kyllä vittu se on kun eivät ottaneet päivystykseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhhh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhhh

Vieras
Kuumetta ollu to-su. eilen ei ollut kuumetta nyt taas tänään nousi kuume eikä laskekaan enää niin hyvin lääkkeellä kun ennen. Kurkkukipua, hirveän kuuloista yskää, pääkipee ku mikäkin. Poskiontelotulehdus fiiliksiä tuttu vaiva mulle tunnistan sen aina. Päivystyksen mukaan "nuhakuume". Lisäks mulle naurettiin kun sanoin etten omista autoa.

[QUOTE="nii";27645825]Miks sun ois pitäny päivystykseen päästä?[/QUOTE]

No että pääsen joskus parantumaan. ei tätä päänsärkyä kestä kun maksimi särkylääke määräkin jo vedetty. lisäksi mulle on sanottu aiemmin lääkärissä että kuumeen uudelleen nouseminen viittaa usein tulehdukseen. viimeksi kun oli tällainen fiilis se oli keuhkokuumetta, se ei ollut kiva kokemus.

• Tykkää
Reactions: newbie
Joo olen kuukauden tapellut joko murtuneen tai sijoiltaan olevan sormen kanssa,turvonnu,ei liiku ja tummunut kuumentunut,ei kuulema ole akuutti kun en ole sitä telonut vaan lapsi kiskais mua sormesta ja sen jälkeen ei toiminut enää!!3 kertaa olen käynyt lääkärissä itkemässä että tehkää jotain kun olen oikea kätinen ja 5kk vauva ja 2 vuotia+muut lapset joita pitäisi pystyä hoitamaan.tänään sain röntgen ajan vasta 2 viikon päähän!!

Mua ei huolittu päivystykseen edes 39 asteen kuumeessa (epäilin silloin rintatulehdusta, mutta kyseessä olikin ihan virustauti). Sanottiin vaan, että päivystykseen tulevat vain välittömässä hengenvaarassa olevat. Mieli teki kysyä, että kuinkahan moni siellä odotushuoneessa mahtaa oikeasti olla välittömässä hengenvaarassa, mutta olin sen verran sairas etten jaksanut alkaa inttää.

Oli miten oli, ei kannata lähteä ellei ihan pakko ole, aamulla sitten tk:hon. Ei kyllä rehellisesti sanoen kuulosta ihan päivystysasialta.

soita aamulla ajanvaraukseen ja mene normi tk:seen. Suotta sinne päivystykseen lähteä. Tk:ssa mittailevat sitten CRP:n ja kattovat poskiontelot. Ei ole päivystysasia todellakaan.

[QUOTE="Lissu";27645863]Mua ei huolittu päivystykseen edes 39 asteen kuumeessa (epäilin silloin rintatulehdusta, mutta kyseessä olikin ihan virustauti). Sanottiin vaan, että päivystykseen tulevat vain välittömässä hengenvaarassa olevat. Mieli teki kysyä, että kuinkahan moni siellä odotushuoneessa mahtaa oikeasti olla välittömässä hengenvaarassa, mutta olin sen verran sairas etten jaksanut alkaa inttää.

Oli miten oli, ei kannata lähteä ellei ihan pakko ole, aamulla sitten tk:hon. Ei kyllä rehellisesti sanoen kuulosta ihan päivystysasialta.[/QUOTE]

Yritin tk:hon aikaa tänään aamulla. ei ollut aikoja kuulemma koko tälle viikolle. käskivät soittaa päivystykseen, soitin sitten aamulla sinne ja tuumasivat että päivystyksessäkin ruuhkaa ja päivystävä lääkäri itsekin sairastunut, soita huomenna uudestaan. Nyt olo tuli huonommaksi joten koitin illasta uudestaan. mutta ei niin ei.

Ja tosiaankin pelkään vaan että se on taas se keuhkokuume. Se on ikävä tauti. Eikä mulla nyt todellakaan olis aikaa jäädä mihinkään antibioottitippaan moneksi vuorokaudeksi niin kuin viimeksi.

Näin huonoa palvelua en ole kyllä saanut missään muussa kunnassa kun tässä.

Menisin yksityiselle mutta täällä landella ei ole sellasta...

No että pääsen joskus parantumaan. ei tätä päänsärkyä kestä kun maksimi särkylääke määräkin jo vedetty. lisäksi mulle on sanottu aiemmin lääkärissä että kuumeen uudelleen nouseminen viittaa usein tulehdukseen. viimeksi kun oli tällainen fiilis se oli keuhkokuumetta, se ei ollut kiva kokemus.

Miksi ihmeessä et sitten tänään soittanut lääkäriaikaa, joko yksityiselle tai kunnalliselle? Jos kerran olo selkeästi huononemaan päin. Päivystysasia tuo ei oikeasti ole, paitsi jos vointi on niin huono, että makaat/nukut vaan. Mutta toki lääkäriasia, joten heti huomenna aikaa varaamaan.

[QUOTE="nii";27645908]Miksi ihmeessä et sitten tänään soittanut lääkäriaikaa, joko yksityiselle tai kunnalliselle? Jos kerran olo selkeästi huononemaan päin. Päivystysasia tuo ei oikeasti ole, paitsi jos vointi on niin huono, että makaat/nukut vaan. Mutta toki lääkäriasia, joten heti huomenna aikaa varaamaan.[/QUOTE]

Kirjoitin jo tuonne että terveyskeskukseen ensisijaisesti jo aamulla soitin siellä oli täyttä koko tälle viikolle. sieltä neuvoivat päivystykseen.

Eikö vitutakin?

Itsellä viimeksi sama juttu, korkea kuume monta päivää, kipuja, räkää ja särkyä.
Ei auttanut lääkkeet enää, mutta ei , ei sinne saakelin lääkäriin vaan päästetä.

Vituttaa maksaa niitä veroja niin julmetusti kun sitten kun sitä autuasta palvelua tarvitsisi kerran kolmeen vuoteen niin ei sitte pääse jos ei vähintään pää ole irti.

te soittelette sinne päivystykseen?Ite oon aina päässy kun oon vaan menny sinne jonottamaan..en oo ikinä soittanut päivystykseen..tk:n ei saa aikoja täälläkään joten vaan iltasella päivystykseen istumaan.

Bakteerisinuiitti ei kyllä noin nopeasti kehity vaan vasta jälkitautina eli noin 10 vrk oireiden alusta. Räkää on nuhakuumeen yhteydessä poskionteloissa aina eikä siihen antibioottia tarvita vaan nenätippoja ja huuhtelua lämpimällä suolavedellä, apteekista saa ohjeita.

Juu mulla ei aikoinaan uskoneet että ois poskiontelotulehdus. No jokunen viikkohan sen kanssa hengailin, menin ihan tukkoon ja röntgenkuvissa näkyi kunnolla että oli poskionteloiden seinämiä myöten kaikki mömmöt. Silloin kysyivät viekö mun faija mut keskussairaalaan vai menenkö lanssilla kun happisaturaatio pääsi laskemaan.
Yli viikko keuhko-osastolla, pari viikkoa päivittäistä huuhtelua ja rankat lääkekuurit päälle. Tosi hauskaa.

Mitä te oikein oletatte ihmisen tekevän jos hällä on alkanut parantuminen joka sitten ottanut takapakkia ja kuume nousee uudelleen eikä lääkkeet laske sitä tarpeeksi tai auta tehokkaasti kipuihin? Särkylääkettä kun ei voi ottaa enemmän kuin ohjeet sallii...

Minut on aina otettu sisään päivystykseen.. silti käytän vain yksityisiä lääkäreitä koska koko tk:n touhu on tätä luokkaa ja tämä vasta ensimmäinen monista. minä soitan "eilen kävi töissä pahasti ja taju meni, nyt on aivan hirvittävät kivut lonkassa ja alaselässä..tk: täällä on ihan lohduton tilanne lääkärille x on soittoaika viiden viikon kuluttua..lääkärit lomilla ja kaksi irtisanoutui, jos mahdollista niin hakeudu yksityiselle voi voi voi voi tätä tilannetta täällä. Ajattelin että hän saa puheluissa varmaan koko päivän kuunnella haukkuja niin olin sitten että: en ota sitä soittoaikaa, tarvitsenn nopeammin apua. Samalle päivälle pääsin mehiläiseen.

Hei te yksityisestä huutelevat! Pk-seudulla varmaan pääsee yksityiselle milloin vaan, mutta esim. pikkukaupungeissa ei todellakaan ole yksityistä päivystystä tarjolla. Eikä ajomatka Helsinkiin innosta, monen tunnin matka.

Yhteistyössä