Kyllä veti miehen eilen hiljaiseksi tuo Kaappaus keittiössä ohjelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hehehehe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hehehehe"

Vieras
Itse en siis syö lihaa kovinkaan usein. Teen ruoan miehelle SEKÄ itselleni, aina siis kaksi eri ruokaa.

Tais mies hoksata, ettei ole arvostanut tätä tarpeeksi :D Haki heti mun kokkaamaa juttua ja alkoi niin pirusti kehumaan sitä, et miten se on niiiiin hyvää :D Harvemmin muistaa kehua tai yleensäkkään arvostaa sitä et saa ruoan nenän eteen valmiina (ei ite kokkaa koskaan)

Ei se osaa/halua/viitsi

Jos en mitään tee, niin sit se syö valmisruokaa, tai laittaa ranskikset ja makkarat uuniin ja syö tuollaista.

Lapsille kuiteskin teen, ellei miestä olisi niin lapset söis samaa kuin minäkin, ehkä vähän muunneltuna (lihaa lisää)

Mua ärsytti eilisessä ohjelmassa se, että ratkaisu oli että nainen "pakotettiin" syömään punaista lihaa, vaikkei oikeastaan olisi halunnut.

Ja toinen ärsytys oli se, että vain nainen teki myönnytyksen (eli alkoi syömään lihaa), mutta mies ei (ei voinut edelleenkään syödä naisensa kanssa ruokapöydän ääressä). Ja kun vielä tunnen etäisesti tuon miehen, niin...

Tuli mieleen siitä pariskunnasta eilisessä ohjelmassa että mikä pitää ne yhdessä. Vaikuttivat lähinnä kämppiksiltä menemisineen ja töineen.

Sohvalla syömistä en tajua...

Katsoin myös tuon ohjelman ja paria tai lähinnä naista kävi sääliksi. Hän olisi halunnut syödä yhdessä ruokapöydän ääressä edes pari kertaa viikossa ja mies aina tv- huoneessa. Toinen telkkari ruokapöydän päähän?

Mullekin tuli pee fiilis tosta, että nainen teki lihansyömismyönnytyksen ja äijä ei saa vastapainoksi hilattua pyllyään ruokapöydän ääreen puoleksi tunniksi edes muutaman kerran viikossa. Ja joo, kyllä ne parisuhteen ongelmat puskivat sieltä niin läpi, ettei mitään määrää. Eiköhän ne vain kulminoituneet tuohon ruokajuttuun.

Miksi teillä ei mies tee ruokaa? Veti vähän hiljaiseksi kun sinusta tuli heti mieleen 50- luvun vaimo.
Miksi vaimo ei vaihda renkaita / remontoi / tee jotain muuta vastaavaa?

Minkä helvetin takia jotkut voimaistuneet uusiokaappifeministit toitottavat että enää ei muka saa olla "naisten töitä" mutta ainakin osa ei silti halua tai pysty tekemään niitä "miesten töitä". Siivous ja ruoanlaitto kyllä mielellään näiden mielestä jaetaan.
Toki on niitä riskejä rekkakuskivaimoja jotka tekevät myös "miesten työt" mutta ei niitä joka huushollissa ole.

Kyllä toimivassa parisuhteessa pitää kotitalouden työt osata jakaa järkevästi eikä minkään helvetin koulukunnan tai kieroutuneen ajattelutavan sanelemilla säännöillä.

Alkuperäinen kirjoittaja taas näitä;28410758:

Minkä helvetin takia jotkut voimaistuneet uusiokaappifeministit toitottavat että enää ei muka saa olla "naisten töitä" mutta ainakin osa ei silti halua tai pysty tekemään niitä "miesten töitä". Siivous ja ruoanlaitto kyllä mielellään näiden mielestä jaetaan.
Toki on niitä riskejä rekkakuskivaimoja jotka tekevät myös "miesten työt" mutta ei niitä joka huushollissa ole.

Kyllä toimivassa parisuhteessa pitää kotitalouden työt osata jakaa järkevästi eikä minkään helvetin koulukunnan tai kieroutuneen ajattelutavan sanelemilla säännöillä.

Täysin tän keskustelun ulkopuolelta hyppään kommentoimaan vaan tätä "naisten/miesten työt"-jakoa. Meillä ns arkeen kuuluvat työt (ruoanlaitto,siivous,pyykkihuolto,kaupassakäynti jne) on jaettu melko tasan puoliksi. Nyt hoitovapaalla mä teen niitä enemmän,mutta viikonloppuisin mies hoitaa esim siivoukset. Asumme kerrostalossa joten pihatöitä ei ole,eikä mitään jatkuvaa remontointia (kuten olen kuullut että etenkin vanhemmissa omakotitaloissa usein on). Auton hoitaa mies yksin,mulla ei ole korttia joten en autoa itsenäisesti edes käytä. Meiän mielestä noi kodin arkeen kuuluvat siivous-,ruoka- ja pyykkijutut ei ole miesten tai naisten,vaan aikuisten. Jos esim mies eläis yksin niin pitäishän sen sillonki pestä pyykkiä,käydä kaupassa jne..

Siis mua niin vitutti se muija siinä ohjelmassa! Kokoajan arvosteli ja nälvi miestään. Oli kokoajan naama norsunveellä ja oli muutenkin todella kylmän oloinen akka. Miksi he olivat ylipäätään edes yhdessä? Rahaa tuntui olevan ihan tarpeeksi, ehkä se raha ei kuitenkaan tee ainakaan parisuhdetta onnelliseksi. Aivan kammottava akka. Jos olisin ollut se mies, niin olisin minäkin syönyt sohvalla :D

Mua ärsytti eilisessä ohjelmassa se, että ratkaisu oli että nainen "pakotettiin" syömään punaista lihaa, vaikkei oikeastaan olisi halunnut.

Ja toinen ärsytys oli se, että vain nainen teki myönnytyksen (eli alkoi syömään lihaa), mutta mies ei (ei voinut edelleenkään syödä naisensa kanssa ruokapöydän ääressä). Ja kun vielä tunnen etäisesti tuon miehen, niin...

Ihan samaa mieltä!! Nainen saatiin näyttämään lapselliselta haaveilijalta, vaikka hän oli oikeasti ajatellut lihansyönnin eettisyyttä ja näki siinä ongelman niin kuin kuka tahansa tasapainoinen ihminen joka tiedostaa tehotuotannon todellisuuden. Mies oli porvarilammas, joka pitäs laittaa oikeisiin töihin ja ite teurastamaan lihansa. Jätä se ja ota mies joka ajattelee itse! Nyt sinulla on valitettavasti kaupunkilainen hienohelma.

Vittu, kun niitä remontteja ja renkaanvaihtoja ei ole joka päivä. Siksi myös miehen pitää osallistua jokapäiväisiin kotitöihin. Ihan sama, mitä kumpikin tekee, kunhan kumpikin tekee kotona töitä yhtä paljon ja molemmilla on myös yhtä paljon vapaa-aikaa.

Mua kuvottaa se koko ohjelma. Jos se kokki tulis likaisen tukkansa kans meille jauhamaan sitä paskaansa ja "pakottais" leikkaamaan jotain inhottavia lihakönttejä niin ehkä löisin.

• Tykkää
Reactions: LUSH
Alkuperäinen kirjoittaja ölaskd;28410827:
Siis mua niin vitutti se muija siinä ohjelmassa! Kokoajan arvosteli ja nälvi miestään. Oli kokoajan naama norsunveellä ja oli muutenkin todella kylmän oloinen akka. Miksi he olivat ylipäätään edes yhdessä? Rahaa tuntui olevan ihan tarpeeksi, ehkä se raha ei kuitenkaan tee ainakaan parisuhdetta onnelliseksi. Aivan kammottava akka. Jos olisin ollut se mies, niin olisin minäkin syönyt sohvalla :D

Samat fiilikset, mutta emme voi tietää miten tuo on leikattu ja käsikirjoitettu. Mutta kuitenkin niihän se on että toiden dissaaminen on helppo tapa näkymättämästi kehua itseään (jossa sinänsä ei olisikaan mitään vikaa jos sen tekisi suoraan).

[QUOTE="www";28410564]Tuli mieleen siitä pariskunnasta eilisessä ohjelmassa että mikä pitää ne yhdessä. Vaikuttivat lähinnä kämppiksiltä menemisineen ja töineen.

Sohvalla syömistä en tajua...[/QUOTE]

Mun taas on ollut vähän haasteellista oppia takaisin pöydän ääreen syömään lapsen myötä, kun pitää näyttää hyvää esimerkkiä :) pöydässä syöminen on niin tylsää ja pitää keskittyä vaan siihen syömiseen, sohvalla saa katsottua tv:tä samalla. Jännä sinänsä koska mun lapsuudenkodissa taas oli tosi tarkkaa, että syödään aina pöydässä. Tosin siitä pöydästä näki telkkarin.... Juhlapäivälliset ja porukalla syömiset hoidetaan totta kai pöydän ääressä, mutta ihan arjessa tykkäisin syödä rennosti töllön ääressä :)

[QUOTE="vieras";28429984]Mua kuvottaa se koko ohjelma. Jos se kokki tulis likaisen tukkansa kans meille jauhamaan sitä paskaansa ja "pakottais" leikkaamaan jotain inhottavia lihakönttejä niin ehkä löisin.[/QUOTE]

Loistava kommentti, kiitos tästä :D :flower:

Voimaistuneena uusiokaappfeministinä olen samaa mieltä. Kummankin tulee tehdä yhtä paljon perheen hyväksi.
Teillä sinä vaihdat renkaat (1-2 h) ja vaimo siivoaa, hoivaa ja kokkaa (11-12 h)?
Ja sitten vingut, että naisilla on huonompi matikkapää - vaikka vaimosi todistus niin peruskoulusta kuin lukiostakin oli paljon parempi kuin sinulla - jos edes lukioon pääsit?

Olet säälittävä.
Onneksi vaimosi huomaa sen jossain vaiheessa, kun tapaa Oikean Miehen.

Yhteistyössä