Kyllä tuo mies osaa välillä olla todella typerä :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
mä valvoin viime yönä kun vauva valvoi ja oli itkuinen. mies oli sitten nyrt aamun lasten kanssa, 6½ ja 2½ vuotiaat. Ja oli todella ihanasti tehty.
Mutta se mikä saa miettimään, liikkuuko tuon miehen mielessä mitään:
Se lähti töihin, ilman että tuli mua herättämään, ja jätti lapset tänne keskenään.

Ja sitten se vielä ihmettelee, kun mä olin vihainen ja soitin, ettei noin voi tehdä, se on sama jos jättäis ne lapset keskenään kotiin.
Yritti stten vedota siihen ,että nukunhan mäkin vaikka tiedän, että vain lapset on kotona. Joo nukun, mutta on pikkasen eri asia torkkua sellasta pinnallista koiranunta, jos lapset leikkii vieressä. Ja en missään vaiheessa kunnolla nukahda, vaan kuulen lasten äänet koko ajan.

Olinko mä nyt ihan kohtuuton muka, kun suututin miehen ilmoittamalla, ettei noin voi yksinkertaisesti tehdä, että jättää pikkulapset kotiin, kun äiti nukkuu sikeästi.

Alkuperäinen kirjoittaja anna mennä:
Tietkö mä olen huomannut että parhaimmatkin miehet ja isät ei tajua kaikkea mitä me mammat lastenhoitoon liittyvistä jutuista :)

Tuo nyt on vaarallista, kun ei ole ketään vahtimassa, eli ei mikään pikkumoka :/

Kyllä mäkin suuttuisin :kieh:
Ei tuossa 2½veessä mitään mutta tuo pienempi :o |O Eihän sitä voi "yksinään" jättää, ties mitä tuo isompi ois sille antanu ja saattanu tukehtuu tms.. |O

Ai se oliki 6½v :laugh: mä jotenkin ajattelin että puolivuotias.. en näköjään oo sit viel ihan hereil :ashamed: :laugh:

Jaa no mä en ymmärrä, mikä tuossa nyt niin kamalan vaarallista on. Kyllä meillä monestikin lapset 3v. ja 6v. on heränneet omin päin. Ovat niin hiljaa, ettei vanhemmat herää. Joskus isompi on antanut pienemmälle aamupalaakin jääkaapista :heart:

Eikö teillä ap ole muka koskaan käynyt vielä koskaan niin, että lapset on heränneet omin päin ja jääneet leikkimään omaan huoneeseen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja anna mennä:
Tietkö mä olen huomannut että parhaimmatkin miehet ja isät ei tajua kaikkea mitä me mammat lastenhoitoon liittyvistä jutuista :)

Tuo nyt on vaarallista, kun ei ole ketään vahtimassa, eli ei mikään pikkumoka :/

Kyllä tuon ikäiset pärjää hetken omillaan ja jos jotain olisi tapahtunut niin itkuhan sinut olisi herättänyt. Mitä olisi voinut käydä? Tietenkin jos lapsesi ovat arvaamattomia niin voihan sitä talo syttyä tuleen. Oma lapseni eivät olisi tehneet muuta kuin tulleet hyppimään äidin päälle tai leikkineet omissa huoneissaan (2v ja 3v).

Kyllä mäkin tein tyhmästi, ja soittelin jo miehen perään ja pyytelin anteeksi. Olisinhan mä tosiaan voinut odottaa, että se tulee kotiin.
Säikähdin vaan, että mitä tahansa olis voinut sattua. Mä nukun itse todella sikesti, en herää muuhun kuin vauvan itkuun, siksi mut olisi pitänyt herättää ennen lähtöä.

Ei siitä kannata suuttua, huomauttaa ehkä. Miehillä on ihan eri meininki, ei ne tahallaan. Aivot on vaan jossain muualla, ehkä työasioissa.. onhan isät unohtaneet vauvoja auton katolle kaukaloissa tai autojen sisälle, kun olisi pitänyt viedä lapsi tarhaan. Ei siis hyväksyttävää, mutta ei tahallista. Ihan kauhea juttuhan se oli, kun reilun vuoden ikäinen lapsi kuoli kuumaan autoon isän työpaikan p-paikalle, kun isä ei muistanut viedä toista hoitoon, mutta siis ollut järkytys isällekkin.

Yhteistyössä