Kyllä tuntuu pahalle kun läheiset ei osaa olla onnellisia meidän puolesta:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana

Vieras
saatiin vihdoin isompi asunto, ensimmäistä kertaa päästään kerrostaloelämästä eroon rivitaloon ja ekaa kertaa oma sauna jne. ja vuokrakin sellainen minkä laskimme että pystymme maksamaan.

paras ystäväni/sukulaiseni vaimo ja muutama muu ovat keskenään päivitelleet kuinka paljon maksamme vuokraa, kuinka pystymme ja onko siinä mikä lämmitys jne jne. tottahan me kaikki ollaan otettu selville ja ollaan laskettu että meillä varaa siihen. Mä en vaan jaksa että lähes kaikki meidän päätökset tavallaan kyseenalaistetaan ja puhutaan selän takana MEIDÄN asioita ja päivitellään:(
nähdään asia negatiivisessa valossa, kun tämä on meille ihan huippuasia että saatiin vuosien etsinnän jälkeen tällainen asunto!

sitten sanotaan että me ei ainakaan päästä muuttamaan, se on huono ajankohta jne:( siis kyllä tuntuu pahalta!

Miksi muiden pitäisi olla onnellisia teidän puolestanne esim. siksi että pääsette uuteen asuntoon? Eikö se riitä, että olette itse onnellisia asiasta...? Kasva nyt ihmeessä aikuiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja ? :
Miksi muiden pitäisi olla onnellisia teidän puolestanne esim. siksi että pääsette uuteen asuntoon? Eikö se riitä, että olette itse onnellisia asiasta...? Kasva nyt ihmeessä aikuiseksi.

kyllä mä ainakin olen onnellinen ystäväni ja läheisteni puolesta jos heille sattuu jotakin hyvää. jos se tekee minusta lapsen, niin mielläni olen sitten lapsi!
pitäisikö kaikkien olla kylmiä, kadehtia muita jne?????

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

kyllä mä ainakin olen onnellinen ystäväni ja läheisteni puolesta jos heille sattuu jotakin hyvää. jos se tekee minusta lapsen, niin mielläni olen sitten lapsi!

kadehtiminen ja realistisuus ovat eriasioita :)

Toisilla joka päivä on huono päivä ja aina pitää etsiä asioista se negatiivinen puoli. Yritä olla väilttämättä muiden mielipiteistä, pääasia, että itse ootte tyytyväisiä.

Ai se, että ei hehkuta muiden uusista asunnoista tekee ihmisestä kylmän ja kateellisen...? Voi ei, sitten varmaan kaikki tuttavapiirissäni ovat tällaisia.
Kyllä on tapana sanoa, että on kiva talo tai asunto, mutta ei me sen ihmeemmin hehkutella toisten perheiden asioista. Miksi pitäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:

Ai se, että ei hehkuta muiden uusista asunnoista tekee ihmisestä kylmän ja kateellisen...? Voi ei, sitten varmaan kaikki tuttavapiirissäni ovat tällaisia.
Kyllä on tapana sanoa, että on kiva talo tai asunto, mutta ei me sen ihmeemmin hehkutella toisten perheiden asioista. Miksi pitäisi?

kirjoitinko mää että pitää oikeen hehkuttaa?? mutta se että kyseenalaistaa yleensäkkin toisen ihmisen tekemiä päätöksiä ja näkee lähes jatkuvasti negatiivisista jos sattuu jotakin hyvää toiselle..
nyt tarvi mennä äärimmäisyyksiiin..

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja :
ehkä ne päivittelee sitä et mitä järkee maksaa suurta vuokraa... ostakaa oma mielummin, ei mee rahat hukkaan

Tämä tuli minullekin mieleen.

en usko että se on kyseessä, varmaankaan. kun ei meillä ole rahkeita mihinkään asuntolainaan.ja he tietävät sen.
ja tarkennus vielä: en tarkoita että läheisten täytys oikeen hehkuttaa ja pomppia suurinpiirtein ilosta ja onnesta meidän puolesta.. vaan sellainen ihan vilpitön ja "normaali" että on iloinen läheisen puolesta mukavasta asiasta.
ehkä mä olen sitten outo kun itse tunnen niin, kun mun ystäville ja sukulaisille sattuu jotakin kivaa

Me muutettiin ihan surkean pienestä asunnosta tilavaan, uuteen ja nättiin paritalon puolikkaaseen. Ja vuokralle, koska me ei oltu tänne paikkakunnalle jäämässä, ja jos olis asunto ostettu niin ei hevillä olis sitä saatu myytyä kun ollaan seurattu näitä paikallisia asuntomarkkinoita. Vuokraaminen oli siis ainoa vaihtoehto.

Mä varoin aina hehkuttamasta, vaikka olin iloinen että päästiin pienestä rähjäisestä luukusta pois. Monet silti oli jotenkin todella negatiivisia :( Ei tarvi muidenkaan hehkuttaa, mutta ei se nyt kivaakaan ole kun sukulaiset ja kaverit tuli käymään, niin ensimmäiseksi kysytään että mitä te tästä maksatte vuokraa (ei se edes minusta muille kuuluisi) ja että onpa paljon, ja takastakin huomautettiin vain että suunnilleen tuutte sitten kuolemaan häkämyrkytykseen :headwall: Olis ollut ihanaa, että ihmiset olis olleet kommentoimatta tai sitten sanoneet vaan että onpa kiva kun löysitte isomman asunnon.

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Alkuperäinen kirjoittaja :
ehkä ne päivittelee sitä et mitä järkee maksaa suurta vuokraa... ostakaa oma mielummin, ei mee rahat hukkaan

Tämä tuli minullekin mieleen.

en usko että se on kyseessä, varmaankaan. kun ei meillä ole rahkeita mihinkään asuntolainaan.ja he tietävät sen.
ja tarkennus vielä: en tarkoita että läheisten täytys oikeen hehkuttaa ja pomppia suurinpiirtein ilosta ja onnesta meidän puolesta.. vaan sellainen ihan vilpitön ja "normaali" että on iloinen läheisen puolesta mukavasta asiasta.
ehkä mä olen sitten outo kun itse tunnen niin, kun mun ystäville ja sukulaisille sattuu jotakin kivaa

Totta. Monilla on tapa suhtautua negatiivisesti asioihin, ja aivan kuin toivoisivat pääsevänsä joskus sanomaan: "mitäs minä sanoin". Näitä aina riittää.

Ihmisillä on kummallinen tapa odottaa, että omat kivat jutu olisivat kaikille ympäristössä suuri ja hehkutettava asia. Muutto ja uusi asunto on varmaan teille tärkeä, mutta ei niille muille. Tavallista kauraa, kun ihmist muuttavat ihan jatkuvasti. Ei kukaan jaksa kuunnella kuinka hienoa on saada uusi asunto, jossa on saunat ja kaikki. Ei mitään ihmeelistä.

Yhtä vähän kuin naapureille on hienoa ja ihanaa, että meidän Lassi-Petteri on saanut hampaan.

Siinä taas yks, jonka mielestä kanssaihmisten ilojen jakaminen on yliarvostettua ja turhaa. :headwall: Oisko itestäs kiva, jos sulle tapahtus jotain tosi kivaa ja ite oisit tosi innoissas... Sit kaikki läheiset vaan kohauttas olkiaan ja sivuuttais koko asian muutamalla tylyllä kommentilla. Ite iloitsen muittenkin onnesta ja sen takia mun elämässä onkin tosi paljon ihania juttuja. :)

Läheisesi ovat varmasti realisteja ja haluavat varmistaa, että olette ottaneet kaiken oleellisen huomioon. He siis haluavat vain parastanne ja kyselevät, jottei tule yllätyksiä myöhemmin. Ja jos joku ei pääse auttamaan teitä muutossa, niin sekin on ihanymmärrettävää, ei kadehtimista tms.

Ja musta oli muuten ihanaa, että anoppi on esimerkiksi monesti sanonut että onpa kiva, että pääsitte vähän tilavampaan ja kunnossa olevaan asuntoon. Edellinen oli suunnilleen purkukunnossa, ja asuttiin yksiötä 2 aikuista ja 2 lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ihmisillä on kummallinen tapa odottaa, että omat kivat jutu olisivat kaikille ympäristössä suuri ja hehkutettava asia. Muutto ja uusi asunto on varmaan teille tärkeä, mutta ei niille muille. Tavallista kauraa, kun ihmist muuttavat ihan jatkuvasti. Ei kukaan jaksa kuunnella kuinka hienoa on saada uusi asunto, jossa on saunat ja kaikki. Ei mitään ihmeelistä.
.

eikös tässä kuitenkin ollut kyse enemmänkin siitä että ihmisiä kyllä näkyy kiinnostavan ap:n kämppä mutta vain ja ainoastaan siinä mielessä että siitä päästään sanomaan jotain negatiivista ja oikein etsimällä etsitään vikoja vatvottavaksi.

En mäkään oleta että kukaan olisi varsinaisesti hyppinyt riemusta kun mä joskus ensimmäisen kämppäni sain, mutta jostain kumman syystä melkein jokainen kyllä löysi vikaa kaupunginosasta, kämpän koosta ja vaikka mistä...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Läheisesi ovat varmasti realisteja ja haluavat varmistaa, että olette ottaneet kaiken oleellisen huomioon. He siis haluavat vain parastanne ja kyselevät, jottei tule yllätyksiä myöhemmin. Ja jos joku ei pääse auttamaan teitä muutossa, niin sekin on ihanymmärrettävää, ei kadehtimista tms.

uskon että näinkin on.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
En mäkään oleta että kukaan olisi varsinaisesti hyppinyt riemusta kun mä joskus ensimmäisen kämppäni sain, mutta jostain kumman syystä melkein jokainen kyllä löysi vikaa kaupunginosasta, kämpän koosta ja vaikka mistä...

Ja se on muuten todella vittumaista, varsinkin jos itse tykkäis siitä omasta asunnostaan :headwall:

Älä välitä, ei kaikki osaa olla onnellisia toisten puolesta. Se on tämä suomalainen perusluonne, kateellinen ja pahansuopa. Se mitä toisella on, on itseltä pois.

Nautihan uudesta asunnosta, minä ainakin olen onnellinen puolestasi :)!!

Yhtä vähän kuin naapureille on hienoa ja ihanaa, että meidän Lassi-Petteri on saanut hampaan.

ehkä siinä ei ole sinulle ja monelle muulle mitään ihmeellistä, mutta meille se on suuri juttu. tietenkin tajuan sen ettei se samalla tavalla kosketa läheisiä, mutta voihan sitä silti olla iloinen toisen puolesta. se on mun mielestä ihan normaalia.
ja edelleenkin, en tarkoita että pitäisi hehkuttaa ja pomppia ilosta, vaan ihan vilpitön ilo toisen ihmisen, läheisen ihmisen puolesta. onko tätä niin vaikeaa ymmärtää?

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
.

eikös tässä kuitenkin ollut kyse enemmänkin siitä että ihmisiä kyllä näkyy kiinnostavan ap:n kämppä mutta vain ja ainoastaan siinä mielessä että siitä päästään sanomaan jotain negatiivista ja oikein etsimällä etsitään vikoja vatvottavaksi.

juuri näin, kiitos :)

Yhteistyössä