663]Lapsille löytyy hyviä sukkia käytettynä, vielä ovat niin pieniä ettei alushousuja käytä, mutta kun sen aika tulee niin kyllä meinaan kirpputorilta niitäkin ostaa. Kirpparilla on monesti myös uusia avaamattomissa paketeissa olevia sukkia.

Alesta ostan joskus sukkia ja alusvaatteita. Todella harvoin kylläkin. Itsellä kestää monet vuodet samat sukat ja alushousut.

Ja vaikka ostaisin sukat ja alushousut kaupasta niin saisin kyllä 200 eurolla monen vuoden tarpeeseen.[/QUOTE]

Sama täällä, 200 euroa riittäisi moneksi vuodeksi!!

"aapee"
Paljonko makso kukin tuote?
En nyt ihan tarkkaan muista, koska kuitti ei ole tallella.

Ps. Itsekin ostan paljon kirppareilta, mutta nämä on juuri niitä (alusvaatteet etenkin+sukat) joita en kouluikäisille enää käytettynä osta. Ostan myös alesta, mutta nyt en joulun jälkialeista näitä löytänyt oikeita kokoja. Pienempänä pitivät serkkujen vanhoja kyllä, mutta enää ei.

No, mutta maksoi jotain tätä luokkaa:
Tennarit: 20/pari, molemmille yhdet = 40
Lippikset 10/kpl, molemmille yksi mieluinen = 60
Itselleni sukkia 10 paria noin 15 euroa = 75 euroa
Itselleni kuudet pikkarit, hintaa noin 30 euroa = 105 euroa
Tytölle 7 pikkarit kympillä = 115 euroa
Pojalle kaksi 3 boksereiden settiä 20 euroa = 135 euroa
Tytölle 12 paria sukkia 25 euroa = 160 euroa
Pojalle 7 paria sukkia 10 eurolla = 170 euroa

Pikkasen alle 200 tosiaan jäi, mutta pyöristettynä meni siihen. Tsuh-huh. Onneksi ei näitä jatkuvasti tartte ostaa, mutta nyt alkoi olla lapsilla sukkien kantapäät jalan alla ja tosi kittanoita muutenkin ja itselläni puhki kuluneet, alkkareiden kumpparit ihan lörpyt ja kangas läpinäkyvää niin oli aika.

Kallista on ja satanen on pikku raha nykyään. Onneksi itse löysin Tokmannista hyvän pikkuhousutarjouksen, oli vaan 0,20-0,40e/kpl ja oli ihan kivoja kuoseja mm. pikku myytä, snoopya, lps. Tulikin sitten hamstrattua oikein kunnolla, ei tarvi ainakaan vuoteen pikkarikauppaan mennä :D

"aapee"
Mä kans näin pikkuisille vaikka mitä alkkareita ja sukkia alessa, mutta ei ollut kouluikäisille :( :(
Onneksi löysin kaikkea muuta alesta ja kirpparilta kyllä sitten :) Tasoittaa vähän. Juuri ulkoilupukuja, muita sisävaatteita, farkkuja, asusteita yms.

Yhteistyössä